Στην υιοθέτηση και προώθηση παρεμβάσεων με στόχο τη θωράκιση των εκτελούμενων και δημοπρατούμενων έργων προχωράει άμεσα το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Η αντιμετώπιση της αύξησης στις τιμές των υλικών αποτέλεσε το αντικείμενο της συνάντησης που είχαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής και ο υφυπουργός, αρμόδιος για τις υποδομές κ. Γιώργος Καραγιάννης, με εκπροσώπους των εργοληπτών. Στη συνάντηση, ο Υπουργός ενημέρωσε τους εκπροσώπους των εταιρειών ότι άμεσα προωθείται διπλό πακέτο παρεμβάσεων: τέσσερεις θεσμικές για τη συνέχιση των έργων και μια τεχνικής φύσεως-με επιμήκυνση προθεσμιών.

Ειδικότερα, oι τέσσερεις θεσμικές παρεμβάσεις είναι:

Έκδοση συντελεστών αναθεώρησης για το Δ’ τρίμηνο του 2021 εντός Μαΐου

Τιμολόγηση ασφάλτου, PVC και πολυαιθυλενίου με απολογιστικό τρόπο

Θέσπιση πριμ ολοκλήρωσης έργων

Ενεργοποίηση επιτροπής διαπίστωσης τιμών Δημοσίων έργων

Επίσης, επιμηκύνεται η προθεσμία εκτέλεσης των έργων έως 6 μήνες

Με τις κινήσεις αυτές, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, κινητροδοτεί τους αναδόχους να συνεχίσουν και να ολοκληρώσουν τα έργα, αφού το πριμ θα δίνεται μόνο σε ολοκληρωμένα και χωρίς καθυστερήσεις έργα. Παράλληλα, με τις πέντε παρεμβάσεις, παρέχεται η αναγκαία ανάσα στην αγορά με την επιμήκυνση των έργων χωρίς τον κίνδυνο δικαστικών εμπλοκών.

Σημειώνεται ότι μέσα σε λιγότερο από τρία χρόνια έχουν δημοπρατηθεί έργα 8 δισ. ευρώ και έχουμε συμβασιοποιήσει έργα 3,2 δισ., που σημαίνει ότι ήδη υλοποιούνται. Ως τις αρχές του 2023, προγραμματίζεται η δημοπράτηση έργων πάνω από 4 δισ., καθώς και η συμβασιοποίηση των μεγάλων έργων παραχώρησης του ΒΟΑΚ και της Υποθαλάσσιας Ζεύξης της Σαλαμίνας, με προϋπολογισμό περί τα 2 δισ. ευρώ. Μάλιστα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα ξεπεραστεί ο στόχος των 13 δισ. που έχει θέσει το υπουργείο ως το 2023.

Αττική Οδός και μετρό

Σχετικά με την επέκταση της Αττικής Οδού, το έργο της σύνδεσης της Λεωφόρου Κύμης με τον ΠΑΘΕ δημοπρατήθηκε και σύντομα θα συμβασιοποιηθεί. Παράλληλα προετοιμάζονται οι νέες επεκτάσεις και οι τελικές προτάσεις τόσο για την επέκταση προς Ραφήνα, όσο και για το μεγάλο έργο σύνδεσης της Περιφερειακής Υμηττού με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης και το Ελληνικό. Και στα δύο έργα, ενθαρρύνεται η συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα προκειμένου να προχωρήσει ταχύτερα η ωρίμανση και η κατασκευή τους.

Ταυτόχρονα, όλες οι πρόδρομες εργασίες της Γραμμής 4 βρίσκονται σταδιακά σε εξέλιξη στους 4 Δήμους όπου κατασκευάζεται το έργο, ώστε να έχει ολοκληρωθεί το 2029. Ως προς τις νέες επεκτάσεις, σε πολύ προχωρημένο στάδιο μελέτης βρίσκεται η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον με 3 νέους σταθμούς (Παλατιανή, Ίλιον και Αγ. Νικόλαο). Επίσης, από την Αττικό Μετρό προγραμματίζονται και ωριμάζουν σταδιακά επεκτάσεις όπως:

Στη Γραμμή 1, υπόγειες επεκτάσεις μετά τον σταθμό Θησείο προς Καλλιθέα και Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, αλλά και μετά τον σταθμό ΚΑΤ προς Κηφισιά, Ν. Ερυθραία και κόμβο Βαρυμπόμπης για να συνδεθεί το δίκτυο του μετρό με την Εθνική Οδό. Στη Γραμμή 2, από Ίλιον προς Αχαρνές, αλλά και από Ελληνικό προς Γλυφάδα. Και στη Γραμμή 4, κατά μήκος της Λεωφόρου Κηφισίας προς τα βόρεια προάστια και το ΟΑΚΑ, από Άλσος Βεϊκου προς Πετρούπολη και από Ευαγγελισμό προς Υμηττό.