Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται τα έργα που έχουν δρομολογηθεί στο project του Ελληνικού αλλά και οι συμφωνίες μίσθωσης τόσο για τις οικιστικές όσο και για τις εμπορικές αναπτύξεις.
Το project επισκέφτηκε σήμερα ο Υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, μαζί με τον Αναπληρωτή Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Ν. Παπαθανάση.
Το κτίριο ΑΜΕΑ θα είναι το πρώτο κτίριο της ανάπλασης που θα παραδοθεί στις αρχές φθινοπώρου στα 4 σωματεία (Αμυμώνη, Ερμής, ΝΙΚΗ-Victor Artant και ΣΑμΣΚΠ). Τα 4 σωματεία βρίσκονται σε παλιές εγκαταστάσεις της Αμερικάνικης βάσης σε κτίρια του 1970. Το κόστος, ύψους 15 εκατ. ευρώ καλύπτεται από τη Lamda. Πρόκειται για ένα από τα πλέον σύγχρονα, υψηλών προδιαγραφών πράσινο κτίριο που θα λάβει την πιστοποίηση Leed Gold.
Όσον αφορά το έργο της υπογειοποίησης της Λεωφόρου Ποσειδώνος, έχει προχωρήσει ήδη η εκσκαφή στο 50% του συνολικού όγκου. Στόχος είναι να γίνει η μέγιστη επαναχρησιμοποίησή των προϊόντων εκσκαφής σε άλλες περιοχές του έργου, όπως το Πάρκο.
Πρόκειται για δρόμο μήκους 1,5 χλμ. εκ των οποίων πάνω από 1 χλμ (1.150μ) είναι το υπόγειο τμήμα με 3 λωρίδες κυκλοφορίας προς κάθε κατεύθυνση.
Το νέο οδικό τμήμα θα συμβάλλει καθοριστικά στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας, ενώ στη θέση της σημερινής Λ. Ποσειδώνος θα γίνει δρόμος ήπιας κυκλοφορίας.
Αναφορικά με το ΕΑΚΝ (Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Νεότητας), σε λιγότερο από 3 μήνες μετακινήθηκαν 100 περίπου αθλητές σε επιπλωμένα διαμερίσματα σε κοντινές περιοχές ως προς τους χώρους προπόνησης τους – τα έξοδα καλύφθηκαν από Lamda.
Είναι η πρώτη φορά που μια ιδιωτική εταιρεία αναλαμβάνει να αναμορφώσει και να αναβαθμίσει με δικά της έξοδα τις παρακάτω εγκαταστάσεις:
– της Παιανίας
– το Ολυμπιακό χωριό
– ΟΑΚΑ (προπονητήριο άρση βαρών)
– κλειστό κολυμβητήριο “Πέτρος Καπαγέρωφ” στο Μικρολίμανο
Επόμενη στάση η μαρίνα του Αγίου Κοσμά η οποία αναβαθμίζεται, με δυνατότητα ελλιμενισμού 310 σκαφών, ενώ έχει τη δυνατότητα φιλοξενίας και super yachts.
Οι οικιστικές αναπτύξεις του project
Πάνω από το 20% της μισθώσιμης επιφάνειας έχουν ξεπεράσει οι συμφωνίες μίσθωσης για το Riviera Galleria, τον πρώτο οργανωμένο high end retail και γαστρονομικό προορισμό στην Ελλάδα, σχεδιασμένο από το βραβευμένο Ιάπωνα αρχιτέκτονα Kengo Kuma.
Μέχρι το τέλος του έτους οι μισθώσεις για το εμπορικό κέντρο εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν το 50%.
Όσον αφορά το εμπορικό της Βουλιαγμένης έχει συμφωνηθεί το 52% της μισθώσιμης επιφάνειας ενώ μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να έχει ξεπεράσει το 70%.
Όσον αφορά το Riviera Tower, τον πρώτο ουρανοξύστη στην Ελλάδα, ύψους 200μ, έχουν ήδη υπογραφεί συμβόλαια για το 75% του συνόλου των διαμερισμάτων.
Για την κατασκευή του έχει υιοθετηθεί ένα πρωτοποριακό σύστημα θεμελίωσης, με 300 πασσάλους με διάμετρο 1,5μ και βάθος περίπου 50μ (τοποθετούνται 3 πάσσαλοι ανά ημέρα). Έως τα τέλη του χρόνου, οι πρώτοι όροφοι του Πύργου θα είναι εμφανείς σε όλους τους διερχόμενους από τη Λ. Ποσειδώνος. Να σημειωθεί ότι για τη δημιουργία του Riviera Tower κατατέθηκαν 30% περισσότερα δικαιολογητικά (εγκρίσεις, μελέτες κ.λπ.) συγκριτικά με μια τυπική άδεια για ένα απλό κτίριο και 1.900 σχέδια μέχρι την τελική έγκριση.
Τέλος, στο Ελληνικό θα δημιουργηθούν και 2 ξενοδοχεία σε κοινοπραξία με την ΤΕΜΕΣ (το ένα θα βρίσκεται στη Μαρίνα Αγίου Κοσμά και το άλλο δίπλα στο ακρωτήρι).
Το Πάρκο του Ελληνικού
Δεκατέσσερις φορές μεγαλύτερο από τον Εθνικό Κήπο και μεγαλύτερο ακόμα και από το Hyde Park του Λονδίνου, το Πάρκο του Ελληνικού καλύπτει έκταση 2 εκατομμύρια τμ., ήτοι το 1/3 της συνολικής ανάπτυξης του Ελληνικού.
Εκεί βρίσκεται το ιστορικό κτίριο Saarinen του πρώην διεθνούς αεροδρομίου της Αθήνας. Είναι ένα από τα τελευταία έργα του κορυφαίου για την εποχή του Φινλανδού αρχιτέκτονα Eero Saarinen.
To κτίριο είναι νεότερο μνημείο και θα λειτουργήσει εντός της ανάπλασης ως χώρος εκθέσεων.
Πράσινες Πρακτικές και Κυκλική Οικονομία
Στην έκταση του Ελληνικού ολοκληρώνονται οι εργασίες και μέχρι το καλοκαίρι θα λειτουργούν 2 υπερσύγχρονες μονάδες έτοιμου σκυροδέματος (σε συνεργασία με τις εταιρείες ΤΙΤΑΝ και Lafarge Ηρακλής). Οι μονάδες αυτές θα εξυπηρετούν τις ανάγκες του έργου, επιτυγχάνοντας με αυτό τον τρόπο τη μικρότερη δυνατή όχληση στους πολίτες μιας και δεν επιβαρύνεται η κυκλοφορία στην παραλιακή αλλά και άλλες κεντρικές λεωφόρους από τα ειδικά βαριά οχήματα μεταφοράς σκυροδέματος. Όπως για παράδειγμα, για 50 μέτρα σκυροδέτησης της υπογειοποίησης της Ποσειδώνος απαιτούνται 300 βαρέλες από το Κορωπί και τον Ασπρόπυργο- τώρα γίνεται κατά τη διάρκεια της νύχτας για να μην επιβαρύνουν την κίνηση. Οι μονάδες θα λειτουργήσουν με τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση προϊόντων ανακύκλωσης σκυροδέματος και υλικών κατεδαφίσεων που προκύπτουν από το ΕΛΛΗΝΙΚΟ.
Μονάδα Επεξεργασίας Λυμάτων
Η Μονάδα Επεξεργασίας Λυμάτων του Ελληνικού θα έχει τη δυνατότητα καθαρισμού 10.000 κυβικών μέτρων αστικών υδάτων την ημέρα. Φανταστείτε ότι αυτό ο όγκος νερού μπορεί να γεμίσει περίπου 800 βυτιοφόρα φορτηγά. Το νερό αυτό θα καλύψει τις ανάγκες άρδευσης του Πάρκου, άλλες χρήσεις στα υπόλοιπα έργα καθώς και ανάγκες των όμορων δήμων. Στη Μονάδα Επεξεργασίας Λυμάτων του Ελληνικού θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά στη χώρα μας μια τόσο προηγμένη τεχνολογία με σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη.
Έργο απορρύπανσης και εξυγίανσης εδάφους και υπόγειων υδάτων
Το έργο που βρίσκεται σε εξέλιξη στο χώρο του πρώην Διεθνούς Αερολιμένα, θεωρείται μοναδικό (πραγματοποιείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα) εξαιτίας της έκτασης του αλλά και των φιλικών προς το περιβάλλον μεθόδων που χρησιμοποιούνται. Πρόκειται για άλλο ένα δείγμα της δέσμευσης για “πράσινη”, βιώσιμη ανάπτυξη, καθώς περισσότεροι από 6.500 τόνοι μολυσμένου εδάφους έχουν επεξεργαστεί και καθαριστεί σε ειδικό χώρο εντός του εργοταξίου. Ήδη απομακρύνθηκαν 5,5 χλμ. αγωγού καυσίμου από βάθος 2-3 μέτρα που έτρεχαν κατά μήκος των διαδρόμων για τον ανεφοδιασμό των αεροσκαφών. Επίσης, γίνεται καθαρισμός του υδροφόρου ορίζοντα ο οποίος είχε μολυνθεί από τις διαρροές του παλιού αυτού αγωγού. Όλη η ποσότητα εδάφους και τα υπόγεια ύδατα επαναχρησιμοποιούνται (π.χ. για τις ανάγκες των έργων κατασκευής στο Ελληνικό) μειώνοντας ακόμα περισσότερο το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του έργου. Η διαδικασία αυτή ξεκίνησε το 2022 και θα ολοκληρωθεί, εντός του 2023.
Μεταφύτευση δέντρων
Όσα δέντρα υπάρχουν σε περιοχές που γίνονται εκσκαφές μεταφυτεύονται σε περιοχές του πάρκου ή μεταφέρονται σε συνεργαζόμενα φυτώρια για να επαναφυτευτούν όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες. Περισσότερα από 3.000 δέντρα θα μεταφερθούν σε φυτώρια για να επαναχρησιμοποιηθούν.
EXPERIENCE PARK
Πρόκειται για αστικό πάρκο 75 στρεμμάτων – το πρώτο μέρος του Πάρκου του Ελληνικού που θα είναι 2.000 στρέμματα, στο οποίο έχουν βρεθεί μέχρι σήμερα περισσότεροι από 1.5 εκατομμύριο επισκέπτες.
Εδώ φιλοξενείται το Experience Centre, από τα μεγαλύτερα και τεχνολογικά πιο
προηγμένα, κέντρα επισκεπτών στον κόσμο, μία διαδραστική έκθεση, που παρουσιάζει τις καινοτομίες του έργου του Ελληνικού.