Οι λάτρεις της Nintendo Co. σχημάτισαν ουρές επί ώρες για να είναι ανάμεσα στους πρώτους που θα αποκτήσουν το Switch 2, σε μια από τις σημαντικότερες τεχνολογικές πρεμιέρες της τελευταίας περιόδου. Στο κατάστημα Bic Camera στην περιοχή Ikebukuro του Τόκιο, ο 54χρονος Κότζι Τακαχάσι, ο οποίος μεγάλωσε με τα προϊόντα της Nintendo, ήταν πρώτος στην ουρά μετά από τέσσερις ώρες αναμονής. Είχε συμμετάσχει σε δέκα διαφορετικές κληρώσεις προπώλησης μέχρι να καταφέρει να εξασφαλίσει μία κονσόλα, δηλώνοντας ενθουσιασμένος που θα παίξει Mario Kart με την οικογένειά του.

Το παγκόσμιο λανσάρισμα της νέας κονσόλας, αξίας 450 δολαρίων, παραπέμπει στη φρενίτιδα των πρώτων iPhone. Στην Ιαπωνία, οι λιανοπωλητές πιέζουν για αυξημένη διανομή, ενώ σε ΗΠΑ και Ευρώπη καταστήματα όπως τα GameStop και Best Buy φιλοξενούν δοκιμές για gamers. Οι προβλέψεις δείχνουν εξάντληση αποθεμάτων από την πρώτη κιόλας ημέρα. Η μετοχή της Nintendo υποχώρησε κατά 0,7% στο Τόκιο εν μέσω του ενθουσιασμού.

Το Switch 2 διαδέχεται ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο προϊόν και επιχειρεί να εδραιώσει τη Nintendo στο πεδίο των υβριδικών παιχνιδιών. Ο 51χρονος Γιοσικάζου Σακούμα δήλωσε πως δεν περίμενε να αγοράσει την κονσόλα από την πρώτη μέρα, τονίζοντας πως περιμένει παιχνίδια που αξιοποιούν τη νέα λειτουργία του ποντικιού. Η νέα αυτή κυκλοφορία αποτελεί σημείο αναφοράς για τη βιομηχανία, καθώς οι εκδότες και οι ανταγωνιστές της Nintendo προσαρμόζουν τα πλάνα τους. Το Switch 2 μπορεί να λειτουργήσει ως αντίβαρο στην κυριαρχία των παιχνιδιών ζωντανής υπηρεσίας.

Πίεση για επιτυχία και γεωπολιτικές επιπλοκές

Η Nintendo στοχεύει σε ένα ισχυρό ξεκίνημα ώστε να εδραιώσει τη δυναμική του Switch 2. Σύμφωνα με τον Σέρκαν Τότο της Kantan Games, η επιτυχία είναι μονόδρομος, καθώς η Nintendo δεν έχει άλλο μεγάλο προϊόν στο χαρτοφυλάκιό της. Η ιαπωνική εταιρεία εισέρχεται σε νέα φάση με την υψηλότερη τιμή λανσαρίσματος που έχει δώσει ποτέ (450 δολάρια), την ώρα που ο πρόεδρος Σουντάρο Φουρουκάβα προειδοποιεί πως οι δασμοί των ΗΠΑ ίσως οδηγήσουν σε περαιτέρω αυξήσεις. Η ιαπωνική έκδοση του Switch 2 κυκλοφορεί στα 49.980 γιεν (περίπου 350 δολάρια), ενισχύοντας την ελκυστικότητά του στην εγχώρια αγορά.

Όταν κυκλοφόρησε το πρώτο Switch το 2017, είχε ελάχιστο ανταγωνισμό. Πλέον, η επιτυχία του έχει οδηγήσει σε νέα φορητά προϊόντα από τη Valve, την Asus και τη Lenovo. Παράλληλα, η Sony συνεργάζεται με τη Nintendo για την ανάπτυξη ενός νέου φορητού συστήματος που θα υποστηρίζει παιχνίδια PS5. Η βιωσιμότητα του Switch 2 εξαρτάται από τη συνεχιζόμενη δημιουργικότητα της Nintendo, τόσο στους δικούς της τίτλους όσο και στην υποστήριξη εξωτερικών εκδοτών, όπως η σειρά Call of Duty. Η αναβαθμισμένη τεχνολογία επιτρέπει τη συμβατότητα με πιο απαιτητικά παιχνίδια και φέρνει τη Nintendo πιο κοντά στον κόσμο του PC gaming.

Αλλαγή μοντέλου διανομής και πίεση στους παίκτες

Αναπτύσσοντας το Switch 2 από το 2019, η Nintendo εξασφαλίζει πλήρη συμβατότητα με την υπάρχουσα βιβλιοθήκη παιχνιδιών της. Παράλληλα, καθιερώνει για πρώτη φορά τίτλους στην τιμή των 80 δολαρίων, όπως το Mario Kart World. Το νέο μοντέλο διανομής, μέσω ειδικών κασετών που ενεργοποιούν ψηφιακές λήψεις, μειώνει τα κόστη και διευκολύνει τους εκδότες, προκαλώντας αντιδράσεις από τους καταναλωτές. Η σύμβουλος Ναόκο Κίνο υποστηρίζει πως αυτό το μοντέλο επιβραβεύει τις εταιρείες που αντιμετωπίζουν διαρκώς αυξανόμενα κόστη παραγωγής.

Η αύξηση δημοτικότητας παιχνιδιών όπως το Minecraft και το Fortnite έχει μετατοπίσει τους χρήστες από τις κονσόλες προς τα PC και τα κινητά. Η Capcom, με βάση την Οσάκα, επενδύει κυρίως στην πλατφόρμα Steam, ενώ και η Square Enix κινείται προς την ίδια κατεύθυνση. Αν το Switch 2 δεν ανταποκριθεί στις προσδοκίες, η στροφή αυτή αναμένεται να επιταχυνθεί.

Διαβάστε ακόμη: