Η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία, η ΕΑΒ, αποτελεί άλλη μία πικρή ιστορία για τις αμυντικές βιομηχανίες της χώρας και το πως απογυμνώθηκαν, παραμένοντας σε μεγάλο βαθμό ως…αποθήκες υλικού και στοκαρίσματος ανταλλακτικών ξένων εταιρειών, με ελάχιστη συμμετοχή στην παραγωγή εγχώριων εξαρτημάτων, πολλώ δε μάλλον ολοκληρωμένων συστημάτων παραγωγής για το Σώμα.
Τώρα, η κυβέρνηση αποφάσισε να πιάσει το νήμα από το μηδέν ουσιαστικά, προσκαλώντας με επίσημη προκήρυξη ξένες εταιρείες για την ΕΑΒ, την οποία όμως την σπάει στα δύο, προκειμένου να γίνει ελκυστικότερη σε κάθε ενδιαφερόμενο.
Στο σχέδιο ιδιωτικοποίησης προβλέπεται το «σπάσιμο» της στην Asset, που θα προικοδοτηθεί με τα πάγια της επιχείρησης και τις υποδομές της και θα παραμείνει στον πλήρη έλεγχο του Δημοσίου και στην Commercial, για την οποία αναζητείται στρατηγικός επενδυτής για το 49%, ο οποίος θα αναλάβει και το μάνατζμεντ, με το 51% να παραμένει στο δημόσιο.
Ήδη, οι κορυφαίοι διεθνώς του κλάδου έχουν ενημερωθεί και μέσω της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος και μέσω συμβούλων για περαιτέρω λεπτομέρειες, καθώς μάλιστα κάποιοι εξ αυτών συνεργάζονται επί χρόνια με την ελληνική εταιρεία.
Παράγοντες του κλάδου με μακρά εμπειρία σε αμυντικά-εξοπλιστικά θέματα, πάντως, εφιστούν την προσοχή στα αρμόδια υπουργεία και τις υπηρεσίες, καθώς οι “θύλακες” ετών στον τομέα αυτό ποτέ δεν έπαψαν να έχουν ρυθμιστικό ρόλο στις εξελίξεις και τις επιλογές, ειδικά των υπουργείων που έχουν την ευθύνη θεμάτων εθνικής άμυνας.
Η προϊστορία, άλλωστε, είναι άκρως διδακτική, καθώς πληρώναμε τεράστια ποσά για κάθε είδους εξοπλισμούς, εξαρτήματα και κάθε λογής προμήθειες στρατιωτικού υλικού, πολλά από τα οποία πήγαιναν στους μεσάζοντες και σε ορισμένους επίορκους πολιτικούς.
Διαβάστε ακόμη: