Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποιες ευρωπαϊκές πόλεις έχουν τις καλύτερες και χειρότερες γραμμές μετρό;  Νέα έρευνα δίνει τις απαντήσεις.

Στα ευχάριστα της έρευνας οι υψηλές επιδόσεις του μετρό της Αθήνας.

Η εταιρεία αποθήκευσης αποσκευών Bounce εξέτασε όλες τις υπηρεσίες σε όλες τις πρωτεύουσες της ηπείρου – και έκανε μερικές εκπληκτικές ανακαλύψεις.

Ενώ ο υπόγειος σιδηρόδρομος του Λονδίνου είναι ίσως το πιο διάσημο από όλα τα δίκτυα του μετρό της Ευρώπης, δεν συγκαταλέγεται καν στα πέντε καλύτερα.

Έχασε πόντους για τους τεράστιους αριθμούς επιβατών και τη μπερδεμένη διάταξη, γεγονός που καθιστά δύσκολη την πλοήγηση των τουριστών.

Στην έρευνά της, η εταιρεία εξέτασε ένα ευρύ φάσμα παραγόντων, από τη μέση βαθμολογία αξιολόγησης της Google για τους σταθμούς και την απόσταση που καλύπτεται από το σύστημα μέχρι τον αριθμό των σταθμών, την ετήσια επιβατική κίνηση και το ποσοστό των θετικών και αρνητικών διαδικτυακών αντιδράσεων σε κάθε υπηρεσία.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι τα συστήματα του μετρό της Μόσχας και του Κιέβου αποκλείστηκαν λόγω του συνεχιζόμενου πολέμου στην Ουκρανία και το μετρό του Μινσκ δεν συμπεριλήφθηκε λόγω της συμβουλής επιπέδου 4 του Υπουργείου Εξωτερικών των ΗΠΑ κατά των ταξιδιών στη Λευκορωσία.

Πού βρίσκεται το καλύτερο μετρό στην Ευρώπη

Το Όσλο ήρθε στην κορυφή της κατάταξης, με βαθμολογία δείκτη 8,06 στα 10.
Το σύστημα της νορβηγικής πρωτεύουσας, γνωστό τοπικά ως Oslo T-Bane ή T-banen i Oslo, διαθέτει 101 σταθμούς που καλύπτουν 85 χιλιόμετρα διαδρομής. Εξυπηρετεί και τους 15 δήμους της πόλης, ενώ επεκτείνεται εν μέρει στον γειτονικό δήμο Baerum.

Το μετρό του Όσλο περιλαμβάνει πέντε ξεχωριστές γραμμές – και μια άλλη είναι αυτή τη στιγμή υπό κατασκευή.

Ο πιο πολυσύχναστος σταθμός του συστήματος είναι ο Jernbanetorget. Αποτελεί μέρος του μεγαλύτερου συγκοινωνιακού κόμβου στη Νορβηγία, μαζί με τον τερματικό σταθμό λεωφορείων του Όσλο, τον κεντρικό σταθμό του Όσλο και τον σταθμό του τραμ. Το ίδιο το Jernbanetorget έχει περιγραφεί ως «εύκολο στην κυκλοφορία», «πολύ καλά οργανωμένο» και «ωραίο και καθαρό» στις πολλές διαδικτυακές του κριτικές.

Δεύτερη η Σόφια

Ακολουθεί το σύστημα μετρό της Σόφιας με βαθμολογία δείκτη 7,64 στα 10

Το μετρό της βουλγαρικής πρωτεύουσας είναι το μοναδικό στη χώρα καθώς και ένα από τα νεότερα στη μελέτη, που άνοιξε για τους επιβάτες μόλις το 1998.
Το σύστημα μετρό της πόλης καλύπτει 52 χιλιόμετρα διαδρομής και είναι προσβάσιμο μέσω 47 σταθμών, συμπεριλαμβανομένου ενός στο αεροδρόμιο της Σόφιας.

Ο συγκεκριμένος σταθμός έχει βαθμολογία αξιολόγησης Google 4,10 στα 5 και είναι αγαπημένος στους επιβάτες, οι οποίοι λένε ότι υπάρχει άφθονη σήμανση στην αγγλική γλώσσα, συμπεριλαμβανομένων οδηγιών πληρωμής που, όπως λένε, τον καθιστούν απλό και προσβάσιμο για ξένους επισκέπτες.

Οι τουρίστες και οι ντόπιοι απολαμβάνουν επίσης τους σταθμούς Aleksandar Malinov και Moesia/NBU, οι οποίοι κέρδισαν και οι δύο βαθμολογίες κριτικής Google 4,70 στα 5.

Ο σταθμός Aleksandar Malinov βρίσκεται στην περιοχή Mladost της νότιας Σόφιας και επαινείται συχνά για την ελκυστική αρχιτεκτονική και τη διακόσμησή του, ιδιαίτερα για το μοντέρνο έργο τέχνης που μοιάζει με δάσος που διακοσμεί μια από τις πλατφόρμες του.

Ο σταθμός του μετρό Moesia/NBU, που βρίσκεται σε προαστιακή περιοχή της δυτικής Σόφιας, έχει, σύμφωνα με τους κριτικούς, εξαιρετική καθαριότητα.

Τρίτο στην Ευρώπη το μετρό της Αθήνας

Το Μετρό της Αθήνας προσφέρει φθηνά, γρήγορα και τακτικά μέσα μαζικής μεταφοράς, σημειώνει το Euronews.

Βρίσκεται στην τρίτη θέση με βαθμολογία 7,29 στα 10.

Το Μετρό της Αθήνας παρέχει απευθείας σύνδεση με το αεροδρόμιο, το οποίο επιτρέπει στους ταξιδιώτες να έχουν πρόσβαση στο κέντρο της πόλης με φθηνά, γρήγορα και τακτικά μέσα μαζικής μεταφοράς.

Συνδέεται επίσης με το πολυσύχναστο λιμάνι του Πειραιά, το οποίο υποστηρίζει ταξίδια με πλοίο σε πολλούς ελληνικούς νησιωτικούς προορισμούς.

Το Μετρό της Αθήνας έχει 62 σταθμούς σε 70 χιλιόμετρα δικτύου.
Η μέση βαθμολογία αξιολόγησης της Google για όλους τους σταθμούς του μετρό στην πόλη είναι 4,10 στα 5. Ο πιο πολυσύχναστος σταθμός, ο σταθμός Συντάγματος, συγκέντρωσε βαθμολογία  3,50 στα 5.

Σύμφωνα με την Bounce, αυτό είναι πιθανό να οφείλεται στο πόσο απασχολημένο μπορεί να είναι, αν και ορισμένες κριτικές το επαινούν επειδή είναι «μοντέρνο, ευρύχωρο, καθαρό» και άλλοι εκτιμούν τα εκθέματα στο επίπεδο της αίθουσας εισιτηρίων.

Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Μαδρίτη στην Ισπανία και η Βαρσοβία στην Πολωνία, οι οποίες έλαβαν συνολική βαθμολογία 6,74 και 6,60 αντίστοιχα.
Από την έκτη μέχρι την δέκατη θέση, βρίσκονται κατά σειρά το μετρό του Λονδίνου, τα μετρό της Λισαβόνας και της Κοπεγχάγης, που σημείωσαν ισάριθμες βαθμολογίες, και τα μετρό του Βουκουρεστίου και της Πράγας.

Τα χειρότερα μετρό στην Ευρώπη

Τα χειρότερα μετρό βρίσκονται σε μερικές από τις πιο επισκέψιμες πόλεις της Ευρώπης.

Παρά την γοητεία της Βουδαπέστης, το μετρό της δεν μπορεί να περηφανεύετα..
Στην πραγματικότητα, το μετρό της ουγγρικής πρωτεύουσας έχει λάβει την χειρότερη  βαθμολογία με  μόλις 3,13 στα 10.Αν και το σύστημα του μετρό της Βουδαπέστης είναι σχετικά μικρό, με 48 σταθμούς σε 39 χιλιόμετρα διαδρομής, έχει πολύ μεγάλο αριθμό επιβατών ετησίως με πάνω από 382 εκατομμύρια.

Ενώ η μέση βαθμολογία της Google σε όλους τους σταθμούς του μετρό ήταν 4,05 στα 5, το 75% των διαδικτυακών αντιδράσεων σε άρθρα σχετικά με το σύστημα του μετρό ήταν «κακό», ενώ μόλις το 1% των αντιδράσεων ήταν «άριστο».

Το δεύτερο  χειρότερο μετρό είναι αυτό των Βρυξελλών, σύμφωνα με την έρευνα.
Η βελγική πρωτεύουσα, η οποία έχει 59 σταθμούς κατά μήκος της διαδρομής 40 χιλιομέτρων, σημείωσε μόνο 3,20 στα 10 στον δείκτη του Bounce.

Η έδρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης,  έχει ένα πολυσύχναστο μετρό που μεταφέρει περισσότερους από 86 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως – καθιστώντας το ζωτικό μέρος της υποδομής της πόλης, ενώ μειώνει την κυκλοφορία και την κυκλοφοριακή συμφόρηση στους δρόμους.

Ο πιο πολυσύχναστος σταθμός του μετρό, ο Gare du Midi, τυχαίνει να έχει τη χαμηλότερη βαθμολογία, με βαθμολογία αξιολόγησης στη Google μόλις 1,90 στα 5. Ορισμένοι κριτικοί έχουν φτάσει στο σημείο να αποκαλούν τον σταθμό ως τον χειρότερο στο Βέλγιο, ακόμη και στην Ευρώπη, λέγοντας ότι είναι «ανασφαλής» και «επικίνδυνος», με έναν συγκλονιστικό αριθμό ανθρώπων να αναφέρουν την έντονη μυρωδιά που πρέπει να αντιμετωπίσουν οι ταξιδιώτες.

Το μετρό της Ρώμης σημείωσε επίσης κακή βαθμολογία.

Ακριβώς πίσω από τις Βρυξέλλες ως το τρίτο χειρότερο σύστημα μετρό στην Ευρώπη είναι η Ρώμη.

Το μετρό της ιταλικής πρωτεύουσας μπορεί να έχει 64 χιλιόμετρα διαδρομής, σε 73 σταθμούς, αλλά έλαβε βαθμολογία δείκτη μόνο 3,75 στα 10.

Αν και είναι αναμφίβολα εκτεταμένο και καλά συνδεδεμένο με άλλες επιλογές δημόσιων συγκοινωνιών στην Αιώνια Πόλη, οι σταθμοί του μετρό έλαβαν μέση βαθμολογία αξιολόγησης Google μόλις 3,60 στα 5, με μόνο το 13,21% των σταθμών να λαμβάνουν βαθμολογία 4 ή παραπάνω.

Διαβάστε ακόμη: