Με φόντο σημαντικά προβλήματα που ακόμη στοιχειώνουν τον ελληνικό σιδηρόδρομο και ταλαιπωρούν το επιβατικό κοινό, ιδρύθηκε επίσημα πλέον ο νέος φορέας «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μονοπρόσωπη Α.Ε.», που θα «τρέχει» με ρυθμούς ιδιωτικού τομέα και με μεγαλύτερη ευελιξία τόσο στις προσλήψεις όσο και στις αναθέσεις έργων, προμηθειών και υπηρεσιών.

Ο νέος ΟΣΕ, που ενοποιεί εκτός από τον ΟΣΕ, την ΕΡΓΟΣΕ αλλά και τη ΓΑΙΑΟΣΕ στο τμήμα που αφορά τη διαχείριση του τροχαίου υλικού, απέκτησε πριν από λίγες ημέρες νέα διοίκηση, μετά και την αποχώρηση και αντικατάσταση του Παναγιώτη Τερεζάκη, πρώην μεταβατικού διευθύνοντος συμβούλου του οργανισμού, από τον Χρήστο Παληό.

Την ίδια ώρα, τα προβλήματα στον σιδηρόδρομο για το επιβατικό κοινό δεν έχουν τέλος, με πολλά από αυτά να αποδίδονται εκτός από την υποδομή και στο τροχαίο υλικό, προκαλώντας ερωτηματικά ως προς τη συντήρηση των συρμών που κινούνται στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Εκτός από τις καθιερωμένες καθυστερήσεις δρομολογίων, άλλο ένα περιστατικό που είχε αποτέλεσμα την ακινητοποίηση αμαξοστοιχίας σημειώθηκε τις τελευταίες ημέρες. Αυτή τη φορά στο επίκεντρο βρέθηκε ένα κοπάδι ζώων, που μπήκε «σύσσωμο» στη γραμμή, με αποτέλεσμα η αμαξοστοιχία Intercity 55 της Hellenic Train (Θεσσαλονίκη – Αθήνα) να το παρασύρει και εν τέλει να ακινητοποιηθεί προσωρινά λίγο μετά την περιοχή της Αλιάρτου.

Από τη σύγκρουση προκλήθηκαν μικρές υλικές ζημιές στην αμαξοστοιχία, χωρίς να υπάρξουν τραυματισμοί. Μετά την ολοκλήρωση των ελέγχων το τρένο με τους 400 επιβάτες συνέχισε το δρομολόγιο προς Αθήνα, με καθυστέρηση 95 λεπτών.

Πάντως, από την εταιρεία υπενθύμισαν πως οι γραμμές δεν είναι περιφραγμένες, ωστόσο ο ΟΣΕ αναφέρει ότι όπως συμβαίνει και σε άλλες χώρες, δεν μπορούν να τοποθετηθούν συρματοπλέγματα σε όλο το δίκτυο, παρά σε σημεία κοντά στις πόλεις.

Μία εβδομάδα μετά την ακινητοποίηση του Οδοντωτού για τρεις ώρες σε δύσκολο σημείο, νέο περιστατικό, στο άλλο τουριστικό τρένο, το τρενάκι του Πηλίου, έρχεται να προστεθεί στη λίστα των συμβάντων που καταγράφονται στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Η αμαξοστοιχία που εκτελούσε τη διαδρομή Μηλιές – Ανω Λεχώνια με 120 επιβάτες ακινητοποιήθηκε περίπου 1,5 χιλιόμετρο πριν από τον τελικό σταθμό λόγω τεχνικού προβλήματος, ενώ μετά την αποκατάσταση της βλάβης συνέχισε στον προορισμό της με καθυστέρηση 50 λεπτών.

Καθώς εδώ και πολλά χρόνια οι δύο βασικοί πρωταγωνιστές ΟΣΕ και Hellenic Train πετούσαν συχνά ο ένας στον άλλον το μπαλάκι των ευθυνών, η σιδηροδρομική εταιρεία ξεκαθάρισε σε σχετική της ανακοίνωση ότι αρμόδιος φορέας για τη συντήρηση του εν λόγω τροχαίου υλικού είναι ο ΟΣΕ.

Πάντως, πληροφορίες από τον οργανισμό αναφέρουν πως δημιουργήθηκε πρόβλημα στην τρόμπα πετρελαίου, λόγω πιθανόν κακής ποιότητας πετρελαίου στη μηχανή.

Στο μεταξύ, σύντομα θα οριστούν ημερομηνίες για την εκπαίδευση των μηχανοδηγών στο ETCS, το σύστημα αυτόματης πέδησης, που έχει μεν τοποθετηθεί σε 100 μονάδες τροχαίου υλικού, αλλά εκκρεμεί η εγκατάσταση και πλήρης λειτουργία του σε όλη την υποδομή του βασικού άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης.

Αυτό, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, θα είναι πλήρως λειτουργικό το καλοκαίρι του 2026, μετά την αποκατάσταση των σημείων που επλήγησαν από τον «Daniel».

Αλλά και εδώ υπάρχει ένα σοβαρό ζήτημα, καθώς ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης πήρε «άδεια από τη σημαία» και έδωσε παράταση 1 χρόνου στο συγκεκριμένο σχέδιο, σε σχέση με όσα είχε δηλώσει πριν μερικούς μήνες για το χρονοδιάγραμμα ο Πρωθυπουργός!

Διαβάστε ακόμη: