Παρά τον πληθωρισμό και τα σημάδια παγκόσμιας οικονομικής αστάθειας, η βιομηχανία ειδών πολυτελείας δείχνει να μην πτοείται. Σύμφωνα μάλιστα με νέα έρευνα που μόλις δημοσιεύτηκε, ο κλάδος αναμένεται να καταγράψει θετικότατες επιδόσεις για το 2023.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η WWD, επικαλούμενη την τελευταία μελέτη παγκόσμιας αγοράς πολυτελών ειδών από την Bain. & Company και Fondazione Altagamma, η αγορά premium προϊόντων προβλέπεται να αυξηθεί σε ποσοστό 5 και 12% φέτος, ή κάπου μεταξύ 360 και 380 δισ. ευρώ.
Η ισχύς του κλάδου αποδόθηκε στη μείωση του υπερπληθωρισμού, στην ανάκτηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών στην Ευρώπη, στην άρση των περιορισμών για τον κορονοϊό ενόψει της κινεζικής Πρωτοχρονιάς και στον ενδοπεριφερειακό τουρισμό στην Ιαπωνία και τη Νοτιοανατολική Ασία.
Στις ΗΠΑ, η Νέα Υόρκη και η Καλιφόρνια λέγεται ότι επίσης επέστρεψαν ως κόμβοι πολυτελείας, αν και κλασικοί προορισμοί διακοπών όπως η Χαβάη και το Λας Βέγκας εξακολουθούν να υστερούν σε σχέση με τις υψηλές επιδόσεις του 2019.
«Η βιομηχανία πολυτελείας βιώνει μια νέα φάση ανάπτυξης μετά την πανδημία», αναφέρει στη μελέτη, συνεργάτης της Bain & Company, Claudia D’Arpizio. «Οι φίρμες που θέλουν να πετύχουν πρέπει να επικεντρωθούν ολιστικά στους καταναλωτές, εξισορροπώντας την έκθεσή τους σε διάφορες γεωγραφικές περιοχές και να προσφέρουν προτάσεις υψηλής αξίας προσελκύοντας ανώτερη πελατεία που αναζητά αναβαθμισμένη καταναλωτική εμπειρία. Χρειάζεται επίσης να προωθήσουν περισσότερο εμβληματικά, διαχρονικά και statement κομμάτια τους».
Ο κλάδος παρουσίασε θετικά αποτελέσματα το πρώτο τρίμηνο του 2023, σημειώνοντας αύξηση κατά 9 και 11% σε σύγκριση με το 2022, σύμφωνα με την έκθεση. Κοιτάζοντας το μέλλον, η ανάλυση παρουσίασε δύο διαφορετικά σενάρια: ένας συνδυασμός ανάκαμψης της Κίνας και συνεχιζόμενης επέκτασης στην Ευρώπη και την Αμερική θα οδηγήσει σε ανάπτυξη 9 έως 12% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ή ένα πιο ρεαλιστικό σενάριο βλέπει μια πιο αργή ανάκαμψη που εξακολουθεί να οδηγεί σε ανάπτυξη 5 έως 8%.
Τα αισιόδοξα μηνύματα έρχονται σε συνέχεια ενός επιτυχημένου 2022, κατά το οποίο η βιομηχανία άνθισε, παρά τις γεωπολιτικές διαφωνίες και την οικονομική αβεβαιότητα. Πέρυσι, ο κλάδος σημείωσε αγοραία αξία 345 εκατ. ευρώ, ενώ εκτιμάται ότι μπορεί να φτάσει μεταξύ 530 και 570 δισ. ευρώ έως το 2030, ύψος που θα ήταν περίπου 2,5 φορές το μέγεθός του το 2020.
Διαβάστε περισσότερα
-
Εκλογές 2023 – Τα γνωστά ονόματα του ΣΥΡΙΖΑ που μένουν εκτός Βουλής
-
Κυριάκος Μητσοτάκης: «Σκληρή δουλειά, καμία έπαρση ή αλαζονική συμπεριφορά»
-
Αλέξης Τσίπρας: «Πρώτος εγώ θα θέσω τον εαυτό μου στην κρίση των μελών του κόμματος»
-
Διεθνή ΜΜΕ για τις ελληνικές εκλογές: Συντριπτική νίκη της Νέας Δημοκρατίας