Στην τελική ευθεία βρίσκεται ο προγραμματισμός του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την υλοποίηση ενός πολύ σημαντικού αριθμού από έργα ΣΔΙΤ. Από την αρχή της ανάληψης των καθηκόντων της η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, και προσωπικά ο Κώστας Καραμανλής, έθεσε ως έναν από τους πρωταρχικούς στόχους της πολιτικής του υπουργείου την αλλαγή στρατηγικής στον τρόπο υλοποίησης των δημόσιων υποδομών.

Έτσι, οι Συμβάσεις Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, εκτός από ένα επιπλέον χρηματοδοτικό εργαλείο μόχλευσης ιδιωτικών κεφαλαίων, που είναι δεδομένο ότι η χώρα χρειάζεται στον δύσκολο δρόμο της ανάταξης και ανάκαμψης της οικονομίας, αποτελούν για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και άνοιγμα προς τον ιδιωτικό τομέα, επιδιώκοντας την αμοιβαία επωφελή συνεργασία μαζί του.

Έχοντας τα παραπάνω ως δεδομένα, μπορούμε να προχωρήσουμε και στην παράθεση κάποιων στοιχείων που έχουμε αλιεύσει από πηγές του υπουργείου. Μέχρι σήμερα στον προγραμματισμό του υπουργείου βρίσκονται 20 έργα υποδομών, συνολικού προϋπολογισμού 3,8 δισ. €, που με βάση τον συνολικό προϋπολογισμό του πακέτου έργων 13 δισ. €, που θα υλοποιηθούν το επόμενο διάστημα στη χώρα, προσεγγίζει σχεδόν το 30% του συνολικού προϋπολογισμού τους.

Το σκάνδαλο του Ε65, η απευθείας ανάθεση των 850 εκατ. και ο προνομιακός εργολάβος!

9 έργα σε διαγωνιστική διαδικασία

Από αυτά, σε εξέλιξη της διαγωνιστικής διαδικασίας βρίσκονται 9 έργα ΣΔΙΤ με συνολικό προϋπολογισμό 1.5 δισ. €, μέσα στα οποία περιλαμβάνονται εμβληματικά έργα όπως το τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος – Νεάπολη (290 εκατ. €), η Ανατολική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης, το γνωστό ως Fly Over (373 εκατ. €) στη Θεσσαλονίκη που θα αποσυμφορήσει σημαντικά τον φόρτο της πόλης, το οδικό τμήμα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη (250 εκατ. €) και, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, οι διαγωνισμοί έχουν περάσει στο τελικό στάδιο και μέχρι τα τέλη του έτους αναμένεται να γνωρίζουμε τους προσωρινούς αναδόχους τους.

Επίσης, σε εξέλιξη, και συγκεκριμένα στην Α΄ φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την προεπιλογή των συμμετεχόντων, βρίσκονται οι διαγωνισμοί των για τα έργα ΣΔΙΤ του νέου βιοκλιματικού κτιρίου της ΓΓΥ (113 εκατ. €), των Δικαστικών Μεγάρων Κεντρικής Μακεδονίας (120 εκατ. €), που περιλαμβάνουν την ανέγερση τριών νέων σε Σέρρες, Κιλκίς και Έδεσσα, και την ανακατασκευή και αναβάθμιση του Δικαστικού Μεγάρου Θεσσαλονίκης, καθώς επίσης και των 17 Σχολικών Μονάδων στην Κεντρική Μακεδονία (128 εκατ. €).

Σε πιο προχωρημένο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας βρίσκονται 3 ακόμα έργα ΣΔΙΤ, που σε αυτά περιλαμβάνεται: το πρώτο έργο φράγματος που θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ στην Ελλάδα και βρίσκεται στη Χαλκιδική, και συγκεκριμένα το Φράγμα Χαβρία (85 εκατ. €), για το οποίο ολοκληρώθηκε η Α΄ φάση του διαγωνισμού και σύντομα θα περάσει στη Β΄ φάση, αλλά και των δύο clusters των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Κέντρων της Πολιτικής Προστασίας (131,5 εκατ. €) που έχουν περάσει στη Β΄ φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας.

έργο Μεσοχώρας

Εργα ΣΔΙΤ – Υδροδοτικό σύστημα Αθήνας – Μετρό Θεσσαλονίκης και οι εξαγγελίες του πρωθυπουργού

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ατζέντα του υπουργείου Υποδομών, και συγκεκριμένα του αρμόδιου υφυπουργού για θέματα Υποδομών, κ. Καραγιάννη, είναι πολύ πυκνή για τις επόμενες μέρες και μέχρι το τέλος του έτους, αφού αναμένεται να βάλουν σε τροχιά υλοποίησης και τα υπόλοιπα 11 έργα ΣΔΙΤ που έχουν σχεδιαστεί όλη την προηγούμενη περίοδο.

Μέσα στα άμεσα σχέδια του υπουργείου για το επόμενο διάστημα. και μέχρι τον Νοέμβριο, περιλαμβάνονται έργα ΣΔΙΤ ιδιαίτερα σημαντικά όπως η συντήρηση και η λειτουργία του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος της Αθήνας (235 εκατ. €), το έργο ΣΔΙΤ για τη λειτουργία και συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης (305 εκατ. €), καθώς και οι αναβαθμίσεις των οδικών αξόνων Θεσσαλονίκης – Έδεσσας (420 εκατ. €) και Δράμας – Αμφίπολης (275 εκατ. €) που είχαν εξαγγελθεί από τον ίδιο τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στη Θεσσαλονίκη.

Κύκλοι του υπουργείου αναφέρουν ότι εντός του έτους θα προχωρήσουν και στην υποβολή των αιτήσεων υπαγωγής τους στη διυπουργική ΣΔΙΤ και των δύο φραγμάτων του Ενιπέα στη Σκοπιά Φαρσάλων αλλά και του Ταυρωνίτη στα Χανιά, καθώς και της ύδρευσης της Κέρκυρας, ενώ σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται και η διαδικασία για το έργο ΣΔΙΤ των ηλεκτρονικών διοδίων.

Φαίνεται, λοιπόν, ότι στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν έχουν μείνει στα λόγια, και με έργα ΣΔΙΤ αποδεικνύουν ότι έχει έρθει η περίοδος για στρατηγικούς συμμάχους στην υλοποίηση έργων υποδομών, χωρίς τα ενοχικά σύνδρομα από τα οποία διακατεχόταν η προηγούμενη κυβέρνηση.