Η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό Αθήνας προς Πειραιά βραβεύθηκε ως ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2022 στο 6ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών ITC 2023 που πραγματοποιήθηκε στις 18 και 19 Σεπτεμβρίου 2023 στο Ωδείο Αθηνών.

Το περιβαλλοντικό και συγκοινωνιακό  έργο που αφορά στην επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό από την Αγία Μαρίνα στο Αιγάλεω μέχρι το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, κέρδισε τις προτιμήσεις του κοινού με ποσοστό 50,8%. Διαγωνίστηκαν συνολικά 10 έργα, από τα οποία, στην πρώτη φάση της διαδικασίας, προέκυψαν τα 5 πιο δημοφιλή. Στη δεύτερη φάση που διεξήχθη τον περασμένο Δεκέμβριο, οι αναγνώστες του ypodomes.com  ανέδειξαν μέσω online ψηφοφορίας την Επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό ως κορυφαίο έργο για το 2022.

Το βραβείο παρέλαβαν ο Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, κ. Νίκος Κουρέτας, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΑΒΑΞ, κ. Κωνσταντίνος Μιτζάλης, ο Managing Director της Ghella S.p.A – Greek Branch, κ. Paolo Pediconi, και η Project Manager της ALSTOM, κα Michaela Crisan.

Κατά την παραλαβή του βραβείου, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΑΒΑΞ, κ. Κωνσταντίνος Μιτζάλης, μεταξύ άλλων δήλωσε: «Μέσα σε αντίξοες συνθήκες ολοκληρώσαμε ένα έργο εμβληματικό, ποιοτικά άψογο και παραδώσαμε στην κοινωνία μια γραμμή που διευκολύνει τις μεταφορές σε Αθήνα και Πειραιά. Ευχαριστώ όλους τους εμπλεκόμενους σε αυτό το έργο, τους συνεργάτες μας, εξωτερικούς δικηγόρους και υπεργολάβους, την προηγούμενη πολιτική ηγεσία, την διοίκηση της Ελληνικό Μετρό και τους εργαζομένους που εκτέλεσαν το έργο αυτό. Ευχαριστώ τις δύο συνεργαζόμενες με εμάς εταιρείες, με τις οποίες υπήρξε άψογη συνεργασία, καθώς και το δικό μας προσωπικό που σε συνθήκες υγειονομικής και ενεργειακής κρίσης έκανε τα αδύνατα δυνατά για την ολοκλήρωση αυτού του έργου».

Το εμβληματικό έργο

Το εμβληματικό έργο που κατασκευάστηκε από την κοινοπραξία των εταιρειών ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM θεωρείται ζωτικής σημασίας για τη χώρα, οδηγώντας τις ευρύτερες περιοχές των Αθηνών και του Πειραιά σε ραγδαία κοινωνική, οικονομική, πολιτιστική και τουριστική ανάπτυξη. Με την λειτουργία των νέων σταθμών, παρατηρείται ήδη αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης στο δίκτυο του Μετρό κατά 132.000 πολίτες ημερησίως καθώς και μείωση της κυκλοφορίας των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 70 τόνους σε ημερήσια βάση.

Υπενθυμίζεται ότι η ίδια κοινοπραξία με επικεφαλής την ΑΒΑΞ έχει αναλάβει την κατασκευή της νέας Γραμμής 4 του Μετρό προϋπολογισμού 1,8 δις Ευρώ στην πρώτη φάση ανάπτυξης της οποίας το μετρό θα ξεκινά από το Άλσος Βεΐκου και θα καταλήγει στο Γουδή. Το σκέλος αυτό θα αποτελείται από 15 σύγχρονους σταθμούς και σιδηρόδρομο διπλής τροχιάς, μήκους 12,8 χιλιομέτρων. Θα εξυπηρετεί οικιστικές ζώνες στο πυκνοκατοικημένο κεντρικό τμήμα του αστικού ιστού, αλλά και σημαντικές υπηρεσίες, επιτρέποντας τη σύνδεση του ‘Αλσους Βεΐκου με τα Δικαστήρια σε διάστημα 5 λεπτών και με την Πανεπιστημιούπολη σε 14 λεπτά.

Διαβάστε ακόμη: