Ο 26χρονος Matthew Parkhurst είναι ο συνιδρυτής και CEO της νεοϋορκέζικης τεχνολογικής startup Antimetal. Όταν η εταιρεία ήταν έτοιμη να βγει από την beta φάση της, ο Parkhurst ήξερε ότι οι δυνητικοί πελάτες της δεν γνώριζαν καν την ύπαρξη της Antimetal.
Έτσι, αποφάσισε να τους κάνει το τραπέζι.
Στις 4 Απριλίου, ο CEO έστειλε περισσότερες από 1.000 πίτσες –τις οποίες παρήγγειλε από τοπικές πιτσαρίες στη Νέα Υόρκη και το Σαν Φρανσίσκο- σε κουτιά που έφεραν το όνομα και τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρείας του.
Αποδέκτες ήταν δυνητικοί πελάτες της Antimetal, εταιρείες venture capital, ακόμα και influencers της τεχνολογίας με πολλούς followers.
Ο Parkhurst έδωσε φιλοδώρημα 200 δολαρίων σε κάθε διανομέα και τους χάρισε όσες πίτσες δεν μπορούσαν να παραδοθούν.
Συνολικά, ξόδεψε περίπου 15.000 δολάρια για τις πίτσες και τα κουτιά.
Το αποτέλεσμα; Περίπου 75 από τις εταιρείες που έλαβαν τις πίτσες έγιναν πελάτες της Antimetal, αυξάνοντας τα ετήσια έσοδα της εταιρείας κατά τουλάχιστον 1 εκατ. δολάρια.
Don’t order lunch yet!
Antimetal is pivoting to a pizza shop
We’ll be delivering 1,000+ pizzas to startups and VCs in SF & NYC pic.twitter.com/YsXi0U4C7e
— Matt (@mprkhrst) April 4, 2024
«Προφανώς, η απόδοση της επένδυσης (ROI) είναι τεράστια από πλευράς εσόδων, σε σχέση με τo πόσα ξοδέψαμε», λέει ο Parkhurst στο CNBC. «Και νομίζω ότι ήταν σπουδαίο για όλους, γιατί στηρίξαμε μικρές επιχειρήσεις».
Αυτό που κάνει η Antimetal είναι να βοηθά άλλες startups να εξοικονομήσουν χρήματα από το κόστος των υποδομών cloud τους.
Εάν για παράδειγμα μια επιχείρηση ξοδεύει 50.000 δολάρια τον μήνα στην Amazon Web Services, μπορεί να πληρώσει την Antimetal 599 δολάρια τον μήνα για να βρει το πρόγραμμα της AWS που της ταιριάζει καλύτερα και να μειώσει αυτό το κόστος.
Έτσι, δυνητικοί πελάτες του Parkhurst είναι όλες οι τεχνολογικές εταιρείες που ξοδεύουν πολλά για υπηρεσίες cloud. «Έχουμε ένα από αυτά τα προϊόντα που είναι πολύ εύκολο να τα πουλήσεις. Είναι σαν να μοιράζεις δωρεάν χρήματα σε έναν βαθμό», λέει.
Όμως, όλοι οι CEOs τεχνολογικών εταιρειών, οι venture capitalists και οι influencers λαμβάνουν αμέτρητα emails που στόχο έχουν να τους παρουσιάσουν κάποιο νέο προϊόν ή υπηρεσία. Οι περισσότεροι δεν τους δίνουν καμία προσοχή.
Ο Rahul Sonwalkar, CEO της startup Julius AI, λέει ότι θυμάται αμυδρά να έχει δει το όνομα της Antimetal σε ένα τέτοιο email που είχε λάβει, αλλά να το έχει αγνοήσει.
Όταν τα κουτιά με τις πίτσες έφτασαν στο γραφείο του, και καθώς έτρωγε μαζί με μερικούς υπαλλήλους του το μεσημέρι, ο Sonwalkar κοίταξε στο X και διαπίστωσε ότι η Antimetal είχε γίνει το «the talk of the town» στο Σαν Φρανσίσκο.
Η εταιρεία του επικοινώνησε με την Antimetal και απέκτησε μηνιαία συνδρομή, την οποία σκοπεύει να διατηρήσει όσο αυτή του εξοικονομεί χρήματα από το κόστος του cloud.
Ο Parkhurst ομολογεί ότι σκέφτηκε και άλλους τρόπους για να κάνει την εταιρεία του viral. Απέρριψε τα διάφορα διαφημιστικά προϊόντα με το λογότυπό της γιατί οι αποδέκτες τους τα ξεχνούν γρήγορα αλλά και την ιδέα να μοιράσει σαμπάνιες, γιατί ήταν πολύ ακριβή.
Έτσι, αποφάσισε να ξοδέψει σχεδόν ολόκληρο το μπάτζετ που είχε για marketing στις πίτσες. Και τα αποτελέσματα ξεπέρασαν τις προσδοκίες του.
«Από όσο γνωρίζω, δεν υπήρξε ούτε ένα αρνητικό δημοσίευμα για αυτό, κάτι που είναι εξαιρετικά σπάνιο. Πιστεύω πως όταν κάνεις κάτι σε τέτοια κλίμακα, κάποιος θα βρει κάτι για να νευριάσει. Αλλά κανείς δεν νευρίασε που έλαβε πίτσες», λέει.