Παίρνοντας έμπνευση από τον Μπέρτολτ Μπρεχτ και τον Γκέρχαρντ Ρίχτερ, η Στέλλα Βουλγαράκη επανασυστήνεται στο φιλότεχνο κοινό εδραιώνοντας την καλλιτεχνική της έκφραση. Επιστρέφει στα γνώριμα εικαστικά της μονοπάτια έξι χρόνια μετά την τελευταία της έκθεση δημιουργώντας εικόνες της φύσης που φιλτράρονται, αφαιρώντας τις λεπτομέρειες και αφήνοντας το χρώμα και τον όγκο να μας αφυπνίσουν.

Στην πιο ώριμη καλλιτεχνική της φάση, η εικαστικός αφήνει τις εντάσεις και τις εκρήξεις χρωμάτων και οραματίζεται ένα μετα- ανθρωποκεντρικό τοπίο, όπου οι άνθρωποι μαθαίνουν να ζουν σε αρμονία με την φύση. Για την ίδια, η μόνη επιλογή είναι να αλλάξουμε τον τρόπο που βλέπουμε τον εαυτό μας και την σχέση μας με την φύση.

Δέντρα καμένα, δάση κατεστραμμένα, άνθη μαραμένα πλήρως εναρμονισμένα σε φόντο πολύχρωμων ουρανών και ρομαντικών συνθέσεων συνθέτουν την νέα έκθεση της εικαστικού με τίτλο «τολμηρή φύση». (bold nature), προτείνοντας έτσι στο κοινό μια περιήγηση σε ένα «πραγματικό» δάσος που αναγεννάται μετά την καταστροφή. Λειτουργώντας σαφώς ως μια πρόσκληση στην ανθρωπότητα να επανεκτιμήσει την θέση της στον πλανήτη και να οδηγηθεί σε έναν νέο πράσινο κόσμο, στον κόσμο της ελπίδας.

«Αντί να βλέπουμε τους ανθρώπους ως κάτι ξεχωριστό από την φύση, πρέπει να καταλάβουμε ότι είμαστε μέρος αυτής. Αντιλαμβανόμενοι την στάση αυτή, προχωρήσαμε ευκολότερα στον σχεδιασμό της έκθεσης» αναφέρει στο κείμενό του ο επιμελητής της έκθεσης, Αλέξανδρος Κασσανδρινός.

H έκθεση με τίτλο “Bold Nature” σε επιμέλεια της Project {Just/Art}* παρουσιάζεται στον Φιλολογικό Σύλλογο “Παρνασσός” τη Δευτέρα 11 Απριλίου 2022.

 

Γράφει η Ζέτα Τζιώτη

-Στέλλα, είχατε την τύχη να είστε μαθήτρια του Στέλιου Μαυρομάτη, ενός αξιολογότατου εικαστικού με πολύ πλούσιο εικαστικό έργο. Μιλήστε μας για την επιρροή του στη δουλειά σας;

-Ο Στέλιος Μαυρομάτης ήταν σπουδαίος δάσκαλος. Μου έδωσε την ευκαιρία να αποκτήσω μια δική μου στάση απέναντι στην ζωγραφική και να βρω την τεχνική που με εκφράζει καλυτέρα. Ένιωσα έντονη την ανάγκη να αποτυπώσω στον καμβά όλα αυτά που αισθανόμουν, όλα τα συναισθήματα που μου προκαλούσαν αυτά που έβλεπα, ένοιωθα και αφουγκραζόμουν γύρω μου.

 

-Από ποιους άλλους καλλιτέχνες πιστεύετε έχετε δεχτεί επιρροές;

-Επισκεπτόμουν από μικρή σημαντικές εκθέσεις στο εξωτερικό όπως και κορυφαίων Ελλήνων εικαστικών στην Ελλάδα. Ξεχωριστό όμως για την δική μου πορεία, στάθηκε το έργο του Gerhard Richter, του οποίου τα χρώματα και η τεχνική δίνουν μια απόκοσμη θολή πραγματικότητα που με συγκλόνισε.

Χαρακτηριστική τεχνική του Richter στη σειρά έργων του, που παρουσίασε η Tate του Λονδίνου είναι η χρήση νέων στρωμάτων χρώματος που καλύπτουν τα παλιά, έτσι ώστε κατά τη διαδικασία δημιουργίας του πίνακα ξαναβγαίνουν στην επιφάνεια διαφορετικά, δηλαδή στεγνά και μεστωμένα. Το χρώμα φαίνεται λεπτό και ρευστό σε ορισμένες περιοχές και πιο τραχύ και συμπαγές σε άλλες.

 

Διαβάστε τη συνέχεια στο ArtViews.gr