Χιλιάδες άνθρωποι έχουν στηθεί επί ώρες έξω από τα καταστήματα της εταιρείας ρολογιών, Swatch, το Σάββατο που μας πέρασε και εν μέσω τριημέρου, προκειμένου να αποκτήσουν ένα ρολόι με λιανική τιμή πώλησης στα 250 ευρώ. Τι το ιδιαίτερο είχε το συγκεκριμένο ρολόι; Αποτελούσε ουσιαστικά ένα πιστό αντίγραφο του διάσημου ρολογιού της Omega, Speedmaster, στην οικονομική του εκδοχή και μάλιστα έφερε διπλή υπογραφή των δύο εταιρειών κοινών συμφερόντων, της Omega και της Swatch.

Όλα τα ρολόγια που κυκλοφόρησαν φέρουν το διπλό λογότυπο Omega X Swatch, καθώς και τo λογότυπο Speedmaster αλλά και το νέο λογότυπο MoonSwatch, που αποτελεί την παραλλαγή του Moon Watch όπως είναι γνωστό το μοντέλο του συγκεκριμένου ρολογιού από την Omega.  Σύντομα μάλιστα τα αποθέματα των συγκεκριμένων ρολογιών που κυκλοφόρησαν το Σάββατο σε 11 διαφορετικές αποχρώσεις, εξαντλήθηκαν.

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι στα δύο εξουσιοδοτημένα καταστήματα που διατηρεί η Swatch στην οδό Ερμού και στο The Mall Athens οι ουρές των υποψήφιων αγοραστών ενός από τα ρολόγια που κυκλοφόρησαν στην ελληνική αγορά σχηματίζονταν από αρκετά νωρίς το πρωί του Σαββάτου και μάλιστα εν μέσω τριημέρου της 25ης Μαρτίου.

Εκτός από την Ελλάδα, στη Γενεύη της Ελβετίας, χώρας καταγωγής της Swatch και της Omega, οι ουρές σχηματίζονταν από νωρίς το πρωί, ενώ λόγω των χαοτικών καταστάσεων που προκλήθηκαν έγιναν και συλλήψεις.

Ουρές σε όλες τις γωνιές του πλανήτη 

Tην ίδια στιγμή σε καταστήματα της Swatch σε όλο τον κόσμο οι ουρές που σχηματίστηκαν ήταν κάτι περισσότερο από εξωπραγματικές και ίσως για κάποιους μη αναμενόμενες (όχι πάντως και για την ίδια την εταιρεία). Από την Αυστραλία και το κατάστημα της Swatch στη Μελβούρνη, στο Λονδίνο και την Oxford street έως και πολλά αντίστοιχα καταστήματα ευρωπαϊκών χωρών, οι ουρές ήταν παροιμιώδεις με τους εν δυνάμει αγοραστές να επιδιώκουν να αποκτήσουν το αντίγραφο του εμβληματικού Speedmaster Professional, γνωστού ως “Moon Watch”, το οποίο φορούσαν οι αστροναύτες της διαστημικής αποστολής των ΗΠΑ το 1965.

Μάλιστα αυτή ήταν 4η γενιά του Speedmaster που παρείχε μικρές – σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα – αλλά σημαντικές αλλαγές στη σχεδίαση του χρονογράφου, o οποίος κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1957. Για πρώτη φορά στο συγκεκριμένο μοντέλο τυπώθηκε και η λέξη “Professional” στο καντράν. Tα μοντέλα 105.012 και 145.012 είναι τα ίδια τα ρολόγια που φορούσαν οι αστροναύτες του Apollo 11 κατά την αποστολή τους στο φεγγάρι.

Η συγκεκριμένη κίνηση αποτελεί μέρος της στρατηγικής του Swatch Group στο οποίο ανήκει και η Omega, προκειμένου να αναθερμάνει το ενδιαφέρον του κόσμου για τα ρολόγια που παράγει, προσφέροντας με αυτόν τον τρόπο μία αίσθηση πολυτέλειας, ενός ρολογιού που κοστίζει στην παραδοσιακή του έκδοση με ατσάλινη κάσα και μπρασελέ και αποκλειστικά με το λογότυπο της Omega στο καντράν του, περί τα 6.900 ευρώ αυτή τη στιγμή, ενώ στην κοινή έκδοση των Omega και Swatch η τιμή του είναι 250 ευρώ.

Σημειώνεται ότι το “φθηνό” Omega Χ Swatch αντί για ατσάλινη κάσα και μπρασελέ, είναι κατασκευασμένο από κεραμικό υλικό, ενώ σε σχέση με το πρωτότυπο ρολόι που έχει αυτόματο μηχανισμό και η λειτουργία του τροφοδοτείται με το κούρδισμα, το συγκεκριμένο ρολόι λειτουργεί με τη χρήση μιας μπαταρίας.

Η εταιρεία ελπίζει με αυτόν τον τρόπο να αντιστρέψει το κλίμα στην αγορά και την πρόσφατη τάση που έχει οδηγήσει τις ελβετικές εξαγωγές των ακριβότερων ρολογιών να καταγράφουν ράλι σε επίπεδο τιμών, μετά την αρχική βουτιά που είχαν σημειώσει λόγω πανδημίας, ενώ τα ρολόγια με τιμή κάτω από τα 500 ευρώ να χάνουν έδαφος.

swatch omega

Από τα ράφια των καταστημάτων της Swatch με δεκαπλάσια τιμή στο ίντερνετ

Ενδιαφέρον ωστόσο παρουσιάζει το γεγονός ότι πολλά από τα φθηνά Οmega X Swatch των 250 ευρώ, λίγη ώρα μετά την αγορά τους από τις κατά τόπους μπουτίκ της Swatch ανά τον κόσμο, βρέθηκαν στα ηλεκτρονικά “ράφια” του e-bay με τιμές τουλάχιστον δεκαπλάσιες από την αρχική.

Το γεγονός αυτό καταδεικνύει την ευρύτερη τάση στην αγορά, με βάση την οποία αρκετές εταιρείες προβαίνουν σε συνεργασίες είτε με γνωστούς καλλιτέχνες, σχεδιαστές μόδας, αθλητές ή και μεγάλες μάρκες μεταξύ τους, με προϊόντα που παράγονται σε περιορισμένο αριθμό τεμαχίων, δημιουργώντας στη συνέχεια την αίσθηση του συλλεκτικού και κατ’ επέκταση μία παράλληλη αγορά μεταπώλησης πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ ανά τον πλανήτη.