Οι ειδικοί εισηγήθηκαν προς το Υπουργείο Παιδείας την προαιρετική χρήση μάσκας στα σχολεία καθώς και την διενέργεια self test από τους μαθητές.
Οι ειδικοί θα συσκεφθούν εκ νέου για την ενδεχόμενη αλλαγή του μέτρου, ανάλογα με την εξέλιξη της πανδημίας.
Η Επιτροπή, στην εισήγησή της, αναφέρει πως παραμένει η προαιρετική χρήση μάσκας στο σχολικό περιβάλλον, ωστόσο η έναρξη των σχολείων γίνεται χωρίς υποχρεωτικό testing και χωρίς υποχρεωτικη χρήση μάσκας εντός κι εκτός αιθουσών.
Επίσης, όπως εφαρμόζεται ήδη στην κοινότητα τους τελευταίους μήνες, ο έλεγχος για κορωνοϊό συστήνεται να γίνεται όταν υπάρχουν συμπτώματα στον μαθητή. Σε περίπτωση θετικού τεστ, ο μαθητής παραμένει εκτός σχολείου και άλλων δραστηριοτήτων για 5 ημέρες και επιστρέφει φορώντας μάσκα για άλλες 5 ημέρες.
Πιο αναλυτικά, οι εισηγήσεις της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του Υπουργείου Υγείας προς το Υπουργείο Παιδείας περιλαμβάνουν την μη επιβολή χρήσης μάσκας και διενέργειας τεστ, συστήνοντας παράλληλα όμως οι γονείς να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να παρακολουθούν τα παιδιά τους ώστε να αποφευχθεί η διασπορά σε περίπτωση κρούσματος. Επισημαίνεται ότι στη συνεδρίαση της Επιτροπής συμμετείχε και η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.
Κεραμέως: Με ηπιότερα μέτρα το άνοιγμα των σχολείων -Θα γίνουν προσαρμογές αν χρειαστεί
Σε δηλώσεις της στον ΣΚΑΪ 100,3, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως προανήγγειλε ηπιότερα μέτρα για τα σχολεία, τα οποία θα είναι πιο κοντά στην κανονικότητα.
«Η ευρύτερη τάση ακούγοντας και τους ειδικούς είναι για τα ηπιότερα δυνατά μετρά στην εκπαίδευση και το άνοιγμα των σχολείων να είναι πιο κοντά στην κανονικότητα», δήλωσε. Ωστόσο, σημείωσε ότι η πανδημία είναι μια δυναμική διαδικασία, την οποία η κυβέρνηση παρακολουθεί στενά και αν χρειαστεί θα γίνουν προσαρμογές στα όποια μέτρα.
Πλεύρης: Τα τεστ πρέπει να είναι στοχευμένα
Στο ίδιο πνεύμα κινήθηκε και η υφυπουργός Υγείας, Μίνα Γκάγκα, σε δηλώσεις που έκανε το πρωί της Τρίτης στην τηλεόραση του ΑΝΤ1. «Τα πράγματα θα είναι καλύτερα από εδώ και πέρα. Στην Ελλάδα, τα κρούσματα που έχουν αναφερθεί μαζί με τους εμβολιασμούς που έχουν γίνει, δείχνουν ότι ουσιαστικά είμαστε όλοι ανοσοποιημένοι, αλλά είναι καλό να είμαστε προφυλαγμένοι με ακόμη μια δόση εμβολίου. Τα εμβόλια δεν κάνουν παρενέργειες», ανέφερε χαρακτηριστικά η υφυπουργός Υγείας.
Πότε και πώς θα ανοίξουν τα σχολεία
Το κουδούνι θα χτυπήσει για πρώτη φορά τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου για τον αγιασμό ενόψει της νέα σχολικής χρονιάς, που σηματοδοτεί την επιστροφή των παιδιών στις τάξεις αυτή τη φορά με χαλαρότητα.
Οι καινοτομίες με τις οποίες ξεκινά η λειτουργία των Σχολείων τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου είναι:
α) σχεδόν 8.600 νέους, μόνιμους διορισμούς σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια, Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
β) Επέκταση ολοήμερου:
– Επεκτείνεται χρονικά από τις 4:00 στις 5:30 μ.μ., με στόχο αφ’ ενός την αναβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, αφ’ ετέρου τη στήριξη των εργαζόμενων γονέων και των οικογενειών, με την προσέγγιση του σχολικού και του εργασιακού ωραρίου.
– Αναβαθμίζεται το περιεχόμενο, με νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με περισσότερες δημιουργικές δράσεις για τα παιδιά (δημιουργική γραφή, εικαστικά κ.ά.) με περισσότερες παροχές από τη δωρεάν δημόσια εκπαίδευση.
– Η εφαρμογή ξεκινά στο 50% των τμημάτων που λειτουργούν σήμερα ως ολοήμερα, νηπιαγωγεία και δημοτικά (περίπου 5.000).
– Χωρίς κριτήρια εγγραφής.
– Πάνω από 3.200 προσλήψεις εκπαιδευτικών για την περαιτέρω στελέχωσή του.
γ) Ψηφιακά εργαλεία στις σχολικές αίθουσες – διαδραστικοί πίνακες, σετ ρομποτικής, ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, τα οποία στοχεύουν στην περαιτέρω ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος ψηφιακής εκπαίδευσης υψηλών προδιαγραφών και τα οποία θα ξεκινήσουν να εγκαθίστανται κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς.
δ) Εκπαιδευτικοί όμιλοι: μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας ή κατά τις διδακτικές ώρες του ολοήμερου προγράμματος, με αντικείμενα και δράσεις όπως δημιουργική απασχόληση, αθλητισμός, ομαδικά αθλήματα, παραδοσιακοί/μοντέρνοι χοροί, χοροκινητική έκφραση, εικαστικές τέχνες, χειροτεχνίες και κατασκευές, εκμάθηση μουσικών οργάνων, εκπαιδευτική ρομποτική, επιστημονικές κατασκευές – πειράματα.
ε) Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας: ο ρόλος του είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου.
στ) Ενδοσχολικός Συντονιστής: συντονίζει και υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης.
Το «τοπίο» της σχολικής ζωής, που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, περιλαμβάνει επίσης:
Νηπιαγωγείο από τα 4 έτη: η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση υλοποιείται σε όλη τη χώρα.
Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο: μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες βιωματικού χαρακτήρα, δίνεται σε κάθε παιδί η ευκαιρία να διευρύνει τα γλωσσικά του εφόδια από πολύ νωρίς.
Εργαστήρια Δεξιοτήτων(οδική ασφάλεια, ρομποτική αλλαγή, κλιματική αλλαγή, σεξουαλική αγωγή, επιχειρηματικότητα, εθελοντισμός κ.ά.): νέες θεματικές στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων, με στόχο την ενίσχυση των εγκάρσιων δεξιοτήτων και βασικών ικανοτήτων των μαθητών.
Οριζόντιες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών: περισσότερες από 125.000 επιμορφώσεις, που αποτελούν επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης.
166 Νέα Προγράμματα Σπουδών: συνεχίζεται και το σχολικό έτος 2022-2023 την πιλοτική εφαρμογή ΝΠΣ στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία της χώρας.
Διπλασιασμός των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων: από 62 σε 120, μέσα σε 3 χρόνια, για ποιοτική δημόσια δωρεάν εκπαίδευση και διάχυση καλών πρακτικών σε όλο το εκπαιδευτικό σύστημα.
Ίδρυση για πρώτη φορά Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων, με αυξημένη ζήτηση από υποψηφίους υψηλών σχολικών επιδόσεων. Φέτος θα λειτουργήσουν 24 Πρότυπα ΕΠΑΛ σε όλη τη χώρα.
Αξιολόγηση στα σχολεία: συνεχίζεται η αυτοαξιολόγηση Σχολικής Μονάδας και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και τις διαγνωστικές εξετάσεις «PISA» για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος και ξεκινάει η αξιολόγηση εκπαιδευτικών ως ανατροφοδοτική διαδικασία με σκοπό τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Τράπεζα Θεμάτων στην Α, Β & Γ΄ Λυκείου: αντικειμενική αξιολόγηση των μαθητών, που εξασφαλίζει αξιοπιστία, εγκυρότητα και περιορισμό ανισοτήτων και ταυτόχρονα διασφαλίζει κάλυψη της ύλης σε όλη τη χώρα.
Ενισχυτική διδασκαλία Ειδικών Πανελλαδικώς Εξεταζόμενων Μαθημάτων(Ελεύθερο Σχέδιο, Γραμμικό Σχέδιο, Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά, Ισπανικά, Αρμονία, Ακουστική Ικανότητα, Μουσική Αντίληψη/Γνώση): σκοπός είναι η υποστήριξη και προετοιμασία των υποψηφίων για να συμμετάσχουν στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα ειδικά μαθήματα που έχουν επιλέξει. Το σύνολο των μαθημάτων αυτών δεν διδασκόταν στο παρελθόν στα δημόσια σχολεία.
Ενίσχυση αυτονομίας σχολικών μονάδων: Μεγαλύτερη ελευθερία στην οργάνωση της διδασκαλίας, ενίσχυση του ρόλου του Διευθυντή και των Εκπαιδευτικών σε θέσεις ευθύνης, θέσπιση πλαισίου αυξημένης διαφάνειας και λογοδοσίας.
Επίσης προσλήφθηκαν 6.000 μόνιμοι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, τους πρώτους μόνιμους διορισμούς στην ΕΑΕ μέσω ΑΣΕΠ και δημιουργήθηκε νέο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές με αναπηρία. Επίσης ενάχθηκε το σύνολο σχεδόν των προσφύγων μαθητών στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα με ίδρυση τμημάτων Υποδοχής και ΔΥΕΠ, προσλαμβάνοντας ταυτόχρονα και επιμορφώνοντας εκπαιδευτικούς για τους πρόσφυγες μαθητές, μέσα από μία στοχευμένη συμπεριληπτική διαδικασία.