Ραγδαίες εξελίξεις πραγματοποιούνται στον τομέα των μεγάλων έργων και της υλοποίησης των οδικών αξόνων, μετά από κυβερνητικές αποφάσεις που αφορούν στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος, προϋπολογισμού 355 εκατ. ευρώ, που μετά από χρόνια επιστρέφει στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, που διαχειρίζεται τον οδικό άξονα Ελευσίνα- Κόρινθος – Πάτρα!

Ο Σπίρτζης και οι 8 εργολαβίες (από τις οποίες δημοπρατήθηκαν 4)!

Μετά από σχετικές διεργασίες του υπ. Υποδομών και των υπηρεσιών της αρμόδιας Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το Πάτρα – Πύργος, που επί Σπίρτζη είχε σπάσει σε 8 εργολαβίες, εκ των οποίων δημοπρατήθηκαν 4 που στο σύνολό τους κατέληξαν στον εργολάβο Χρ. Καλογρίτσα, επιστρέφει και εντάσσεται μετά από 8 χρόνια στον οδικό άξονα Κόρινθος – Πάτρα υπό την κατασκευή και διαχείριση της Ολυμπίας Οδού!

Ελλάς- Γαλλία – συμμαχία! Η νέα αγαπημένη Vinci!

Ωστόσο, τα «δώρα» προς το κοινοπρακτικό σχήμα της Ολυμπίας Οδού, όπου ηγούνται οι Γάλλοι της Vinci με 29,9% (Ελλάς – Γαλλία – συμμαχία!!!) και ακολουθούν η Hochtief με 18% και οι λοιποί Έλληνες μεγαλοεργολάβοι (Άκτωρ, ΓΕΚ Τέρνα, Άβαξ, Αθηνά) δεν σταματούν με την εκ νέου ένταξη του Πάτρα – Πύργος στην αρχική εργολαβία-παραχώρηση!

Τα κεντρικά γραφεία της Vinci στο Παρίσι

Η ακύρωση του Καλό Νερό – Τσάκωνα ύψους 350 εκατ. από δημόσιο έργο!!!

Σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση με την τροπολογία που έφερε στη Βουλή ακυρώνει από δημόσιο έργο τον οδικό άξονα Καλό Νερό – Τσακώνα! Που αποτελούσε μέρος του αρχικού σχεδιασμού Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, και την τελική του κατάληξη!

Πρόκειται για έργο μήκους 29 χιλιομέτρων, προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ, το οποίο αποτελεί επίσης τμήμα του αρχικού σχεδιασμού της παραχώρησης, η οποία «έσπασε» την περίοδο 2013-14 επί μνημονίων και οικονομικής κρίσης και είναι στην πράξη η οδική συνέχεια του τμήματος Πύργος – Καλό Νερό!!!

Ωστόσο, το οδικό τμήμα Πύργος – Καλό Νερό βρίσκεται και έχει ενταχθεί σε προστατευόμενη περιοχή και κατά συνέπεια δεν μπορεί να υλοποιηθεί!!!

Τέλος στη διαγωνιστική διαδικασία! Ένταξη, σε δεύτερο χρόνο, στην παραχώρηση των εργολάβων!

Έτσι, την ώρα τούτη με την νομοθετική ρύθμιση που ήρθε στη Βουλή το οδικό τμήμα Καλό Νερό – Τσακώνα δεν θα κατασκευαστεί πλέον ως δημόσιο έργο, όπως προβλεπόταν, δηλαδή σε απλά λόγια -για να καταλαβαίνετε- δεν θα υπάρξει διαγωνιστική διαδικασία, αλλά το έργο προδήλως θα ενταχθεί στην παραχώρηση (επί της ουσίας απευθείας ανάθεση) σε δεύτερο χρόνο, μέχρις ότου επιλυθούν (προσχηματικά) ζητήματα περιβαλλοντικά!

Οι τιμές, τα κόστη και το κέρδος ή ζημία του Δημοσίου!

Επιπροσθέτως, πέραν του «δώρου» προς τους εργολάβους, το ζήτημα πέραν της απευθείας ανάθεσης και των δύο οδικών τμημάτων έγκειται στο κόστος! Σε ποιες τιμές, δηλαδή, γίνονται η επιστροφή του Πάτρα – Πύργος στην παραχώρηση των εργολάβων και η μελλοντική ανάθεση του Καλό Νερό – Τσακώνα, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 700 εκατ. ευρώ, προκειμένου να διαπιστωθεί στην πράξη ποιο είναι το κέρδος ή η ζημία του Ελληνικού Δημοσίου!