Έμφαση στους φυσικούς χώρους πώλησης δίνουν κορυφαίες εταιρείες του κλάδου της πολυτελούς μόδας, όπως η Gucci, Prada και Tiffany’s.

Όπως αναφέρει σε άρθρο του ο Economist, ενδεικτική είναι η περίπτωση καταστήματος της Tiffany’s στη Νέα Υόρκη, όπου μετά από μια τετραετή ανακαίνιση 500 εκατομμυρίων δολαρίων οι αγοραστές εισέρχονται σε έναν απαστράπτοντα χώρο.

Τα πάντα λάμπουν: οι πέτρες, οι μεταλλικές και μαρμάρινες προθήκες, τα ταβάνια. Αυτά που, με την πρώτη ματιά, μοιάζουν με τοξωτά παράθυρα είναι στην πραγματικότητα οθόνες led ύψους 7 μέτρων που δείχνουν ένα διαμαντένιο πουλί να πετάει πάνω από το Σέντραλ Παρκ. Οι ανελκυστήρες στο πίσω μέρος μεταφέρουν τους αγοραστές σε δέκα ορόφους: έναν για τα ασημένια, έναν για τα χρυσά, έναν για τα «αριστουργήματα». Μια τριώροφη επέκταση, με θέα στην Πέμπτη Λεωφόρο, βρίσκεται τώρα στην κορυφή του κτιρίου. Αυτά τα επίπεδα είναι μόνο για ραντεβού.

«Το αποκαλούμε το διαμάντι στην οροφή» λέει ο Alexandre Arnault, γιος του Bernard, ο οποίος είναι ιδιοκτήτης της LVMH, του γαλλικού ομίλου που αγόρασε το Tiffany’s το 2021.

Εκθαμβωτική πολυτέλεια

Η εκθαμβωτική πολυτέλεια δεν αποτελεί ίδιον των καταστημάτων μόνο της Νέας Υόρκης. Ούτε και η στροφή προς τα φυσικά σημεία πώλησης: Η LVMH έχει αγοράσει καταστήματα στην Bond Street στο Λονδίνο και στα Ηλύσια Πεδία στο Παρίσι. Υπήρξε ένας καταιγισμός συμφωνιών στην Πέμπτη Λεωφόρο της Νέας Υόρκης. Τον Δεκέμβριο η Prada αγόρασε το σημερινό της κατάστημα, το 724 Fifth, και άρπαξε το 720 Fifth, το διπλανό κατάστημα, για συνολικά 835 εκατ. δολάρια.

Στις 22 Ιανουαρίου η Kering, στην οποία ανήκει η Gucci, ανακοίνωσε ότι αγόρασε τους χώρους λιανικής πώλησης στο 715-717 Fifth έναντι 963 εκατ. δολαρίων. Η LVMH φημολογείται ότι έχει βάλει στο μάτι το 745 Fifth, το χώρο δίπλα στη Louis Vuitton.

Αυτές οι συμφωνίες διευθετούνται με ιλιγγιώδη ταχύτητα και σε τιμές ρεκόρ. Από τη χειραψία μέχρι την ολοκλήρωση, σε κάποιες περιπτώσεις μεσολαβούν μόλις μερικές εβδομάδες.

Γιατί οι εταιρείες επενδύουν στα καταστήματα;

Πού οφείλεται αυτή η στροφή προς τα καταστήματα; Ο Will Silverman, στέλεχος της Eastdil Secured, μιας επενδυτικής τράπεζας που συμβούλευσε τον Jeff Sutton, τον εργολάβο που πούλησε τόσο στην Kering όσο και στην Prada, αποδίδει την αλλαγή προσέγγισης στην αύξηση των πωλήσεων ειδών πολυτελείας αλλά και τις αλλαγές που έφεραν τα υψηλότερα επιτόκια.

Τα προϊόντα υψηλών προδιαγραφών είχαν αρχίσει να εξαφανίζονται από τα ράφια κατά τη διάρκεια της πανδημίας της Covid-19, όταν οι άνθρωποι είχαν πολλά μετρητά και δεν είχαν πού να πάνε, και η φρενίτιδα δεν έχει κοπάσει από τότε. Οι όμορφες τσάντες που κάποτε ήταν προνόμιο των λίγων αγοράζονται τώρα από πολύ περισσότερους.

Τα είδη πολυτελείας εξακολουθούν να πωλούνται κατά κανόνα σε καταστήματα που απαιτούν φυσική παρουσία, πράγμα που σημαίνει ότι οι λιανοπωλητές ξοδεύουν υπέρογκα ποσά για να δελεάσουν τους ανθρώπους να μπουν στα καταστήματά τους. Και η είσοδος μεγάλου αριθμού καταναλωτών σημαίνει ότι οι εταιρείες χρειάζονται περισσότερο χώρο για πολυτελή ιδιωτικά δωμάτια στα οποία θα μπορούν να κάνουν πωλήσεις στην παλιά τους πελατεία.

Διαβάστε ακόμη: