Οι τιμές του πετρελαίου αυξήθηκαν τη Δευτέρα αφού οι κορυφαίοι εξαγωγείς Σαουδική Αραβία και Ρωσία επιβεβαίωσαν τη δέσμευσή τους για επιπλέον εθελοντικές περικοπές της προσφοράς πετρελαίου μέχρι το τέλος του έτους.

Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του αργού Brent αυξήθηκαν 65 σεντς, ή 0,77%, στα 85,54 δολάρια το βαρέλι. Το αμερικανικό αργό πετρέλαιο West Texas Intermediate (WTI) ενισχύθηκε κατά 77 σεντς, ή 0,96%, στα 81,28 δολάρια.

Η Σαουδική Αραβία επιβεβαίωσε την Κυριακή ότι θα συνεχίσει την πρόσθετη εθελοντική της μείωση κατά 1 εκατομμύριο βαρέλια ημερησίως τον Δεκέμβριο για να διατηρήσει την παραγωγή περίπου 9 εκατ. bpd, ανακοίνωσε το υπουργείο Ενέργειας.

Η Ρωσία ανακοίνωσε επίσης ότι θα συνεχίσει την πρόσθετη εθελοντική της περικοπή κατά 300.000 bpd από τις εξαγωγές αργού πετρελαίου και προϊόντων πετρελαίου της μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου.

Οι τιμές του πετρελαίου ανέκαμψαν αφού και οι δύο δείκτες αναφοράς έχασαν περίπου 6% την εβδομάδα έως τις 3 Νοεμβρίου.

«Οι πιο αδύναμες οικονομικές προσδοκίες έχουν επηρεάσει τις τιμές του αργού πρόσφατα, γεγονός που συνέβαλε στην πτώση των τιμών στα υψηλά τους και, αναμφισβήτητα, δικαιολόγησε για άλλη μια φορά τις θέσεις των χωρών του ΟΠΕΚ+ στη μείωση της προσφοράς», δήλωσε ο Craig Erlam του OANDA.

Οι περικοπές θα μπορούσαν να επεκταθούν μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2024 λόγω «εποχικά ασθενέστερης ζήτησης πετρελαίου στην αρχή κάθε έτους, των συνεχιζόμενων ανησυχιών για την οικονομική ανάπτυξη και του στόχου των παραγωγών και του ΟΠΕΚ+ να στηρίξουν τη σταθερότητα και την ισορροπία της αγοράς πετρελαίου», δήλωσε ο στρατηγικός αναλυτής της UBS, Τζιοβάνι. Staunovo.

Οι επενδυτές θα παρακολουθούν περαιτέρω οικονομικά στοιχεία από την Κίνα την Τρίτη μετά τα αδύναμα εργοστασιακά στοιχεία του Οκτωβρίου την περασμένη εβδομάδα.

Οι αναλυτές αναμένουν πτώση 3,3% από έτος σε έτος στις εξαγωγές τον Οκτώβριο, σύμφωνα με δημοσκόπηση του Reuters, επιβραδύνοντας από πτώση 6,2% τον Σεπτέμβριο.

Τα κέρδη της Δευτέρας στην τιμή του πετρελαίου μπορεί να έχουν περιοριστεί από τη χαλάρωση της διακίνησης αργού στα κινεζικά διυλιστήρια.

Οι δραστηριότητες των διυλιστηρίων μειώνονται από επίπεδα ρεκόρ το τρίτο τρίμηνο λόγω της μείωσης των περιθωρίων κέρδους και της έλλειψης ποσοστώσεων εξαγωγών μέχρι το τέλος του έτους, ανέφεραν στο Reuters έμποροι και σύμβουλοι του κλάδου.

Διαβάστε ακόμη: