Τέλος στα σενάρια περί εξαγορών, έβαλε ο ιταλικός όμιλος πολυτελείας Prada με τις δηλώσεις του CEO Andrea Guerra στο FT Luxury Summit στη Βενετία, διαψεύδοντας ουσιαστικά όσα είχε δηλώσει λίγο καιρό πριν ο διάδοχος του «θρόνου του πολυτελούς οίκου», Lorenzo Bertelli.
Ο πρώην επικεφαλής της Luxottica εξήγησε πως ο οίκος δεν εξετάζει μεγάλες εξαγορές, καθώς επικεντρώνεται στις μάρκες που ήδη κατέχει, ενώ πρόσθεσε ότι αναμένει μια θετική έκπληξη φέτος από την αγορά των ΗΠΑ για τον τομέα της πολυτέλειας, παρά την υποχώρηση που παρατηρείται στους γαλλικούς κολοσσούς
Η έμφαση
«Είμαι συγκρατημένα θετικός για τις ΗΠΑ. Νομίζω ότι η Prada έχει σχέση με τον αμερικανό καταναλωτή, αλλά ίσως έχουμε υποεκπροσωπηθεί λίγο ως επιχείρηση εκεί. Οπότε πρέπει να κάνουμε την δουλειά μας όσο καλύτερα γίνεται», πρόσθεσε.
Στα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου που δημοσιεύθηκαν τον περασμένο μήνα, η Prada αψήφησε την επιβράδυνση σε ολόκληρο τον τομέα της πολυτέλειας, αναφέροντας την άνθηση της ζήτησης για το εμπορικό σήμα υψηλής μόδας Miu Miu και τη συνεχή ανάπτυξη στην Ασία.
Η Prada προσέλαβε τον Guerra τον Ιανουάριο του 2023 για να προετοιμάσει τη μετάβαση στην επόμενη γενιά της οικογένειας, με τον Lorenzo Bertelli, γιο των ιδρυτών Miuccia Prada και Patrizio Bertelli, να αναμένεται να αναλάβει το τιμόνι του ομίλου στο μέλλον.
Στρατηγική επιλογή
Η απόφαση της Prada να βελτιώσει το μερίδιο αγοράς της στις ΗΠΑ και να διατηρήσει την ισχυρή ανάπτυξή της στην Ασία σημαίνει πιθανές νέες ευκαιρίες και σειρές προϊόντων για τους καταναλωτές στις περιοχές αυτές. Η δέσμευσή τους για ανάπτυξη χωρίς εξαγορές μπορεί να οδηγήσει σε καινοτόμες στρατηγικές και προσπάθειες προβολής και μάρκετινγκ σε συγκεκριμένες αγορές.
Παρά την ευρύτερη επιβράδυνση στον τομέα της πολυτέλειας, η σχολαστική προσέγγιση της Prada, με επίκεντρο την ενίσχυση της παρουσίας του εμπορικού σήματος και τη συνέχεια της οικογενειακής ηγεσίας, την τοποθετεί με τέτοιο τρόπο που ωφελείται από τις αναπτυσσόμενες αγορές. Οι επενδυτές θα παρακολουθούν πώς αυτή η στρατηγική επηρεάζει την απόδοση της Prada στην αγορά, ιδίως υπό το πρίσμα μιας πιθανής ανάκαμψης της αμερικανικής αγοράς, όπως τόνισε και το Business Times.
Αντίθετες απόψεις
Οι δηλώσεις αυτές βρέθηκαν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος καθώς μόλις στις αρχές Μαΐου ο Bertelli είχε εκφράσει μια διαφορετική άποψη σε δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια εκδήλωσης της εταιρείας στην Ούμπρια, όταν ρωτήθηκε αν ο όμιλος ενδιαφέρεται για την εξαγορά της Armani ή άλλων εμπορικών σημάτων. «Ο όμιλος Prada ψάχνει και θα ψάχνει πάντα για ευκαιρίες», είχε δηλώσει ο εκτελών χρέη διευθυντή μάρκετινγκ της Prada και επόμενος CEO.
Η τοποθέτηση αυτή είχε χαρακτηριστεί τότε από το Reuters ως σημαντική, καθώς ένα μήνα νωρίτερα, ο Giorgio Armani σε συνέντευξή του τον περασμένο μήνα στο Bloomberg είχε επισημάνει ότι δεν αποκλείει τη συγχώνευση ή την εισαγωγή της εταιρείας του στο χρηματιστήριο στα σχέδια διαδοχής του, αναζωπυρώνοντας τις εικασίες σχετικά με το μέλλον του ιταλικού ομίλου μόδας.
Η Prada σχεδιάζει να επενδύσει περίπου 70-80 εκατ. ευρώ (75-86 εκατ. δολάρια) ετησίως σε βιομηχανικές εγκαταστάσεις, ποσό που δεν περιλαμβάνει πιθανές εξαγορές για την εισαγωγή προμηθευτών στο εσωτερικό της, οι οποίες γίνονται όλο και πιο σημαντικές για τον όμιλο, σύμφωνα και με όσα είχε επισημάνει ο Guerra στην ίδια εκδήλωση.