Για όλους τους καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας αλλάζουν τα πάντα σε ό,τι αφορά τις χρεώσεις και τα προϊόντα που ισχύουν από το καλοκαίρι του 2022.
Οι αλλαγές στο ρεύμα θα ισχύσουν από 1η Ιανουαρίου 2024.
Επί θύραις είναι πλέον το «ξεπάγωμα» των ρητρών αναπροσαρμογής από την 1η Ιανουαρίου, όπως αναφέρει απόφαση της ΡΑΑΕΥ «για την επιστροφή στην κανονικότητα της λιανικής ρεύματος».
Το ζητούμενο όμως για τα 7 εκατομμύρια νοικοκυριά είναι αυτή η ‘κανονικότητα’ να μην τους γυρίσει αρκετούς μήνες πίσω, με τους λογαριασμούς των 700 και 800 ευρώ να έρχονται σαν ‘ρουκέτες’ εναντίον άμαχου πληθυσμού.
Στην κατεύθυνση αυτή, το δίδυμο της ΡΑΑΕΥ που ασχολείται με τα ενεργειακά (ο Πρόεδρος Θανάσης Δαγούμας και ο αντιπρόεδρος Δημήτρης Φουρλάρης) εκπονούν πλαίσιο για τις υποχρεώσεις ενημέρωσης των καταναλωτών από τους προμηθευτές, ώστε νοικοκυριά και επιχειρήσεις να έχουν εικόνα για τις αλλαγές που θα επιφέρει στις συμβάσεις τους.
Παραμένει όμως πλέον εξαιρετικά αμφίβολο εάν με την πολιτική αυτή μπορούν αποτελεσματικά να προστατευθούν τα νοικοκυριά ή εάν θα οδηγηθούμε σε νέες, μεγάλες αυξήσεις στο ρεύμα όπως πριν αρκετούς μήνες, που τα νοικοκυριά δεν μπορούσαν να αντέξουν.
Επίσης με την απόφαση, η Ρυθμιστική Αρχή προσπαθεί να δώσει λύση για τις περιπτώσεις καταναλωτών που προμηθεύονται ρεύμα από κάποιον προμηθευτή στη βάση σύμβασης που έχει λήξει, ή οι οποίοι έχουν υπαχθεί από τους παρόχους τους σε προϊόντα μετάπτωσης, για όσο διάστημα παρέμειναν «παγωμένες» οι ρήτρες.
Η προειδοποίηση για τις αυξήσεις στο ρεύμα
Όπως είναι γνωστό, οι εταιρίες είναι υποχρεωμένες να προειδοποιούν για τις αυξήσεις. Η υποχρέωση αυτή περιλαμβάνει τις εταιρείες με κυμαινόμενα προϊόντα, οι οποίες θα επιλέξουν να μην «αναβιώσουν» απλώς τους όρους που είχαν απενεργοποιηθεί από τον Αύγουστο του 2022 (με την έναρξη εφαρμογής των παρεμβάσεων στη λιανική ρεύματος), όπως τον μαθηματικό τύπο της ρήτρας.
Έτσι, στην περίπτωση που προχωρήσουν σε οποιαδήποτε αλλαγή (είτε στους τιμολογιακούς, είτε στους συμβατικούς όρους του προϊόντος) θα πρέπει να ενημερώσουν για τις τροποποιήσεις τους πελάτες τους με τους οποίους έχουν συνάψει αντίστοιχη σύμβαση.
Η έννοια «οποιαδήποτε αλλαγή» περιλαμβάνει ακόμη και το σενάριο που αλλάξει μόνο ο μαθηματικός τύπος της ρήτρας αναπροσαρμογής. Σε κάθε περίπτωση, η προγνωστοποίηση θα πρέπει να γίνει μέχρι την 1η Νοεμβρίου, με τον ίδιο τρόπο -έντυπο ή ηλεκτρονικό- με τον οποίο ο καταναλωτής έχει επιλέξει να λαμβάνει τον λογαριασμό του.
Έτσι, στην περίπτωση των νοικοκυριών που έχουν διαλέξει τον ηλεκτρονικό λογαριασμό, η ενημέρωση θα μπορεί να γίνει μέσω ηλεκτρονικής επιστολής.
Αν πάλι ο καταναλωτής λαμβάνει λογαριασμό σε έντυπο μέσω ταχυδρομείου, τότε θα πρέπει να του γνωστοποιηθούν οι τροποποιήσεις με έντυπη επιστολή. Μάλιστα, όπως επισημαίνει η Αρχή, η επιστολή μπορεί να συμπεριλαμβάνεται στον ίδιο φάκελο με τον λογαριασμό κατανάλωσης, σε διακριτό έντυπο.
Στα κυμαινόμενα τιμολόγια η ΡΑΑΕΥ έχει έτσι και αλλιώς εξαλείψει τη δυνατότητα επιβολής πέναλτι πρόωρης αποχώρησης ή οποιασδήποτε άλλης μορφής δέσμευσης του καταναλωτή. Επομένως, στην περίπτωση που ένας πελάτης δεν συμφωνεί με τις τροποποιήσεις του «παλιού» του προγράμματος, μπορεί ελεύθερα να συμβληθεί σε κάποιο άλλο προϊόν του παρόχου του, ή να αλλάξει εταιρεία.
Το γκρίζο σημείο της «μη εναντίωσης» στην αύξηση του λογαριασμού
Στην πράξη και με το νέο καθεστώς, ο προμηθευτής θα ενημερώνει τους πελάτες του ότι θα τους μεταφέρει σε κάποιο νέο προϊόν, η επιλογή του οποίου θα είναι στην απόλυτη ευχέρειά του. Η σχετικά προγνωστοποίηση θα μπορεί να γίνει και πάλι έγχαρτα ή ηλεκτρονικά (ανάλογα με τον τρόπο λήψης των λογαριασμών), περιλαμβάνοντας όμως αυτή τη φορά το σύνολο των όρων προμήθειας.
Αν ο καταναλωτής δεν δηλώσει γραπτώς στον πάροχο ότι διαφωνεί με τη μετακίνηση στο νέο αυτό προϊόν, τότε αυτό θα σημαίνει ότι συναινεί αφού «η συναίνεση του καταναλωτή τεκμαίρεται σε περίπτωση μη-εναντίωσής του στους νέους συμβατικούς τιμολογιακούς όρους», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην απόφαση.
Αν δεν αποδέχεται τους νέους όρους, τότε οφείλει να δηλώσει προς τον προμηθευτή γραπτώς την εναντίωσή του, εντός 30 ημερών από την προγνωστοποίηση.
Η έγκαιρη ειδοποίηση, έως την 1η Νοεμβρίου αποτελεί σημαντικό πυλώνα και στην περίπτωση των καταναλωτών με ληγμένες συμβάσεις προμήθειας ή οι οποίοι έχουν υπαχθεί σε προϊόντα μετάπτωσης που θα λήξουν με την απόσυρση των έκτακτων μέτρων. Για αυτές τις κατηγορίες πελατών, όπως σημειώνει η ΡΑΑΕΥ, κανονικά σύμφωνα με τον Κώδικα Προμήθειας θα έπρεπε να υπογραφούν νέες συμβάσεις.
«Ωστόσο, δεδομένων όσων προηγήθηκαν αλλά και του σύντομου χρονικού διαστήματος που απομένει μέχρι τις 31.12.2023 για να διευθετηθούν οι συμβατικές εκκρεμότητες, να επιτευχθεί η ομαλή μετάβαση των καταναλωτών στο πάγιο πλαίσιο λειτουργίας της αγοράς και να επιταχυνθεί συναφώς η ενημέρωση τους για τους διαφορετικούς τύπους των προσφερόμενων προϊόντων προμήθειας, κρίνεται σκόπιμη, κατ΄ εξαίρεση η εφαρμογή της διαδικασίας της προγνωστοποίησης», σημειώνεται στην απόφαση.
Με τον τρόπο αυτό, επιχειρείται η πιθανότητα υπαγωγής καταναλωτών στο (οικονομικά επαχθέστερο) καθεστώς της Καθολικής Υπηρεσίας, εφόσον δεν μεριμνήσουν –εντός του ασφυκτικού χρονικού περιθωρίου μέχρι τις 31.12.2023– για τη σύναψη σύμβασης προμήθειας.
Σε περίπτωση εναντίωσης, ο καταναλωτής είναι ελεύθερος να διαλέξει οποιοδήποτε πρόγραμμα της αρεσκείας του -είτε στον υφιστάμενο είτε σε νέο προμηθευτή- και να υπογράψει σύμβαση. Ωστόσο, αν δεν συμβληθεί σε πρόγραμμα μέχρι την 1η Ιανουαρίου του 2024 (όταν λήξουν τα έκτακτα μέτρα) θα μεταπέσει στο καθεστώς της Καθολικής Υπηρεσίας.
Κίνδυνος για μεγάλη σύγχυση με τα χρωματιστά τιμολόγια
Η απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) για την επιστροφή στο καθεστώς με τη ρήτρα αναπροσαρμογής που επιβάλλεται μέσω και χρωματιστών τιμολογίων, ήδη δέχεται πυκνά βέλη από παράγοντες της αγοράς.
«Οι διατάξεις της απόφασης της ΡΑΑΕΥ αποτελούν ένα δυσνόητο κείμενο για τα εκατομμύρια των καταναλωτών, το οποίο αν μη τι άλλο θα έπρεπε να συνοδεύεται από απλές και καθαρές οδηγίες για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις» μας λέει έμπειρος παράγοντας της αγοράς και προσθέτει πως «διαπιστώνουμε επίσης αλλαγές ως προς τον τρόπο υπολογισμού των χρεώσεων, αφού από τη μια επιτρέπεται η ρήτρα αναπροσαρμογής από την άλλη όμως επιτρέπει και την καθιέρωση άλλων μηχανισμών, όπως οι μαθηματικοί τύποι, οι οποίοι θα διαμορφώνουν το κόστος των λογαριασμών ρεύματος».
Το μεγάλο θέμα που προκύπτει είναι πως και ποιοι καταναλωτές θα πρέπει να ενημερωθούν από τους παρόχους τους για τους νέους όρους τιμολόγησης αλλά και για τις νέες συμβάσεις ρεύματος της πρωτοχρονιάς του 2024.
Σύμφωνα με την απόφαση της ΡΑΑΕΥ, οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας υποχρεούνται σε έγκαιρη, πλήρη, σαφή και κατάλληλη ενημέρωση των καταναλωτών για τους συμβατικούς και τιμολογιακούς όρους που θα τεθούν σε ισχύ μετά τη λήξη των έκτακτων μέτρων.
Οι τροποιημένοι όροι σύμβασης θα πρέπει να αποσταλούν είτε με έγχαρτη είτε με ηλεκτρονική επιστολή μέχρι και την 1η Νοεμβρίου του 2023
Η απόφαση προβλέπει πως στην περίπτωση κατά την οποία, με τη λήξη των έκτακτων μέτρων (31/12/2023) αναβιώσουν όλοι οι όροι των συμβάσεων προμήθειας ρεύματος – οι οποίοι είχαν παγώσει το καλοκαίρι του 2022 – και χωρίς να επέλθει καμία τροποποίηση σε αυτούς τότε δεν υποχρεούνται να προβούν σε καμία ενημέρωση των πελατών τους.
Πριν τα έκτακτα μέτρα ίσχυε στα κυμαινόμενα τιμολόγια η ρήτρα αναπροσαρμογής. Αν αλλάξει έστω κι ένας συντελεστής του μαθηματικού τύπου που υπολόγιζε τη ρήτρα αναπροσαρμογής τότε οι πάροχοι υποχρεούνται να αποστείλουν ενημέρωση για την αλλαγή της σύμβασης.
Οι υποχρεώσεις των παρόχων
Με βάση την απόφαση ορίζονται επίσης οι υποχρεώσεις των παρόχων απέναντι σε δύο κατηγορίες πελατών τους.
Πρόκειται για αυτούς στους οποίους έχει λήξει η σύμβαση και δεν έχουν υπογράψει νέα και για εκείνους στους οποίους θα διακοπεί το προϊόν από την 1η Ιανουαρίου 2024.
Σε αυτές τις δύο κατηγορίες ο προμηθευτής υποχρεούται να γνωστοποιήσει μέχρι την 1η Νοεμβρίου του 2023 στον πελάτη του, το προϊόν προμήθειας στο οποίο τον κατατάσσει. Και επίσης οι πάροχοι οφείλουν να αποστείλουν τους νέους όρους σύμβασης.
Αν οι πελάτες τους δεν εναντιωθούν εντός 30 ημερών από από τη λήψη της γνωστοποίησης τότε θεωρείται πως συναινεί στις νέες συμβάσεις προμήθειας ρεύματος.
Ο καταναλωτής που δεν συναινεί τότε μπορεί και πρέπει να επιλέξει νέο πάροχο συνάπτοντας σχετική σύμβαση.
Αν δεν το κάνει μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 2023 τότε μεταπίπτει σε καθεστώς καθολικής υπηρεσίας, με πολύ ακριβή χρέωση.
Προβλέπονται επίσης ειδικές ρυθμίσεις για τη χρέωση των καταναλωτών με προϊόντα κυμαινόμενης τιμολόγησης. Εφόσον η χρέωση προμήθειας διαμορφώνεται με βάση μέγεθος ή δείκτη της χονδρεμπορικής αγοράς, τότε αυτά δεν περιλαμβάνουν κανέναν επιπρόσθετο μηχανισμό αναπροσαρμογής τους.
Συνεπώς δεν πρέπει να υπάρχει ρήτρα αναπροσαρμογής αλλά ο δείκτης ή το μέγεθος της χονδρεμπορικής με βάση τους οποίους διαμορφώνεται η χρέωση προμήθειας θα λειτουργεί εν είδει ρήτρας αναπροσαρμογής.
Οι πάροχοι που επιλέξουν να χρεώνουν τους καταναλωτές με βάση τη διακύμανση μεγεθών ή δεικτών της χονδρεμπορικής αγοράς του προηγούμενου μήνα από αυτόν της κατανάλωσης (ex ante) τότε έχουν την υποχρέωση να γνωστοποιούν την τιμή προμήθειας το αργότερο ως την πρώτη μέρα του μήνα κατανάλωσης. Δηλαδή αν ο μήνας κατανάλωσης είναι ο Φεβρουάριος και ο προμηθευτής τιμολογεί με βάση τον Ιανουάριο τότε ο πάροχος θα πρέπει να ανακοινώνει την τιμή προμήθειας το αργότερο ως την 1η Φεβρουάριου.
Αν πάροχοι επιλέξουν να τιμολογούν με βάση τη διακύμανσης των μεγεθών ή δεικτών της χονδρεμπορικής αγοράς του μήνα κατανάλωσης (ex post), τότε υποχρεούνται να δημοσιοποιούν την τιμή προμήθειας το αργότερο έως την πρώτη μέρα του τρίτου μήνα μετά τον μήνα κατανάλωσης.
Δηλαδή ο πάροχος αν τιμολογεί τον μήνα κατανάλωσης, έστω τον Φεβρουάριο τότε υποχρεούται να γνωστοποιεί στον πελάτη του την τιμή χρέωσης το αργότερο μέχρι την 1η Μαίου.
Τι γίνεται με τα μικτά τιμολόγια
Σε σχέση με το προσχέδιο της απόφασης, που είχε θέσει σε διαβούλευση η ΡΑΑΕΥ, μία επιπλέον διαφορά αφορά την κατηγοριοποίηση των τιμολογίων και την εισαγωγή της Σήμανσης Διαφάνειας.
Με τη διαφορετική κατηγοριοποίηση, εισάγεται μία νέα υποκατηγορία στα κυμαινόμενα τιμολόγια που είναι πιθανό να λανσαριστούν από την 1η Ιανουαρίου, τα λεγόμενα μικτά προϊόντα.
Πρόκειται για τιμολόγια τα οποία θα έχουν σταθερή χρέωση μέχρι ένα πλαφόν μηνιαίας κατανάλωσης, και κυμαινόμενη επιβάρυνση (με βάση μαθηματικό τύπο) πάνω από αυτό το όριο. Από την άλλη πλευρά, η Αρχή διατήρησε τους περιορισμούς αναφορικά με την «αρχιτεκτονική» των κυμαινόμενων τιμολογίων.
Έτσι, στα προϊόντα αυτής της κατηγορίας θα μπορεί να υπάρχει μία και μόνο ρήτρα, χωρίς κάποιον πρόσθετο μηχανισμό προσαύξησης ο οποίος θα επηρεάζει την τελική τιμή.
Ήδη υπάρχουν πάροχοι που ετοιμάζουν προϊόντα με προαναγγελία τιμής, για όσους πελάτες τους τα προτιμήσουν. Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες, προϊόν με προαναγγελία τιμής θα λανσάρει και η ΔΕΗ, χωρίς έως και αυτή τη στιγμή να είναι ξεκάθαρο αν θα αποτελέσει ή όχι το βασικό της τιμολόγιο μετά την 1η Ιανουαρίου.
Παράλληλα, στα ex-post τιμολόγια (όπου οι παράμετροι «κλειδώνουν» μετά τον μήνα της χρέωσης), θα πρέπει να επιλέγονται μεγέθη της χονδρεμπορικής αγοράς τα οποία να οριστικοποιούνται το αργότερο την τελευταία ημέρα του μεθεπόμενου μήνα.
Τι θα κάνουν οι πάροχοι με τον ανταγωνισμό
Οι μάνατζερ της ενέργειας επισημαίνουν πως θα χρειαστούν αρκετοί μήνες από τις αρχές του 2024 ώστε να υπάρξει και εμπορική «κανονικότητα» στην αγορά – μετά τη νομοθετική «κανονικότητα» της επανόδου της ρήτρας. Η εμπορική «κανονικότητα» θα έρθει όταν το καταναλωτικό κοινό εμπεδώσει στην πράξη τις διαφορές των προϊόντων ως προς τα χαρακτηριστικά και κυρίως ως προς τις τιμές, δείχνοντας τις προτιμήσεις του μέσω της επιλογής τιμολογίου και εταιρείας.
Προτιμήσεις στις οποίες, οι πάροχοι θα προσαρμόσουν τις εμπορικές πολιτικές τους, αναθεωρώντας τις αν αυτό κριθεί αναγκαίο.
Οι μάνατζερ των παρόχων ζητούν περιθώριο για να ενημερώσουν τους πελάτες μέχρι την 1η Νοεμβρίου, την προθεσμία που προβλέπει η Ρυθμιστική Αρχή, για την πληροφόρηση των καταναλωτών σχετικά με τις αλλαγές που θα τεθούν σε εφαρμογή από τις αρχές Ιανουαρίου.
«Καμία εταιρεία δεν πρόκειται μόνο να «ξεπαγώσει» τη ρήτρα στα κυμαινόμενα τιμολόγιά της, «αναβιώνοντας» απλώς τους όρους που τέθηκαν σε αναστολή από τον Αύγουστο του 2022. Ως συνέπεια, η απόσυρση των μέτρων θα αποτελέσει αφετηρία ώστε οι πάροχοι να κάνουν restart στις εμπορικές πολιτικές τους» μας λέει μάνατζερ γνωστής εταιρίας ηλεκτρισμού.
«Η ρήτρα αναπροσαρμογής έχει δαιμονοποιηθεί στη συνείδηση των καταναλωτών. Επομένως, αν διατηρούσαμε τα “παλιά” προϊόντα μας, όπως αυτά ήταν πριν από τα έκτακτα μέτρα, θα ήταν σαν να πυροβολούσαμε τα πόδια μας», μας λέει Πρόεδρος ενεργειακού Ομίλου.
Προτίμηση στα πράσινα τιμολόγια
Η απόφαση της ΡΑΑΕΥ κατηγοριοποιεί σε τρεις τύπους τα τιμολόγια που μπορούν να λανσαριστούν από την 1η Νοεμβρίου (σταθερά, κυμαινόμενα, δυναμικά) αποδίδοντας έναν «χρωματικό κώδικα» σε κάθε ένα (μπλε, πράσινο, πορτοκαλί).
Οι εταιρείες θα δώσουν έμφαση στα κυμαινόμενα προϊόντα, δηλαδή σε «πράσινα» τιμολόγια με μηχανισμούς αυξομείωσης των τιμών ανάλογα με το χονδρεμπορικό κόστος.
«Δεν πρόκειται να βγάλουμε μπλε τιμολόγια, δηλαδή προϊόντα σταθερής χρέωσης και εξετάζουμε τα προϊόντα σταθερής τιμής, αλλά οι συγκεκριμένες συμβάσεις θα είναι εκ των πραγμάτων αρκετά ακριβές και, κατά συνέπεια, θα απευθύνονται σε μία πολύ μικρή μερίδα καταναλωτών, με πολύ συγκεκριμένες ανάγκες» μας λέει εμπορικός διευθυντής εταιρίας-παρόχου.
Η οριστικοποίηση της τιμής ενός προϊόντος για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα σημαίνει ανάληψη ρίσκου από τον προμηθευτή, αφού η απότομη άνοδος στην πορεία των χονδρεμπορικών τιμών θα φέρει ζημιές για την εταιρεία. Οι πάροχοι έχουν εργαλεία αντιστάθμισης αυτού του κινδύνου (hedging), περιορισμένα πάντως στην ελληνική λιανική ρεύματος, η χρήση των οποίων όμως έχει κόστος.
«Το κόστος αυτό, δυστυχώς μεταφέρεται στην τελική επιβάρυνση του πελάτη, η οποία επομένως είναι πιο τσουχτερή από ό,τι σε μία κυμαινόμενη σύμβαση. Κατά συνέπεια, ένα τέτοιο προϊόν θα ήταν περίπου απαγορευτικό για ένα νοικοκυριό, με κατανάλωση ρεύματος σε καθημερινή βάση, αφού θα “φούσκωνε” τους λογαριασμούς του» παρεμβαίνει καθηγητής του ΕΜΠ.
Το σκεπτικό «όσο πιο μεγάλο το ρίσκο, τόσο πιο μεγάλη και η χρέωση» ισχύει και για τις υποκατηγορίες των «πράσινων» κυμαινόμενων τιμολογίων.
Στα κυμαινόμενα τιμολόγια με προαναγγελία χρέωσης (ex-ante) η τιμή οριστικοποιείται την 1η ημέρα του μήνα εφαρμογής, ο καταναλωτής θα γνωρίζει πόσο θα κοστίσει κάθε κιλοβατώρα που θα «κάψει» όλο τον Ιανουάριο. Αντίθετα, στα κυμαινόμενα τιμολόγια με οριστικοποίηση της χρέωσης μετά τον μήνα εφαρμογής, η επιβάρυνση κλειδώνει εκ των υστέρων. Για παράδειγμα, η τιμή Ιανουαρίου θα οριστικοποιηθεί το νωρίτερο στις 31 Ιανουαρίου.
Τα τιμολόγια με προαναγγελία χρέωσης εξασφαλίζουν μεγαλύτερη ενημέρωση για τον καταναλωτή.
Σημαίνουν όμως και μεγαλύτερο κίνδυνο για τον πάροχο αφού τίποτα δεν μπορεί να προεξοφλήσει πως δεν θα υπάρξει κάποια απότομη εκτίναξη του χονδρεμπορικού κόστους, μέσα στον μήνα στον οποίο «τρέχει» κάθε φορά η προαναγγελθείσα χρέωση. Όπως είναι φυσικό, και σε αυτή την περίπτωση, ο κίνδυνος θα επιβαρύνει την τελική τιμή κάθε κιλοβατώρας.
Το ρίσκο από ένα τιμολόγιο με προαναγγελία χρέωσης αυξάνεται όσο μικρότερο χαρτοφυλάκιο έχει μία εταιρεία. Όσο μικρότερη πελατειακή βάση τόσο και πιο περιορισμένος είναι ο κύκλος εργασιών. Μία ενδεχόμενη ζημία από το προϊόν με προαναγγελία χρέωσης ακόμη και για ένα μήνα, θα έχει μεγαλύτερο «αποτύπωμα» στον τζίρο του προμηθευτή.
Τα παραπάνω εξηγούν γιατί οι περισσότεροι προμηθευτές σχεδιάζουν να «μεταφέρουν» την καταναλωτική τους βάση σε κάποιο κυμαινόμενο προϊόν με οριστικοποίηση της χρέωσης μετά τον μήνα εφαρμογής.
Συνεπώς θα προχωρήσουν είτε στην έκδοση νέων συμβάσεων, είτε σε εκτεταμένες αλλαγές στους όρους των παλιών κυμαινόμενων προϊόντων τους.
Διαβάστε ακόμη:
- Σάρον Στόουν: Πιο σαγηνευτική από ποτέ στα 65 της
- Αστέριος Κεχαγιάς: Ισραήλ – Παλαιστίνη. Ποιος έχει δίκιο;
- Ο Αχιλλέας Μπέος «διχάζει» το ΣΥΡΙΖΑ – Ποιοι προβληματίζονται και γιατί;
- Η νέα ήττα ΣΥΡΙΖΑ, ο Κασσελάκης, ο… Μπάτμαν και οι συζητήσεις για… νέο πρόεδρο!