Συνέχιση επενδύσεων στο εξωτερικό αλλά και δυναμική ανάκαμψη εφόσον παραμένουν ανοικτά τα μαγαζιά προβλέπει το «μενού» του 2021 για τον Όμιλο Jumbo. Σύμφωνα με όσα ανέφερε επικεφαλής του κ. Α. Βακκάκης, στο περιθώριο της τηλεδιάσκεψης ενημέρωσης των αναλυτών για τα μεγέθη του 2020, τα συνεχή «απαγορευτικά» τους πρώτους μήνες του 2021 στην Ελλάδα έφεραν πτώση κατά 11% στο α΄ τρίμηνο της χρονιάς στις συνολικές πωλήσεις. Να σημειωθεί ότι στην ελληνική αγορά ο όμιλος πραγματοποιεί το μισό σχεδόν του τζίρου του και πιο συγκεκριμένα το 53% των πωλήσεων του.
Πάντως τον Απρίλιο η αλυσίδα επανέρχεται δυναμικά έχοντας αναπληρώσει το χαμένο έδαφος σε σχέση με τα αντίστοιχα περυσινά μεγέθη. Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Α. Βακκάκης υπάρχει αισιοδοξία για ένα θετικό πρόσημο πωλήσεων τον τρέχοντα μήνα. Υπενθυμίζεται ότι τον Ιανουάριο υπήρξε οριακή πτώση πωλήσεων κατά -0,6%, στη συνέχεια το καταγράφηκε μείωση 34% σε ενοποιημένη βάση τον Φεβρουάριο, για να επανέλθει η κίνηση στο +24% τον Μάρτιο καθώς το δίκτυο σε Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο λειτούργησε κανονικά.
Χαμένη η φετινή χρονιά
Ωστόσο όπως τόνισε ο κ. Βακκάκης «και το 2021 αποτελεί μια χαμένη χρονιά για το λιανεμπόριο» υπογραμμίζοντας ότι υπάρχουν σοβαρές προκλήσεις με άγνωστη επίδραση στην οικονομική δραστηριότητα, ώστε να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα για την πορεία της επιχείρησης μέσα στο 2021.
Ο κ. Βακκάκης μάλιστα «ξιφούλκησε» κατά των εναλλακτικών μεθόδων πώλησης που έχουν υιοθετηθεί («παράδοση εκτός ή εντός»). Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι η αλυσίδα δεν αξιοποίησε στο έπακρο αυτά τα εργαλεία ενώ σε πολλές περιπτώσεις κράτησε πολλά καταστήματα κλειστά.
«Η μέχρι σήμερα λειτουργία του εμπορίου είναι περιοριστική, καθώς οι μέθοδοι click away και click inside αποτελούν εργαλεία «παράδοσης προϊόντων και όχι πώλησης προϊόντων» τόνισε χαρακτηριστικά. Παράλληλα αναφερόμενος στα όσα έχει επιφέρει η πανδημία στην αγορά εστίασε στις επιπτώσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, στην αύξηση ναύλων και τιμών πρώτων υλών.
Επένδυση στη Ρουμανία
Παρόλα αυτά, όπως τόνισε, η εταιρεία συνεχίζει το επενδυτικό της πλάνο- στο βαθμό που η πανδημία επιτρέπει τις διαδικασίες- με στόχο να δημιουργήσει νέα αποθηκευτικά κέντρα και καταστήματα μέσα στη χρήση. ΄
Όπως είπε μέσα στη φετινή χρονιά θα βγει στον «αέρα» το ηλεκτρονικό της κατάστημα στη Ρουμανία, μια επένδυση ύψους 35-40 εκατ.ευρώ. Σύμφωνα με την εκτίμηση του κ. Βακκάκη, το ρουμανικό e-shop μπορεί να προσφέρει σε ετήσια βάση τον τζίρο 2 ή 3 καταστημάτων Jumbo.
Για τις ηλεκτρονικές πωλήσεις στην Ελλάδα ανέφερε ότι θα αποτελούν παραπληρωματική διέξοδο καθώς ανάπτυξη του δικτύου της αλυσίδας στη χώρα είναι ώριμη. Ωστόσο η αύξηση θα είναι ιδιαίτερα μεγάλη με ρυθμό 30% σε ετήσια βάση