Σε δελτίο τύπου του Υπουργείου Ανάπτυξης αναφέρονται τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν στα funds doValue Greece και Cepal ενώ αναφέρει και πως μπορείς να κάνεις καταγγελία.
H Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης, κατ΄ εφαρμογή του άρθ. 13α παρ. 2 και παρ. 2α του ν. 2251/94, επέβαλε διοικητικά πρόστιμα συνολικού ύψους 150.000 ευρώ σε ΕταιρείεςΔιαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις.
Συγκεκριμένα, πρόστιμο 90.000 ευρώ επιβλήθηκε στην εταιρεία doValue Greece για τις κάτωθι παραβάσεις:
- Αδικαιολόγητη εκ μέρους της Εταιρείας καθυστέρηση να ανταποκριθεί στο αίτημα δανειολήπτη περί αποδελτίωσης της δικαστικής απόφασης και ενημέρωσης της μηνιαίας δόσης προκειμένου να είναι ενήμερος ως προς τις δανειακές του υποχρεώσεις,
- αδικαιολόγητη καθυστέρηση της Εταιρείας να ανταποκριθεί στο αίτημα του οφειλέτη για ανάρτηση των οφειλών του στην πλατφόρμα εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών βάσει του ν.4738/2020,
- προβολή προσκομμάτων εκ μέρους της Εταιρείας στην προσπάθεια ρύθμισης της οφειλής δανειολήπτη με αίτημα πλήρους εξόφλησης αυτής.
Πρόστιμο 60.000 ευρώ επιβλήθηκε στην Cepal Hellas A.Ε.Δ.Α.Δ.Π. για:
- Άρνηση της Εταιρείας να δεχθεί εξουσιοδότηση δικηγόρου από δανειολήπτη προκειμένου να χορηγήσει δοσολόγιο της ρύθμισης της οφειλής και αντίγραφο της σύμβασης λόγω του αυθαίρετου και μονομερούς προσδιορισμού εξαμήνου διαστήματος ισχύς των εξουσιοδοτήσεων,
- αδικαιολόγητη καθυστέρηση ανταπόκρισης σε αίτημα για νομιμοποίηση κληρονόμου και ολοκλήρωσης της διαδικασίας νομιμοποίησης κληρονόμων και οριστικοποίησης τη συστημικής εισαγωγής του κληρονόμου ως νέου ενεχόμενου.
Το καταναλωτικό κοινό μπορεί να ενημερώνεται για θέματα που αφορούν στην προστασία του καταναλωτή στη γραμμή 1520 και να υποβάλει καταγγελία για παράβαση της καταναλωτικής νομοθεσίας στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://kataggelies.mindev.gov.gr/.