Εντολή για προκαταρκτική εξέταση έδωσε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισίδωρος Ντογιάκος, κατά παντός υπευθύνου για το σχεδιασμό, την κατασκευή και τη συντήρηση του έργου στη γραμμή μετρό του Πειραιά.
Αφορμή για την εισαγγελική παρέμβαση στάθηκε δημοσίευμα σύμφωνα με το οποίο υπήρξε εισροή υδάτων σε σήραγγα της γραμμής του μετρό από το λιμάνι του Πειραιά και ειδικότερα μεταξύ των σταθμών Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο, ενώ παράλληλα έχουν καταγραφεί ακόμη 390 βλάβες και αστοχίες τους τελευταίους μήνες στα νέα τμήματα, σύμφωνα με το dikastiko.gr.
Σοκάρουν οι καταγγελίες για εκατοντάδες βλάβες
Οι αποκαλύψεις των «Data Journalists» περί εισροής θαλασσινού νερού από τον Πειραιά, στη Γραμμή 3 του Μετρό, προακαλούν έντονη ανησυχία. Περάν της εισροής, στη νέα γραμμή Αγία Μαρίνα – Δημοτικό Θέατρο έχουν διαπιστωθεί επιπλέον 390 βλάβες και αστοχίες.
Όπως αποκαλύπτεται, η εισροή θαλασσινού νερού στο σιδηροδρομικό τούνελ που βρίσκεται ανάμεσα στους σταθμούς Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο, έκανε την παρουσία της αισθητή για πρώτη φορά λίγο μετά τα εγκαίνια, τον Νοέμβριο, μέσω έντονης δυσοσμίας.
Αρχικά, οι τεχνικοί της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) θεώρησαν ότι πρόκειται για διαρροή από κάποιο δίκτυο ακαθάρτων που περνά από την περιοχή. Ωστόσο, τον Φεβρουάριο, η ΣΤΑΣΥ πραγματοποίησε ανάλυση των υδάτων που εισρέουν και διαπίστωσε ότι δεν προέρχονταν από δίκτυο ακαθάρτων αλλά πρόκειται για θαλασσινό νερό.
Όπως προκύπτει από τις ίδιες πληροφορίες, παρά τις έντονες πιέσεις της ΣΤΑΣΥ προς την Αττικό Μετρό αλλά και στην κατασκευάστρια κοινοπραξία, το πρόβλημα παραμένει. Ωστόσο, μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, κάτι άρχισε να αλλάζει. Ειδικότερα, η Αττικό Μετρό φέρεται να ζήτησε πλέον επιτακτικά από την κατασκευαστική κοινοπραξία ενημέρωση για τα μέτρα που σχεδιάζει να λάβει.
Οι «Data Journalists» αποκαλύπτουν ότι η εισροή θαλασσινών υδάτων στο Μετρό δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα στο έργο. Αντιθέτως, μέσα σε συνολικά 19 σελίδες, καταγράφονται 391 συγκεκριμένες βλάβες και αστοχίες που εμφανίστηκαν σε όλο το νέο δίκτυο (Αγία Μαρίνα-Πειραιάς), στο χρονικό διάστημα που ξεκινά από τον Ιούλιο του 2022 έως το τέλος του περασμένου χρόνου.
«Στο τμήμα εκείνο της λίστας που ονομάζεται “Συγκεντρωτικός Πίνακας Προβλημάτων Επιδομής, Ρευματοφόρου και Σήραγγας”, οι 22 από τις 62 βλάβες αφορούν στο τμήμα Πειραιάς-Δημοτικό Θέατρο και πολλές σχετίζονται με την εισροή υδάτων που προαναφέραμε.
Έντονες οξειδώσεις και διαβρώσεις στις τροχιές, καψίματα στην ηλεκτροφόρο τροχιά, λασκαρισμένοι σύνδεσμοι και άλλες αστοχίες εμφανίζονται και στα υπόλοιπα τμήματα προς τους σταθμούς Μανιάτικα, Νίκαια, Κορυδαλλό, Αγία Βαρβάρα και Αγία Μαρίνα» αναφέρεται στο ίδιο δημοσίευμα.
Διαβάστε περισσότερα
- Σάρον Στόουν: «Έχασα τα μισά μου λεφτά από την κατάρρευση της Silicon Valley Bank»
- Πρόκληση άνευ προηγουμένου από τους προνομιούχους… τουρίστες των Βρυξελλών
- O «σερίφης» δήμαρχος Αλίμου στοχοποιεί αυθαίρετα επιχειρηματίες της περιοχής
- Το παρασκήνιο πίσω από «διαζύγιο» Μπογδάνου – Λατινοπούλου και ο Εμφιετζόγλου