Οι νεότεροι σε ηλικία καταναλωτές βρίσκονται πίσω από την έκρηξη στα διαμάντια που καλλιεργούνται σε εργαστήρια, η οποία οδήγησε σε πτώση τις πωλήσεις των εξορυσσόμενων πολύτιμων  λίθων, αναφέρει η Pandora, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής κοσμημάτων στον κόσμο σε όγκο.

Ο Alexander Lacik, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, δήλωσε στους Financial Times ότι τα διαμάντια που καλλιεργούνται στο εργαστήριο ανοίγουν τον κλάδο σε νέους καταναλωτές, καθώς οι τιμές τους ανέρχονται στο ένα τρίτο της τιμής των αυθεντικών.

«Οι άνθρωποι ανακαλύπτουν ότι ένα διαμάντι είναι διαμάντι. Είναι μια διαφορετική πρόταση αξίας και οι άνθρωποι ψηφίζουν με το πορτοφόλι τους . . . Οι μεγαλύτεροι πελάτες είναι περισσότερο παντρεμένοι με τα εξορυσσόμενα διαμάντια. Οι νεότεροι είναι πιο ανοιχτοί στην εργαστηριακή καλλιέργεια», πρόσθεσε.

Η Pandora έγινε ο πρώτος μεγάλος κοσμηματοπώλης που εγκατέλειψε την πώληση διαμαντιών εξόρυξης το 2021, και προσφέρει μόνο διαμάντια που καλλιεργούνται στο εργαστήριο, τα οποία είναι πανομοιότυπα όσον αφορά τα οπτικά και τα χημικά χαρακτηριστικά.

Ο δανικός όμιλος σχεδόν διπλασίασε τις πωλήσεις διαμαντιών που καλλιεργήθηκαν στο εργαστήριο το πρώτο τρίμηνο, αυξάνοντας τα έσοδα κατά 87% σε 63 εκατομμύρια DKr (9 εκατομμύρια δολάρια). Πούλησε 265 εκατομμύρια DKr διαμαντιών που καλλιεργήθηκαν στο εργαστήριο πέρυσι και στοχεύει 1 δισεκατομμύρια DKr έως το 2026.

Κόντρα στο ρεύμα

Καθώς όμιλοι πολυτελείας όπως η LVMH και η Kering αντιμετωπίζουν επιβράδυνση στις πωλήσεις που οδήγησαν τις μετοχές τους να μείνουν στάσιμες ή να υποχωρήσουν το περασμένο έτος, η Pandora αναβάθμισε την πρόβλεψη πωλήσεων για το 2024 την Πέμπτη και είδε την τιμή της μετοχής της να υπερδιπλασιάζεται τα τελευταία 12 μήνες.

Τα διαμάντια αντιπροσώπευαν ιστορικά ένα μικρό μέρος της επιχείρησης της Pandora, μόλις 50.000 προϊόντα από τα 85 εκατομμύρια που πούλησε το 2021. Ακόμη και σε χαμηλότερη τιμή από τους πολύτιμους λίθους της εξόρυξης, τα διαμάντια της Pandora που καλλιεργούνται στο εργαστήριο έχουν υψηλότερη τιμή από τα περισσότερα προϊόντα της με δαχτυλίδι 0,15 καρατίων ξεκινώντας από $290.

Η κορυφαία εταιρεία εξόρυξης διαμαντιών DeBeers δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι η παραγωγή της μειώθηκε κατά 23% το πρώτο τρίμηνο, ενώ οι τιμές των φυσικών ακατέργαστων διαμαντιών μειώθηκαν κατά περισσότερο από ένα τέταρτο τα τελευταία δύο χρόνια.

«Αυτή είναι μια τάση που κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει. Στις ΗΠΑ, σχεδόν οι μισές πέτρες καλλιεργούνται πλέον στο εργαστήριο. Είμαστε σε θέση να απολαύσουμε αυτή τη μετανάστευση που θεωρούμε αναπόφευκτη. Αλλά το να μπούμε στα διαμάντια είναι ένα μακρύ παιχνίδι», είπε ο Lacik.

Τα έσοδα της Pandora αυξήθηκαν κατά 18% σε υποκείμενη βάση το πρώτο τρίμηνο στα 6,8 δισ. DKr. Παράλληλα, αύξησε την πρόβλεψή της για την υποκείμενη αύξηση των πωλήσεων το 2024 από 6-9% σε 8-10%.

Διαβάστε ακόμη: