Διεκδικώντας ολοένα και μεγαλύτερα μερίδια από την πίτα των μεγάλων, μεσαίων και μικρότερου προϋπολογισμού δημοσίων έργων, οι μεσαίες και μικρότερου μεγέθους κατασκευαστικές εταιρείες έχουν επιλέξει – πέραν των επίσημων αιτημάτων τους, να αλλάξει το ισχύον καθεστώς συμμετοχής στις προκηρύξεις – την τακτική της δημιουργίας κοινοπραξιών, προκειμένου να έχουν και δικαίωμα συμμετοχής και τύχη στις τελικές επιλογές αναδόχων.

Τελευταίο παράδειγμα αποτέλεσαν δύο σημαντικά έργα που δημοπρατήθηκαν προς το τέλος Δεκεμβρίου, η επέκταση της Ιόνιας Οδού στο τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά και η κατασκευή του οδικού άξονα Λαμία-Καρπενήσι.

Για το μεν πρώτο έργο προσφορές έδωσαν οι: ΑΒΑΞ, ΤΕΡΝΑ, ΜΕΤΚΑ-ΑΚΤΩΡ και ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ-ΕΚΤΕΡ-ΤΕΝΑ-ΕΡΕΤΒΟ-ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ-ΟΔΟΣ. Αντίστοιχα για το Μακρακώμη-Τυμφρηστός οι: ΑΒΑΞ, ΤΕΡΝΑ, ΜΕΤΚΑ-ΑΚΤΩΡ, ΤΕΚΑΛ-TRACE-ΕΛΙΚΑ και ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ-ΕΚΤΕΡ-ΤΕΝΑ-ΕΡΕΤΒΟ-ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ-ΟΔΟΣ.

Το έργο Ιωάννινα – Κακαβιά συνολικού προϋπολογισμού 310 εκατ. ευρώ, είναι μήκους 70 χλμ και αποτελεί οδικό τμήμα του Δυτικού Άξονα.

Είναι η συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων.

Ο άξονας αυτός θεωρείται ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας.

Είναι έργο ιδιαίτερης σημασίας για την Ήπειρο, τη Δυτική Ελλάδα, αλλά και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς πρόκειται να αναβαθμίσει τις προοπτικές μεταξύ της Ελλάδας και των χωρών των Νοτιοδυτικών Βαλκανίων, στους τομείς των μεταφορών, του εμπορίου, του τουρισμού και των logistics. Στα σημαντικά οφέλη περιλαμβάνονται επίσης η εξυπηρέτηση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων, καθώς και του κύριου όγκου της κυκλοφορίας μεταξύ Αλβανίας – Ελλάδας

Όσον αφορά το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα Λαμία-Καρπενήσι, Μακρακώμη-Τυμφρηστός, η εκτιμώμενη αξία του, χωρίς ΦΠΑ, ανέρχεται σε 161,29 εκατ. ευρώ.

Η διάρκεια του έργου ανέρχεται σε 57 μήνες. Η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει από εθνικούς πόρους,ενώ υπάρχει πιθανότητα να χρηματοδοτηθεί από διαρθρωτικά προγράμματα της Ε.Ε. Αντικείμενο του διαγωνισμού είναι η μελέτη και η κατασκευή του έργου “Οδικός Άξονας Λαμία – Καρπενήσι, τμήμα Σύνδεση πέρατος παράκαμψης Μακρακώμης με ανατολικό μέτωπο Σήραγγας Τυμφρηστού” μήκους 30 km.

Η αφετηρία του έργου είναι το πέρας του ανατολικού μετώπου της υφιστάμενης Σήραγγας Τυμφρηστού, ενώ το πέρας του είναι το δυτικό όριο της κατασκευασθείσας παράκαμψης Μακρακώμης.

Διαβάστε ακόμη: