Πληθαίνουν τα αναπάντητα ερωτήματα της βύθισης του ρυμουλκού «ΠΟΘΗΤΟΣ» στο κεντρικό λιμάνι της Πάτμου, κατά τη διαδικασία χειρισμών απόδεσης του κρουαζιερόπλοιου «AZAMARA JOURNEY» σημαίας Μάλτας, που είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ο 45χρονος κυβερνήτης του σκάφους.
Στο ρυμουλκό επέβαιναν δύο άτομα, ο 45χρονος καπετάνιος και ένας 26χρονος τρίτος μηχανικός. Το δεύτερο άτομο, κατάφερε να διασωθεί, όμως τα ίχνη του καπετάνιου χάθηκαν και εντοπίστηκε λίγη ώρα αργότερα νεκρός από ιδιώτη δύτη μέσα στο ρυμουλκό σκάφος.
Από την Λιμενική Αρχή Πάτμου αμέσως μετά τη βύθιση του ρυμουλκού εφαρμόστηκε το τοπικό σχέδιο έκτακτης ανάγκης, ενώ ξεκίνησαν οι έρευνες από περιπολικό σκάφος του λιμενικού ιδιωτικά σκάφη και ιδιώτες δύτες. Πρώτα εντοπίστηκε το δεύτερο μέλος του πληρώματος ο 26χρονος μηχανικός, ο οποίος περισυνελέγη καλά στην υγεία του από τη σωστική λέμβο του κρουαζιερόπλοιου, ενώ στη συνέχεια εντοπίστηκε χωρίς τις αισθήσεις του ο 45χρονος κυβερνήτης, εντός του βυθισμένου ρυμουλκού πλοίου, από ιδιώτη δύτη και μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ στο Κέντρο Υγείας Πάτμου, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατος του.
Το καράβι παρέσυρε το ρυμουλκό και το βύθισε
Την προανάκριση της υπόθεσης για τα αίτια της βύθισης του ρυμουλκού έχει αναλάβει το Λιμεναρχείο Πάτμου, που αναμένεται να λάβει και τις σχετικές καταθέσεις. Σύμφωνα με τα στελέχη του λιμενικού σώματος η βύθιση του ρυμουλκού στο σημείο του συμβάντος δεν εμποδίζει την ασφάλεια της ναυσιπλοϊας.
Σύμφωνα με τις μαρτυρίες και τις πληροφορίες από πηγές του Λιμενικού, είναι πιθανό ο καπετάνιος του ρυμουλκού να έκανε κάποιον λανθασμένο χειρισμό κατά την ρυμούλκηση του κρουαζιερόπλοιου, με αποτέλεσμα το κρουαζιερόπλοιο ουσιαστικά να «ρουφήξει» το ρυμουλκό.
Μιλώντας στην ΕΡΤ, o Θεολόγος Γιάνναρος, ένας εκ των δυτών που συμμετείχαν στην επιχείρηση ανάσυρσης της σορού, περιέγραψε πως «το καράβι παρέσυρε το ρυμουλκό και το βύθισε. Αυτό έγινε στο κέντρο του λιμανιού…».
Ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών & Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων, Παύλος Ξηραδάκης μιλώντας πρόσφατα στο ΑΠΕ-ΜΠΕ είχε αναφέρει ότι «ο υπάρχων στόλος των ρυμουλκών στην Ελλάδα χαρακτηρίζεται από τη μεγαλύτερη ηλικία και την μικρότερη ελκτική δύναμη σε σχέση με τον ευρωπαϊκό, ενώ οι εξελίξεις στα μεγέθη κρουαζιερόπλοιων και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων καθιστούν απαραίτητη την αλλαγή του».
Μάλιστα, είχε επισημάνει την ανάγκη να αντικατασταθεί ο στόλος με ένταξη στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης, προκειμένου να ναυπηγηθούν σε ελληνικά ναυπηγεία νέα αποδοτικότερα πλοία με μεγαλύτερες ελκτικές δυνάμεις και με τη χρήση πιο φιλικών καυσίμων προς το περιβάλλον.