Κατά τη διάρκεια ενός συνεδρίου στο San Francisco, πριν λίγες μέρες, ο επικεφαλής του τμήματος επικοινωνίας με τους μετόχους της Tesla, έδωσε υλικό για σχόλια.

Ο Martin Viecha, είπε ότι το κόστος κατασκευής ανά όχημα είναι η πιο σημαντική μέτρηση για τον προσδιορισμό της αξίας ενός κατασκευαστή, είναι το πόσο κοστίζει το κάθε αυτοκίνητο που παράγει σε συνάρτηση με τον αριθμό της ετήσιας παραγωγής των εργοστασίων της. Κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του, ο Viecha μίλησε με πραγματικά στοιχεία που αφορούν στα μοντέλα της Tesla και ξεκαθάρισε πως το κόστος ανά αυτοκίνητο του 2017 δεν έχει καμία σχέση με αυτό που βλέπουμε σήμερα.

Πιο συγκεκριμένα, από την τοποθέτηση του Viecha προέκυψε πως το 2017 η Tesla δαπανούσε ένα ποσό της τάξης των 84.000 ευρώ για την κατασκευή ενός αυτοκινήτου, ενώ σήμερα, το κόστος αυτό έχει συμπιεστεί στα 36.000 ευρώ. Ο ίδιος, μάλιστα, επισήμανε πως σχεδόν καμία από τις αλλαγές που έφεραν τη σημαντική αυτή εξοικονόμηση κόστους, δεν «συνδέεται» με το χαμηλότερο κόστος στις μπαταρίες αλλά ως όφελος προκύπτει από τη σημαντικά βελτιωμένη διαδικασία σχεδίασης του κάθε μοντέλου και τη διευκόλυνση της παραγωγής του.

Περίπου τα μισά από τα μοντέλα της Tesla κατασκευάζονται στο εργοστάσιό της στο Fremont στην Καλιφόρνια, ενώ διαρκή άνοδο σημειώνουν τα αντίστοιχα Gigafactory στο Βερολίνο αλλά και στη Σαγκάη. Τα Model 3 και Model Y αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των σημερινών πωλήσεων της Tesla αλλά ο Viecha ανέφερε πως η εταιρεία πρέπει να εντάξει στη γκάμα της και ένα φθηνότερο ηλεκτρικό. Η ζήτηση που έχουν τα δύο προαναφερθέντα μοντέλα είναι όμως τόσο μεγάλη, που η όποια συζήτηση για λανσάρισμα φθηνότερου μοντέλου από την Tesla, διαρκώς αναβάλλεται.

Διαβάστε ακόμη: