Εννέα περίπου χρόνια κοντεύουν να συμπληρωθούν από την άνοιξη του 2013 που ο Ρώσος μεγιστάνας Ντιμίτρι Ριμπολόβλεφ αγόρασε –κάτω από άκρα μυστικότητα- τον Σκορπιό και οι εργασίες για την πολυαναμενόμενη επένδυση στο θρυλικό νησί του Αριστοτέλη Ωνάση βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.

Έχοντας πλέον ξεπεράσει σημαντικούς γραφειοκρατικούς «σκοπέλους», η «Μυκήναι», η εταιρεία που έχει συστήσει το επιτελείο του Ριμπολόβλεφ, θα καταθέσει μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022 αίτηση για τροποποίηση του Προεδρικού Διατάγματος και η έγκριση αναμένεται το 2023. Στο σχετικό φάκελο θα αναφέρεται σαφώς η απόφαση του νέου ιδιοκτήτη να δημιουργήσει ένα «ανοιχτό πολιτιστικό κέντρο» στο νησί, για το οποίο απαιτείται αύξηση του συντελεστή δόμησης κατά 50% σε σχέση με τις αρχικό σχεδιασμό που ήδη έχει λάβει τις σχετικές εγκρίσεις.

Σκορπιός: Σε art island το μετατρέπει ο Ριμπολόβλεφ

Μοναδικά έργα τέχνης

Οι εξωτερικές εγκαταστάσεις του Σκορπιού θα πλαισιωθούν από έργα σπουδαίων καλλιτεχνών του 20ου αιώνα, τα ονόματα των οποίων παραμένουν «επτασφράγιστο μυστικό. Τα σημαντικά αυτά και παράλληλα μοναδικά έργα τέχνης θα μπορούν να απολαύσουν, σε διάφορα σημεία, αποκλειστικά και μόνο οι vip επισκέπτες.

Η μετατροπή του Σκορπιού, εκτός από ένα VIP Exclusive Club και σε ένα νησί τέχνης, αναμένεται να τριπλασιάσει, σύμφωνα με όλες τις εκτιμήσεις, το κόστος της επένδυσης από τα 165 εκατ. ευρώ σε πάνω από 400 εκατ. ευρώ, καθιστώντας το νησί του Ιονίου περισσότερο ελκυστικό στο διεθνές τζετ σετ και στους κροίσους του πλανήτη.

Πολυτέλεια για… λίγους

Τα τελευταία χρόνια, στο νησί του Ιονίου, που έχει συνδεθεί με τον θρύλο του Αριστοτέλη Ωνάση, έχουν λάβει χώρα σημαντικές εργασίες που αφορούν τόσο στα υπάρχοντα κτίσματα, όσο και στις υποδομές και βεβαίως στο φυσικό περιβάλλον. Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει την ολοκλήρωση των εργασιών στα τέλη του 2023, ώστε το καλοκαίρι του 2024 να είναι σε θέση να φιλοξενήσει στις πολυτελείς εγκαταστάσεις του τους VIP καλεσμένους του, διατεθειμένους να δώσουν εκατ. ευρώ την εβδομάδα, προκειμένου να απολαύσουν τον ήλιο, τη σμαραγδένια θάλασσα και τη μοναδική φύση.

Τα μέλη της οικογένειας Ριμπολόβλεφ θα διαμένουν στον Σκορπιό κάποιες ημέρες, ενώ το νησί θα εκμισθώνεται κατά το υπόλοιπο διάστημα.

Τα αρχιτεκτονικά σχέδια του νέου Σκορπιού, έργο του Νορβηγικού αρχιτεκτονικού κολοσσού «Snohetta», που έχει υπογράψει σημαντικά οικοδομήματα σε όλο τον κόσμο, πήραν το «πράσινο» φως από το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής και πλέον «άνοιξε» ο δρόμος για την υλοποίηση του φιλόδοξου project που αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2023.

Στις εντυπωσιακές μακέτες αποτυπώνεται η άνεση και η πολυτέλεια των νέων εγκαταστάσεων από το λιμάνι «Χριστίνα» που ανακατασκευάζεται για να μπορέσει να υποστηρίξει και θαλαμηγούς άνω των 100 μέτρων μέχρι το ελικοδρόμιο, το εντυπωσιακό αθλητικό και συνεδριακό κέντρο, το αμφιθέατρο και τις επαύλεις που θα φιλοξενούν την οικογένεια και τους βαθύπλουτους ενοικιαστές.

Το τίμημα για την παροχή μοναδικών, πολυτελών υπηρεσιών στον επίγειο παράδεισο του Σκορπιού έχει ήδη οριστεί minimum στο 1 εκ. ευρώ την εβδομάδα και σε ορισμένες περιπτώσεις ανάλογα με τη ζήτηση και την εποχή μπορεί να φτάνει και τα 2 εκ. ευρώ.

Η συνεργασία με τις τοπικές αρχές

Ο σύμβουλος και εκπρόσωπος της οικογένειας Ριμπολόβλεφ, Σεργκέι Τσερνίτσιν, δεν κρύβει την ικανοποίηση και τη χαρά του για την εξέλιξη του έργου, ενώ εκφράζει τις ευχαριστίες στην ελληνική κυβέρνηση για την έως σήμερα συνεργασία.

«Το έργο βρίσκεται σε εξέλιξη. Πρόκειται για ένα πρότζεκτ με αρκετές δυσκολίες λόγω του ότι λαμβάνει χώρα σε ένα νησί. Ωστόσο, έχουμε πολύ καλή συνεργασία με όλες τις αρμόδιες αρχές και την ελληνική κυβέρνηση. Προτεραιότητά μας είναι ο σεβασμός στο περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό σημαντική είναι η συνδρομή της τοπικής κοινωνίας αλλά και του Έλληνα υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη. Με τη βοήθειά τους πλέον όλες οι μεταφορές των απαραίτητων υλικών γίνονται από το λιμανάκι στο Περιγιάλι εξασφαλίζοντας τη μικρότερη δυνατή όχληση για τους κατοίκους».

Art island – τo project

Σύμφωνα με την αρχιτεκτονική μελέτη, ο Σκορπιός θα χωριστεί σε εννέα «κτιριακές ενότητες», ενώ οι κατοικίες που θα αναπτυχθούν θα είναι υπόσκαφες με στόχο να εναρμονίζονται πλήρως με το περιβάλλον και να εξασφαλίζεται η ιδιωτικότητα και η απεριόριστη θέα. Τα σχέδια προβλέπουν την κατασκευή μιας προεδρικής σουίτας, στο αποκαλούμενο main complex, όπου θα διαμένει η οικογένεια Ριμπολόβλεφ όταν επισκέπτεται το νησί, καθώς και δέκα μεσαίων και μεγάλων βιλών, καθώς και του γνωστού ως σπίτι του λόφου (Hill House).

Όσον αφορά στη ροζ βίλα, επιφάνειας 150 τ.μ. ο Ρώσος κροίσος δεν έχει ακόμη αποφασίσει εάν θα τη μετατρέψει εξ ολοκλήρου σε μουσείο ή εάν θα διατηρήσει τη χρήση κατοικίας.

Ο σχεδιασμός του νησιού προβλέπει τη διασπορά των κτιρίων, ώστε να δημιουργείται ένας άτυπος μικρός οικισμός, αλλά και να διασφαλίζεται η λειτουργική ανεξαρτησία κάθε οικίας. Πέρα από το οικιστικό – τουριστικό κομμάτι διακριτή θέση στο σχέδιο ανάπτυξης του νησιού καταλαμβάνει το κέντρο πολλαπλών χρήσεων και αθλητικών εγκαταστάσεων, που θα βρίσκεται σε κεντρική τοποθεσία στον Σκορπιό, στο σημείο όπου προϋπήρχαν αθλητικές εγκαταστάσεις στο παρελθόν.

Παράλληλα, έχουν σχεδιαστεί εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης λουομένων της ανατολικής παραλίας, ελικοδρόμιο, Ιππικό Κέντρο στο νοτιοδυτικό τμήμα του νησιού, και Αμφιθέατρο ως χώρο εκδηλώσεων.

Βιοκλιματικός σχεδιασμός

Σ’ όλο το επενδυτικό σχέδιο, έκτασης –με βάση το αρχικό πλάνο- 161 στρεμμάτων υιοθετούνται οι αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού. Θα αναπτυχθούν εγκαταστάσεις επεξεργασίας υγρών αποβλήτων, μονάδες αφαλάτωσης, χώροι στάθμευσης ηλεκτρικών οχημάτων και τοπικά δίκτυα άρδευσης με επεξεργασμένα υγρά απόβλητα.

Προβλέπεται ακόμη η ηλεκτρική διασύνδεση μεταξύ της Λευκάδας και του Σκορπιού, η κατασκευή συστήματος διανομής ισχύος σε μέση τάση και δικτύων χαμηλής τάσης, η δημιουργία σταθμού βάσης κινητής τηλεφωνίας κοντά στο ελικοδρόμιο και η δημιουργία δικτύου οπτικών ινών τοποθετημένου κατά μήκος του οδικού δικτύου, όπου θα στηριχθούν οι έξυπνες εφαρμογές που θα διαθέτει το νησί. Τέλος, προβλέπεται ακόμη η αναβάθμιση της μαρίνας «Χριστίνα», ώστε να είναι δυνατός ο ελλιμενισμός μεγάλου μεγέθους σκαφών.