Δεν χωρεί αμφιβολία ότι η υπάρχουσα αρνητική συγκυρία, με την εμπόλεμη κατάσταση Ρωσίας – Ουκρανίας να εξελίσσεται και την ενεργειακή κρίση να σοβεί, προκαλώντας έκρηξη ακρίβειας, πληθωριστικές πιέσεις, άνοδο επιτοκίων και κατ’ επέκταση αύξηση του κόστους του χρήματος, έχει προκαλέσει σοβαρό προβληματισμό στην κυβέρνηση όσον αφορά την έκβαση των εμβληματικών ιδιωτικοποιήσεων όπως είναι η διάθεση του 20% της Εθνικής τράπεζας, το 10% της Τρ. Πειραιώς, η αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ Εμπορίου αλλά και ο διαγωνισμός για τη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής οδού!

Ειδικά η τελευταία, χαρακτηρίζεται από την κυβέρνηση ως το «Χρυσόμαλλον Δέρας» των αποκρατικοποιήσεων, υπό την έννοια ότι βάσει του αρχικού σχεδιασμού, το οικονομικό επιτελείο ανέμενε τίμημα που θα έσπαγε όλα τα ρεκόρ και θα άγγιζε ή ακόμη και θα ξεπερνούσε τα 3 δις. ευρώ!

Και η πεποίθηση αυτή στηριζόταν:

Πρώτον, στο γεγονός ότι η ΓΕΚ Τέρνα του Γ. Περιστέρη έδωσε 1,5 δις. ευρώ (ποσόν μαμούθ) για την παραχώρηση της Εγνατίας οδού.

Δεύτερον στο γεγονός ότι το αυστραλιανό fund Macquarie που συμμετέχει όπως και η ΓΕΚ Τέρνα στον διαγωνισμό για την Αττική οδό, χτύπησε αντί του ιλιγγιώδους ποσού των 2,1 δις. ευρώ το 49% του ΔΕΔΔΗΕ, ποσοστό μειοψηφίας χωρίς καμία συμμετοχή στο μάνατζμεντ!

Ωστόσο, στο διάστημα που μεσολάβησε από τις προσφορές αυτές, τα δεδομένα έχουν αλλάξει, το κόστος του χρήματος έχει ανέβει πολύ, λόγω αύξησης επιτοκίων, γεγονός που σημαίνει ότι ο δανεισμός είναι πιο ακριβός, τα περιθώρια κέρδους – και οι αποδόσεις- στενεύουν και οι ξένοι επενδυτές ταυτοχρόνως προβαίνουν σε συνεχείς αναβολές των επιθετικών κινήσεων τους, μέχρι νεοτέρας!

Υπό αυτή την έννοια, στην κυβέρνηση ο προβληματισμός είναι μεγάλος, ότι όπως πάει το πράγμα διεθνώς, ο πήχης για την Αττική οδό κατεβαίνει και όχι 3 δις. δεν θα πιάσει ο διαγωνισμός, αλλά ίσως ούτε 2 δις!!!

Και αυτός είναι ο λόγος, που με αφορμή τις πρόωρες εκλογές του Φθινοπώρου ίσως ο διαγωνισμός για την Αττική οδό μετατεθεί! Ίσως όμως και όχι! Οπότε οι υπεύθυνοι και κατά το νόμο αρμόδιοι αναλαμβάνουν και την ευθύνη!

Τα σενάρια για τον τελικό νικητή του διαγωνισμού για τη σύμβαση παραχώρησης!

Σε μια διεθνή διαγωνιστική διαδικασία όπου μάλιστα συμμετέχουν πανίσχυροι παίκτες και επιθετικά funds, δεν μπορείς σε καμία περίπτωση να προβλέψεις τον πλειοδότη ή τον τελικό νικητή! Γιατί εκεί που δεν το περιμένεις έρχεται μια ιλιγγιώδης πρόταση από το πουθενά, που σπάει τα κοντέρ και όλα τα ιστορικά ρεκόρ.

Ποιος περίμενε άραγε ότι ο Γ. Περιστέρης θα πρόσφερε το ποσόν των 1,5 δις. ευρώ για την Εγνατία οδό; Ποιος θα το φανταζόταν ότι η Macquarie θα υπέβαλε προσφορά 2,1 δις. για το 49% του ΔΕΔΔΗΕ, για ποσοστό μειοψηφίας δηλαδή, χωρίς κανέναν έλεγχο στο μάνατζμεντ;;;

Η αλήθεια ωστόσο είναι ότι πίσω από κάθε οικονομική προσφορά, ειδικά όσον αφορά τις πολύ μεγάλες που ανατρέπουν δεδομένα, υπάρχουν σχεδιασμοί, προβλέψεις και εκτιμήσεις οι οποίες κρίνονται στην πράξη στο μέλλον.

Γιατί επιχειρηματίες, fund managers και διαχειριστές έχουν στο μυαλό τους «την μεγάλη εικόνα», όλο το έργο, σε όλο το φάσμα και τις εκδοχές του, που στο τέλος της ημέρας τους δικαιώνει ή όχι!

Γι αυτό και εξ ορισμού, δεν δέχομαι χαρακτηρισμούς του τύπου ότι ο τάδε ή ο δείνα έδωσε πολλά και αγόρασε ακριβά! Όχι, για να δώσει τόσα, κάτι έχει στο μυαλό του, κάτι βλέπει που δεν βλέπουν οι άλλοι ή δεν θέλουν να δουν!

Βεβαίως η συγκυρία την ώρα τούτη δεν ευνοεί! Το κόστος χρήματος, λόγω αύξησης επιτοκίων που βαίνουν ανοδικά, έχει αυξηθεί ενώ υφίσταται μια διεθνής αβεβαιότητα λόγω ενεργειακής κρίσης και Ουκρανικού.

Οπότε ευλόγως ΤΑΙΠΕΔ και κυβέρνηση χαμηλώνουν τον πήχη και εκεί που μιλάγαμε ακόμη και για 3 δις. αυτή την ώρα δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα πρόταση που να μπορεί να υπερβεί το όριο των 2,2 έως 2,4 δις., ενώ πολλοί είναι εκείνοι που μιλούν για οροφή στα 2 δις. ευρώ, ίσως και παρακάτω…

Ως γνωστόν οι υποψήφιοι διεκδικητές της Αττικής οδού, που εκδήλωσαν μη δεσμευτικό ενδιαφέρον είναι 8 και μάλιστα φαντάζουν όλοι πολύ ισχυροί, κάθε κοινοπραξία για τους δικούς της λόγους.

Ωστόσο, όπως υποστηρίζουν οι γνώστες του χώρου, που ξέρουν πως λειτουργεί η οικονομική και χρηματιστηριακή πιάτσα, τα μεγάλα φαβορί είναι τρία: οι κοινοπραξίες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – First, Ελλάκτωρα – Αβαξ – Ardian και Macquarie – Ομίλου Κοπελούζου!

Η κυρίαρχη των Παραχωρήσεων ΓΕΚ Τέρνα

Η ΓΕΚ Τέρνα πρώτον έχει μεγάλη εμπειρία στις παραχωρήσεις, τις κατέχει σχεδόν όλες, από την Νέα Οδό, μέχρι την Ιονία οδό, τον Ε65, την Εγνατία οδό! Η τυχόν απόκτηση της Αττικής οδού καθιστά τον όμιλο του Γ. Περιστέρη απόλυτο κυρίαρχο!

Και του δίνει τη δυνατότητα να προχωρήσει στο φιλόδοξο σχέδιο της απόσχισης των παραχωρήσεων και της αυτόνομης εισόδου στο Χρηματιστήριο!

Έρχεται και ολοκληρώνει, σε απλά λόγια, έναν κεντρικό σχεδιασμό!

Η ΓΕΚ Τέρνα ταυτοχρόνως διαθέτει πανίσχυρους μετόχους, τον Ευαγγ. Μαρινάκη και την Μαριάννα Λάτση, ενώ καλώς εχόντων των πραγμάτων θα διαθέτει και πρόσθετη τεράστια ρευστότητα από το επικείμενο deal της Τέρνα Ενεργειακής με την Macquarie!

Ταυτοχρόνως η First που είχε κατέβει και στον διαγωνισμό της ΔΕΗ για τον ΔΕΔΔΗΕ, είναι ένας πανίσχυρος παίκτης με τεράστια ρευστότητα!

Ξέρει καλά και από μέσα τα νούμερα η Ελλάκτωρ

O Ελλάκτωρας, μετά το deal με την Μότορ Όιλ και την παραχώρηση του 75% του Άνεμου, ρίχνει το βάρος στις Παραχωρήσεις και το real estate!

Με την Αβαξ αποτελούν τους παραχωρησιούχους της Αττικής οδού, που την διαχειρίζονται πολλά χρόνια και την ξέρουν καλά. Γεγονός που συνιστά και το συγκριτικό τους πλεονέκτημα.

Ξέρουν από μέσα τα πραγματικά κέρδη, τις αποδόσεις, τα έσοδα από τις συντηρήσεις, τα κόστη λειτουργίας, κάθε τι μεγάλο ή μικρό που μπορεί να παίξει ρόλο στη διαμόρφωση μιας δεσμευτικής οικονομικής πρόταση. Σε απλά λόγια ξέρουν μέχρι πού μπορούν να φτάσουν σε οικονομική πρόταση, για να έχουν ένα ικανοποιητικό κέρδος!

Παράλληλα ο Ελλάκτωρας όπως και η ΓΕΚ Τέρνα, διαθέτει δύο πανίσχυρους μετόχους: τον Ολλανδό Χόλτερμαν και την οικογένεια Βαρδινογιάννη!

Ενώ με την Αβαξ του Δάκη Ιωάννου και το γαλλικό fund Υποδομών Ardian συνθέτουν μια πλήρη κοινοπραξία.

Η ανεξέλεγκτα – ενίοτε- επιθετική Macquarie!

Άφησα στο τέλος την περίφημη Macquarie, που κατεβαίνει στον διαγωνισμό με τον πανίσχυρο όμιλο Κοπελούζου, το υπερμεγέθες αυστραλιανό fund, που έσπασε τα κοντέρ στον διαγωνισμό για το 49% του ΔΕΔΔΗΕ, ενώ την ώρα τούτη βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με την Τέρνα Ενεργειακή για την απόκτηση του 54% των μετοχών της σε μια τιμή γύρω στα 22,7-22,8 ευρώ ανά μετοχή, σύμφωνα με τις πληροφορίες!

Για πολλούς, τους περισσότερους ίσως, η Macquarie συνιστά το πρώτο φαβορί του διαγωνισμού για την Αττική οδό και πιθανόν λόγω του μεγέθους των υπό διαχείριση κεφαλαίων να έχουν δίκιο λαμβάνοντας υπόψη και την επιθετικότητα που λειτουργεί το εν λόγω fund, όπως έκανε και στη Μ. Βρετανία όπου απέκτησε την αγγλική ΔΕΗ αντί του ιλιγγιώδους ποσού των 66 δις!!!

Θα πρέπει ωστόσο να συνεκτιμηθεί ότι η αύξηση των επιτοκίων έχει οδηγήσει σε αύξηση του κόστους του χρήματος και κατ’ επέκταση στη μείωση των αποδόσεων και των περιθωρίων κέρδους.

Καθώς και το γεγονός ότι στο τέλος την Αττική οδό θα την διεκδικήσει μέχρι τέλους με όλες του τις δυνάμεις, εκείνος που «την θέλει πιο πολύ», για πολλούς και διάφορους λόγους που έχουν αναλυθεί, επομένως θα πάρει το ρίσκο μιας μεγάλης οικονομικής υπέρβασης!

Σημειώνεται ότι, κατά προσέγγιση, στην Αττική οδό διέρχονται ημερησίως 250.000 έως 280.000 αυτοκίνητα, γεγονός που βάζει στα ταμεία της παραχωρησιούχου το ποσό των 600 έως 850 χιλιάδων ευρώ την ημέρα!!!!

Η «φαεινή ιδέα» φορολόγησης των κερδών των Πετρελαιάδων (Μότορ Όιλ, Ελληνικά Πετρέλαια κλπ) που έπεσε στο τραπέζι του Μαξίμου και η επαναφορά στην πραγματικότητα!

Πραγματικά έρχονται στιγμές που δεν μπορώ να αντιληφθώ ούτε να κατανοήσω τον τρόπο σκέψης και την λογική που επικρατεί, υψηλόβαθμων κυβερνητικών στελεχών, ιδίως μάλιστα εκείνων που με τις προτάσεις τους τον κατευθύνουν στην λήψη κρίσιμων και καθοριστικών αποφάσεων!

Υπό αυτό το πρίσμα λοιπόν, μου λένε ότι εσχάτως, πολύ πρόσφατα δηλαδή, με αφορμή την ενεργειακή κρίση και την ραγδαία άνοδο της τιμής των καυσίμων, στενοί οικονομικοί σύμβουλοι του πρωθυπουργού πρότειναν την περαιτέρω υψηλή έκτακτη φορολόγηση των επιχειρήσεων Πετρελαιοειδών, διύλισης και καυσίμων!!!

Σε απλά λόγια κάποια «αρρωστημένα μυαλά» που ακόμη δεν έχουν αντιληφθεί την «πατάτα» με την φορολόγηση κατά 90% των «υπερκερδών» των επιχειρήσεων Ενέργειας, φέρονται να πρότειναν την πολύ υψηλή φορολόγηση των Πετρελαιάδων!

Πρότειναν δηλαδή στον πρωθυπουργό, στα καλά καθούμενα, να βάλει απέναντι του και μάλιστα προεκλογικά τις πανίσχυρες οικογένειες της χώρας, από τους Βαρδινογιάννηδες μέχρι τους Λάτσηδες και άλλους πολλούς, που διαθέτουν μεταξύ άλλων media και εξωθεσμική ισχύ!

Ευτυχώς που στο άκουσμα της «φαεινής ιδέας» που έπεσε στο τραπέζι του Μαξίμου, παρενέβησαν οι ψυχραιμότεροι και αυτοί που έχουν «καθαρό μυαλό» και το νέο φιάσκο αποφεύχθηκε έστω στο παραπέντε…

Όλοι προαλείφονται για μελλοντικοί αρχηγοί στη ΝΔ! Τουλάχιστον 10 τρέφουν φιλοδοξίες να διαδεχθούν (εάν και όταν) τον Κυριάκο Μητσοτάκη!

Με αφορμή τις δημοσκοπήσεις που δεν δείχνουν αυτοδυναμία της ΝΔ, ούτε στις πρώτες εκλογές με απλή αναλογική, ούτε στις δεύτερες με ενισχυμένη…

Και με αφορμή τη συζήτηση που έχει ανοίξει στο παρασκήνιο σχετικά με το πρόσωπο του πρωθυπουργού σε κυβέρνηση συνεργασίας, με δεδομένο ότι ο αρχηγός του ΠΑΣΟΚ Ν. Ανδρουλάκης είναι κατηγορηματικός ότι δεν θα συμμετάσχει σε κυβερνητικό σχήμα με πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη…

Το τελευταίο διάστημα έχει αρχίσει να γίνεται μια χαμηλόφωνη συζήτηση σε διαδρόμους και πίσω από κλειστές κουρτίνες, σχετικά με το αύριο του κόμματος της ΝΔ, σε περίπτωση που τα νούμερα στις εκλογές δεν κατοχυρώνουν αυτοδυναμία και βάζουν την παράταξη – αλλά και τον τόπο – σε μια περιπέτεια!

Παρά το γεγονός ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης θεωρείται – και είναι- απολύτως επιτυχημένος, έχοντας διαχειριστεί μια σκληρή συγκυρία, από την πανδημία του κορωνοιού μέχρι την ενεργειακή κρίση και την όξυνση στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, εντούτοις στο εσωτερικό του κυβερνώντος κόμματος οι φιλοδοξίες έχουν αρχίσει να μην κρύβονται σε βαθμό που επώνυμα και προβεβλημένα κυβερνητικά και κομματικά στελέχη έχουν αρχίσει να προαλείφονται για μελλοντικοί αρχηγοί!

Για να καταλαβαίνετε, με βάση τα σημερινά δεδομένα, σε περίπτωση που στο απώτερο μέλλον και μετά από τυχόν εκλογικά αδιέξοδα τεθεί θέμα ηγεσίας στην Κεντροδεξιά Παράταξη, τουλάχιστον 10 θα είναι οι υποψήφιοι αρχηγοί!!!

Και εν πάσει περιπτώσει, εάν και όταν τεθεί θέμα, είναι απολύτως κατανοητό να είναι υποψήφιος για αρχηγός ο Ν. Δένδιας για παράδειγμα, που τυγχάνει λαϊκής αποδοχής και είναι ουσιαστικά ο πρώτος τη τάξει υπουργός, ως Υπουργός Εξωτερικών.

Όμως το να αυτοπροβάλλονται ως υποψήφιοι αρχηγοί ο Βασιλάκης ο Κικίλιας και η Νίκη Κεραμέως ξεφεύγει το θέμα από κάθε σοβαρή κουβέντα!

Φανταστείτε ότι η Υπ. Παιδείας έχει δημιουργήσει fan club με τίτλο «vote Niki for President»!!! Ε, ρε και πού να σφίξουν οι ζέστες…

Πάντως για μελλοντικοί αρχηγοί εκκολάπτονται μεταξύ άλλων και ο περιφερειάρχης Θεσσαλονίκης Απόστολος Τζιτζικώστας, ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης, ο Υπ. Δημοσίων έργων και μεταφορών Κ. Καραμανλής (παρά τα περί αντιθέτου λεγόμενα) που ομολογουμένως έχει παράγει έργο, αλλά και ο Κωστής Χατζηδάκης που κινείται δομημένα και οργανωμένα προς αυτή την κατεύθυνση πραγματοποιώντας επαφές και συναντήσεις, με κομματικούς, συνδικαλιστές και Βουλευτές!

Φημολογείται ακόμη ότι ενδιαφέρον, χωρίς να το επιδεικνύει, για τον θώκο του αρχηγού της ΝΔ, έχει και ο Δήμαρχος της Αθήνας Κώστας Μπακογιάννης, ο οποίος ως γνωστόν δεν κινείται στην ίδια γραμμή πλεύσης με τον Κυριάκο Μητσοτάκη!

Ενώ αδιαμφισβήτητα λόγω του απολύτως επιτυχημένου κυβερνητικού του έργου, του κεντρώου προφίλ του και της αποδοχής από τη βάση, αλλά και τις νεαρές ηλικίες θα αναδειχθεί η υποψηφιότητα του Κυριάκου Πιερρακάκη!

Ο CEO της μεγάλης εισηγμένης (με αντικείμενο πολύ της …μόδας λόγω κρίσης) και η βίλα – υπερπαραγωγή της απίστευτης χλιδής στα Βόρεια Προάστεια!!! Έπαθε «πλάκα» ο βασικός μέτοχος!

Βασικός(η) μέτοχος πολύ μεγάλης εισηγμένης επιχείρησης στο Χρηματιστήριο της Αθήνας, λέγεται ότι «έπαθε πλάκα» μόλις αντίκρυσε το μέγεθος της χλιδής βίλας – υπερπαραγωγής του Διευθύνοντος Συμβούλου, κάπου στα Βόρεια Προάστεια και όχι πολύ μακριά από το κλαμπ της Εκάλης, για να σας δώσω και έναν …προσδιορισμό!

Όπως αναφέρουν έγκυρες πηγές, ο (η) βασικός μέτοχος δεν μπορεί να πιστέψει αυτό που (φέρεται να) είδε και ταυτοχρόνως συνειδητοποίησε τι «τρέχει» στο «μαγαζί», καθώς βίλα άνω των 10 εκατ. ευρώ δεν είναι εύκολο να ανεγείρεις, ειδικά αν είσαι υπάλληλος, έστω μάνατζερ και καλοπληρωμένος!

Η υπόθεση έχει ενδιαφέρον, καθώς επίκεινται εξελίξεις…

Να θυμίσω ότι αντίστοιχο σοκ είχε υποστεί πριν χρόνια, ο αείμνηστος εκδότης (ΔΟΛ, Βήμα, Νέα) Χρήστος Λαμπράκης, όταν είχε επισκεφθεί την υπερπολυτελή μονοκατοικία στενού του συνεργάτη!

Τότε κατάλαβε τι πραγματικά συνέβαινε… Αλλά και το μέλλον που επίκειτο! Και το οποίο στη συνέχεια επήλθε!

Για να καταλαβαίνετε, ο παραδοσιακός και ιστορικός εκδότης ζούσε σε ένα διαμέρισμα 120 τμ στην οδό Αναγνωστοπούλου στο Κολωνάκι, ενώ ο υπάλληλος του σε βίλα 1.000 τμ στην Εκάλη, με εσωτερική και εξωτερική πισίνα!!!

Δυστυχώς στη ζωή κάποια πράγματα δεν αλλάζουν!

Ο κύβος ερρίφθη! Προχωράει η «Αττική οδός No 2» με σύμβαση παραχώρησης 1,5 δις και επέκταση σε Λαύριο, Ραφήνα και Ελληνικό!

Την ώρα που το ΤΑΙΠΕΔ (παρά την διεθνή κρίση, την ακρίβεια και την αύξηση του κόστους δανεισμού λόγω επιτοκίων) δρομολογεί τις διαδικασίες για τον διεθνή διαγωνισμό που αφορά την παραχώρηση της Αττικής οδού, για την οποία φημολογείται ότι το τίμημα μπορεί να αγγίξει ή και να ξεπεράσει τα 2,4 δις. ευρώ (αν και πολλοί υποστηρίζουν ότι στην προκειμένη συγκυρία θα πρέπει να θεωρείται ως θαύμα ακόμη και τα 2 δις. ευρώ) το Υπ. Υποδομών μέσα από τον κεντρικό σχεδιασμό του εξετάζει πλέον σοβαρά – μαζί με άλλα δύο σενάρια- να προχωρήσει στην «Αττική οδό Νο2», στην δημοπράτηση δηλαδή των 3 επεκτάσεων της Αττικής οδού προς Λαύριο, Ραφήνα και Βουλιαγμένη – Ελληνικό (διά μέσω της αστικής σήραγγας Ηλιούπολης – Αργυρούπολης) ως σύμβαση παραχώρησης, ύψους περίπου 1,5 δις. ευρώ!

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στο τραπέζι του Υπ. Υποδομών οι σύμβουλοι του έργου έριξαν αρχικά τρία σενάρια για τον τρόπο δημοπράτησης και υλοποίησης των 3 έργων επέκτασης της Αττικής οδού: Να κατασκευαστούν μέσω ΣΔΙΤ, να προκηρυχθούν διαγωνισμοί ως δημόσια έργα, όπως ακριβώς συνέβη με την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης των 350 εκατ. ευρώ ή να δημοπρατηθούν σε ενιαία μορφή, ως σύμβαση παραχώρησης, να δημιουργηθεί επί της ουσίας μια Αττική οδός Νο2!

Σενάριο στο οποίο η κυβέρνηση φέρεται τελικά να έχει καταλήξει σε βαθμό που να μπορούμε να πούμε πως «ο κύβος για την Αττική οδό Νο 2 ερρίφθη»!!!

Γεγονός που θα έχει ένα διπλό όφελος:

Πρώτον, λόγω της αύξησης κυκλοφορίας που θα υπάρξει από το νέο υπερσύγχρονο αυτό οδικό δίκτυο και της ενιαίας διαχείρισης των 3 έργων, θα επωφεληθεί τα μέγιστα η υφιστάμενη Αττική οδός, η οποία θα γίνει ακόμη πιο δελεαστική για τους υποψήφιους αγοραστές και στην ουσία θα ανεβάσει το τίμημα!

Δεύτερον, πρόκειται για μια παραχώρηση αμιγώς εργολαβική, που εμπεριέχει στο σύνολο της κατασκευαστικό αντικείμενο ύψους περίπου 1,5 δις. ευρώ, γεγονός που ευνοεί τις εγχώριες τεχνικές εταιρίες και όχι φυσικά τα ξένα funds!

Το μόνο ζήτημα που την ώρα αυτή δεν επιτρέπει τις ανακοινώσεις για την προκήρυξη του έργου ως σύμβαση παραχώρησης είναι γιατί ακόμη δεν έχει εξασφαλιστεί το σκέλος της κρατικής χρηματοδότησης που υπολογίζεται γύρω στα 400 εκατ. ευρώ, οπότε και στη συνέχεια να μπορεί να προσδιοριστεί το ύψος και το εύρος των διοδίων!

Μελετητικοί και εργοληπτικοί κύκλοι με τους οποίους ήρθε σε επαφή το radar, υποστηρίζουν ότι η δημιουργία της Αττικής οδού Νο 2 αποτελεί την ιδανική επιλογή για την δημοπράτηση των 3 έργων, που σε κάθε περίπτωση ευνοεί τόσο την υφιστάμενη Αττική οδό όσο και τις μεγάλες τεχνικές εταιρίες!

Παράλληλα οι ίδιοι κύκλοι επισημαίνουν ότι η σύνδεση της Αττικής οδού με το Ελληνικό, όπου λόγω των εργασιών θα μπαινοβγαίνουν περίπου 800-1.000 φορτηγά ημερησίως, θα οδηγήσει το Υπ. Υποδομών στην κατάργηση των φωτεινών σηματοδοτών στην Λεωφόρο Βουλιαγμένης, η οποία σχεδιάζεται να λειτουργήσει ως ελεύθερης διέλευσης, χωρίς φανάρια, όπως ακριβώς η Λεωφόρος Συγγρού!