Πέμπτη μεσημέρι στο κατάστημα της Εθνικής Τράπεζας Αμπελοκήπων (Σεβαστουπόλεως) προσέρχεται πελάτης για μια απλή συναλλαγή (πληρωμή ασφαλιστηρίου συμβολαίου 350 ευρώ στην Εθνική Ασφαλιστική), που είχε ωστόσο την «ατυχία» να έχει στην κατοχή του χαρτονόμισμα των 500 ευρώ που ήταν άλλωστε και ο λόγος της επίσκεψης του στο κατάστημα.

Προσερχόμενος στο τραπεζικό κατάστημα – η αλήθεια είναι μετά από χρόνια – βρέθηκε αντιμέτωπος με σειρά «αρνητικών» εκπλήξεων.

Αρχικά ενημερώνεται από την υπάλληλο στην υποδοχή ότι το μηχάνημα των αυτόματων συναλλαγών δεν αποδέχεται συναλλαγές με χαρτονομίσματα των 500 ευρώ.

Λογικό σκέφτηκε, αναλογιζόμενος τους πιθανούς ύποπτους συνειρμούς που μπορούν να προκαλούν οι συναλλαγές με τέτοια χαρτονομίσματα και είπε «μιας και ήρθα ας περιμένω στην ουρά για το Ταμείο προκειμένου να κάνω την πληρωμή καταθέτοντας παράλληλα το 500εύρω».

Εκεί όμως τον περίμενε η δεύτερη έκπληξη.

Ενημερώθηκε από την υπάλληλο της υποδοχής ότι το μηχάνημα που εκδίδει τα χαρτάκια με τους αριθμούς προτεραιότητας είναι από το πρωί εκτός λειτουργίας και να ρωτήσει τους πελάτες που ήταν ήδη στην αναμονή ποιος ήταν ο τελευταίος!

Δεν μπόρεσε να συγκρατήσει έναν αρχικό εκνευρισμό καθώς στο μυαλό του ήρθε συνειρμικά ο βομβαρδισμός διαφημιστικών μηνυμάτων που επικρατεί τελευταίες ημέρες στα Μέσα Ενημέρωσης για την αλλαγή σελίδας και εποχής στην Εθνική Τράπεζα και την εμπορική επανατοποθέτηση της πάλαι ποτέ «μεγάλης μας φίλης» που έχει χάσει εδώ και χρόνια το τρένο του ανταγωνισμού και των εξελίξεων.

Οι εκπλήξεις δεν σταμάτησαν εκεί καθώς φτάνοντας μετά από αρκετή ώρα λίγο πριν την σειρά του – δεν βαριέσαι σκέφτηκε το θέμα με τις ουρές στα Ταμεία της Εθνικής δεν λύθηκε εδώ και δεκαετίες, ο Παύλος Μυλωνάς και το rebranding του θα το λύσουν – διαπίστωσε ότι στα καθήκοντα της υπαλλήλου στο ταμείο ήταν η προσπάθεια να «κατεβάσει» στο κινητό πελάτη, που δεν γνώρισε ούτε ελληνικά ούτε αγγλικά για να μπορέσουν να συνεννοηθούν για την συγγραφή των απαραίτητων passwords, ηλεκτρονικές εφαρμογές προκειμένου ο πελάτης να μπορεί να πραγματοποιεί – όπως ζήτησε – πληρωμές μέσω του κινητού του.

Όπως ήταν φυσικό η αδυναμία επικοινωνίας μεταξύ της υπαλλήλου στο ταμείο και του πελάτη, μεγάλωνε την ουρά, την αναμονή και κατ’ επέκταση των εκνευρισμό όσων περίμεναν να εξυπηρετηθούν και οι οποίοι συν της άλλης αντιλήφθηκαν ότι πρόκειται για τραπεζική εργασία back office που θα μπορούσε να εξυπηρετηθεί από υπόλοιπους υπαλλήλους του καταστήματος που εκείνη την ώρα δεν είχαν κάποιο πελάτη και όχι από το ΜΟΝΑΔΙΚΟ ταμείο της τράπεζας.

Επιτέλους μετά από σχεδόν μια ώρα αναμονής ο άτυχος πελάτης έφτασε η στιγμή να εξυπηρετηθεί για μια συναλλαγή που από το κινητό του τηλέφωνο ήταν ζήτημα λίγων λεπτών αλλά ας όψεται το «καταραμένο» 500έυρω.

Αμ’ δεν. Η ταμίας που είχε καταφέρει μετά κόπων και βασάνων να εγκαταστήσει το ψηφιακό wallet στον προηγούμενο πελάτη, τον ενημερώνει ότι πλέον έχει χρηματαποστολή και πρέπει να κλείσει προσωρινά το μοναδικό Ταμείο που εξυπηρετούσε τους συναλλασσόμενους.

Στο ερώτημα εάν γίνονται χρηματαποστολές σε ώρες εξυπηρέτησης συναλλασσόμενων απάντηση δεν πήρε καθώς η υπάλληλος έσπευσε να εξυπηρετήσει τον security.

Όταν το ταμείο επαναλειτούργησε οι εκπλήξεις συνεχίστηκαν.

Η ταμίας ευγενικά – ομολογουμένως – αρνήθηκε την συναλλαγή μέσω του ταμείου λόγω του 500έυρου ενώ αρνήθηκε και να το «χαλάσει» προκειμένου έστω και μετά από μια ώρα να επιστρέψει ο ταλαίπωρος πελάτης στην αρχική επιλογή του που ήταν η πληρωμή μέσω του μηχανήματος αυτόματων συναλλαγών έχοντας ωστόσο τα απαραίτητα «ψηλά».

Παρ’ όλα αυτά διατήρησε την ψυχραιμία του και ρώτησε ποια ήταν ενδεδειγμένη τραπεζική λύση που του προτείνεται για να πάρει την απάντηση να κατατεθεί το χαρτονόμισμα των 500 ευρώ σε «ενημερωμένο» λογαριασμό που τηρεί στην Εθνική Τράπεζα.

«Δεν βαριέσαι σκέφτηκε πάμε επιτέλους να ξεμπερδεύουμε» και συμφώνησε για να προχωρήσει η κατάθεση.

Και εκεί ήρθε η ώρα του ΣΟΚ. Η υπάλληλος τον ενημέρωσε ότι δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί η κατάθεση του 500εύρου καθώς ο λογαριασμός μέσα από τον οποίο γίνονται δεκάδες συναλλαγές μηνιαίως δεν ήταν «ενημερωμένος» μιας και το τελευταίο εκκαθαριστικό του πελάτη – κατόχου του λογαριασμού που υπήρχε στο σύστημα ήταν το 2020!!!.

Στην αντίδραση του άτυχου συναλλασσόμενου της Εθνικής Τράπεζας για το πως ο λογαριασμός επέτρεπε τις υπόλοιπες συναλλαγές – δεκάδων χιλιάδων ευρώ όπως είπε χαρακτηριστικά – η απάντηση ήταν πως οι συναλλαγές αυτές δεν ήταν με 500ευρά.

Κοινώς ρώτησε ρητορικά ο άτυχος πελάτης της ιστορίας μας την ταμία, θα αποδεχόσουν στο συγκεκριμένο λογαριασμό να κάνω τώρα κατάθεση 10.000 ευρώ σε 50ευρά αλλά δεν δέχεσαι 500 ευρώ σε ένα 500 εύρω, πριν αποχωρήσει έξαλλος από το κατάστημα της Εθνικής Τράπεζας για το παρακείμενο super market όπου χωρίς πρόβλημα «χάλασε» το τόσο ύποπτο 500 εύρω του.

Διαβάστε ακόμη: