Στις 28 Μαρτίου 1990, δύο ημέρες μετά την πραγματοποίηση της 62ης τελετής απονομής των βραβείων Oscar, η εφημερίδα Women’s Wear Daily δημοσίευσε ένα άρθρο με τίτλο «The Armani Awards». «Οι περισσότεροι από τους μεγάλους αστέρες», ανέφερε, «πέταξαν την υπερβολή της δεκαετίας του 1980 και επέλεξαν τις καλύτερες δημιουργίες του Giorgio».

Συμπεριλαμβανομένων των Kim BasingerRobert De NiroSteven SpielbergJulia RobertsJodie FosterDenzel WashingtonSteve MartinTom CruiseJeff GoldblumDennis HopperDaryl Hannah και Billy Crystal, αυτοί ήταν μόνο μερικοί από τους star που ντύθηκαν με κομμάτια του Ιταλού σχεδιαστή.

Όλα ξεκίνησαν όταν ο Armani έντυσε τον πρωταγωνιστή Richard Gere στο επιτυχημένο θρίλερ “American Gigolo” την δεκαετία του 1980. Η στιγμή αυτή ήταν κομβική για την ιστορία του οίκου, βάζοντάς τον για πρώτη φορά στον χάρτη του Hollywood και μετατρέποντας τον σχεδιαστή σε βασιλιά του κόκκινου χαλιού-ο Armani έχει φορεθεί στα Oscar Awards πάνω από 500 φορές.

Το 1980 ο Armani άνοιξε το πρώτο του κατάστημα στο Rodeo Drive του Beverly Hills προσλαμβάνοντας ως στιλίστρια την Wanda McDaniel. Τότε, άρχισε να ρωτά ηθοποιούς αν ήθελαν να δανειστούν ρούχα του για μεγάλες εκδηλώσεις. Στόχευσε στα πιο δημοφιλή αστέρια της περιόδου, ιδιαίτερα τη Jodie Foster και τη Michelle Pfeiffer.

Η τελευταία άρχισε να φοράει τακτικά σακάκια του σχεδιαστή σε εκδηλώσεις, ενώ η Diane Keaton και η Julia Roberts παρακολούθησαν αρκετές πρεμιέρες φορώντας μοντέρνα slouchy κοστούμια του. Η τελετή απονομής των βραβείων Oscar του 1990 αποδείχθηκε το θρυλικό ντεμπούτο του Giorgio Armani. Έντυσε πέντε επιβλητικές ηθοποιούς, τις μεγαλύτερες σταρ της εποχής: Jodie Foster (με κομψό παντελόνι), Michelle Pfeiffer (με βελούδινη τουαλέτα), Jessica Lange (με χρυσό εφαρμοστό φόρεμα), Jessica Tandy (με εντυπωσιακό σακάκι) και –  η πιο αμφιλεγόμενη εμφάνιση– την Julia Roberts, με ένα slinky φόρεμα χωρίς να φορά κάτι άλλο από μέσα.

Συνοπτικά μετέτρεψε τους πιο κακοντυμένους celebrities στους πιο καλοντυμένους, ντύνοντάς τους με άψογα σχεδιασμένα σμόκιν κοστούμια για άνδρες και φορέματα υψηλής ραπτικής για γυναίκες . Το 1990 είναι μία δεκαετία κατά την οποία ο Armani καθιέρωσε ένα νέο ενδυματολογικό πρότυπο, στο οποίο η υπερβολή του κόκκινου χαλιού -που επικρατούσε την δεκαετία του 1980- αντικαταστάθηκε από ένα είδος ευρωπαϊκής κομψότητας.

Ενώ οι άλλοι οίκοι μόλις είχαν αρχίσει να συνειδητοποιούν τις δυνατότητες του κόκκινου χαλιού, το brand που ιδρύθηκε από τον γεννημένο στην Piacenza της Ιταλίας σχεδιαστή, ήδη είχε ξεκινήσει να ντύνει τους μεγαλύτερους αστέρες του Hollywood για βραβεία και εκδηλώσεις σε όλο τον κόσμο. Ο οίκος Giorgio Armani παρέμεινε πανταχού παρόν και συνώνυμο μιας ακλόνητης κομψότητας και αίγλης.

Διαβάστε ακόμη: