Το ότι απαιτούνται πολλά περισσότερα από μια απλή άδεια οδήγησης αυτοκινήτου για να γίνει κανείς οδηγός μιας Rolls-Royce δεν είναι σίγουρα καμιά μεγάλη είδηση. Άλλωστε οι ικανότητες ενός σοφέρ αποτελούν ουσιαστικό μέρος της όλης απαράμιλλης εμπειρίας που περιμένει ένας ιδιοκτήτης από ένα τέτοιο όχημα πολυτελείας.

Ωστόσο, αυτό που πιθανόν οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν είναι η ύπαρξη του προγράμματος εκπαίδευσης σοφέρ «White Glove» της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, το οποίο παρέχει ολοκληρωμένη εκπαίδευση σε όσους είναι επιφορτισμένοι με την οδήγηση μιας Rolls-Royce και τη μεταφορά του απαιτητικού ιδιοκτήτη της.

Μία από τις τεχνικές οδήγησης που διδάσκονται στο μάθημα εκπαίδευσης σοφέρ της Rolls-Royce ονομάζεται «champagne stop». Μην σας ξεγελά το όνομα. Δεν αφορά στάσεις σε κάβες για προμήθεια σαμπάνιας. Πρόκειται για μια τεχνική φρεναρίσματος που διασφαλίζει ότι το αυτοκίνητο θα σταματήσει τόσο ομαλά που δεν θα κινδυνέψει να χυθεί ούτε σταγόνα από το περιεχόμενο των ποτηριών των επιβατών, οι οποίοι μπορεί να απολαμβάνουν τη σαμπάνια τους στο πίσω κάθισμα.

Το champagne cool Box είναι σίγουρα ένα από τις πιο εξεζητημένα και επιθυμητά αξεσουάρ σε μια Rolls-Royce. Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες δεν διανοούνται να μην προσθέσουν να μην προσθέσουν τη συσκευή στον εξοπλισμό της λιμουζίνας τους πληρώνοντας περισσότερα από 8.000 δολάρια.

Αν αναλογιστούμε και το περιεχόμενό της, το σίγουρο είναι ότι σε κανέναν από τους ιδιοκτήτες δεν θα αρέσει να χύσει μια vintage σαμπάνια Dom Perignon καταστρέφοντας την ακριβή ταπετσαρία του εσωτερικού μόνο και μόνο επειδή ο σοφέρ φρέναρε απότομα.

Το «φρενάρισμα της σαμπάνιας» απαιτεί από τον οδηγό να κρατά σταθερή πίεση στο πεντάλ του φρένου και να το αφήνει πολύ ελαφρά, λίγο το αυτοκίνητο σταματήσει. Με αυτόν τον τρόπο, εκμηδενίζεται η δύναμη της αδράνειας όταν το όχημα ακινητοποιηθεί, χωρίς οι επιβάτες να ταλαντευτούν μπρος-πίσω.

Η πρόκληση του ομαλού φρεναρίσματος δεν είναι τόσο μεγάλη στα αυτοκίνητα υψηλής τεχνολογίας με παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, όπου το φρενάρισμα είναι συνήθως γραμμικό. Ωστόσο, γίνεται τα πράγματα περιπλέκονται στα ηλεκτρικά οχήματα που βασίζονται στην αναγεννητική πέδηση για να επαναφέρουν λίγη ενέργεια στην μπαταρία ενώ επιβραδύνουν, κάτι που συχνά είναι λίγο δύσκολο να ρυθμιστεί.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το Spectre EV της Rolls-Royce δεν χρησιμοποιεί καθόλου αναγεννητική πέδηση στη στάνταρ λειτουργία, διασφαλίζοντας ότι οι σοφέρ είναι σε θέση να επιτύχουν ένα «champagne stop». χωρίς κανένα ανεπιθύμητο τράνταγμα. Ωστόσο, το πάτημα του κουμπιού «B» στο λεβιέ αλλαγής ταχυτήτων του Spectre ενεργοποιεί τη λειτουργία αναγεννητικής πέδησης του πολυτελούς EV, επιτρέποντας την οδήγηση με ένα πεντάλ.

Διαβάστε περισσότερα