Δύσκολη είναι η υλοποίηση της δεύτερης φάσης επαναλειτουργίας του σιδηρόδρομου, όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί από τον υπουργό Επικρατείας, αρμόδιου για θέματα υποδομών και Μεταφορών, Γιώργου Γεραπετρίτη.

Ο Γεραπετρίτης, μετά την πρώτη συνεδρίαση του νέου Συντονιστικό Κέντρου Διαχείρισης Κρίσεων του ΟΣΕ, είχε ανακοινώσει τη δεύτερη φάση της σταδιακής επανεκκίνησης του σιδηροδρομικού δικτύου τη Δευτέρα 27 Μαρτίου. «Ανά πενθήμερο θα προστίθενται γραμμές, έτσι ώστε να έχουμε πλήρη ανάπτυξη σε περίπου 25 ημέρες πριν από το Πάσχα», είχε δηλώσει ο ίδιος.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, η δεύτερη φάση της επανεκκίνησης του σιδηροδρομικού δικτύου, με τα έως τώρα δεδομένα, είναι ανέφικτο να προχωρήσει. Αύριο, Δευτέρα, θα ξεκινούσε και το τμήμα του προαστιακού «Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο».

Οι υπάρχουσες συνθήκες ανατρέπουν το σκηνικό, καθώς οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο δεν έχουν λάβει όλες αυτές τις γραπτές εγγυήσεις, που έχουν ζητήσει από τον ΟΣΕ.

Έτσι, όχι μόνο δεν θα ξεκινήσει το εν λόγω τμήμα του προαστιακού, αλλά ούτε και τα τμήματα του υπεραστικού δικτύου στη Βόρεια Ελλάδα.

Η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, με έγγραφό της, είχε ζητήσει την παράταση της ακινησίας στα τμήματα:

  • Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
  • Θεσσαλονίκη – Δράμα
  • Αλεξανδρούπολη – Ξανθή.

Ωστόσο, ούτε το τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο λειτούργησε, όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί, κατά την πρώτη φάση της επανεκκίνησης, την περασμένη Τετάρτη, στις 22 Μαρτίου.

Φαίνεται, λοιπόν, πως μόνο το προαστιακό δίκτυο θα συνεχίσει να λειτουργεί, και συγκεκριμένα στα τμήματα:

  • Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο
  • Κάντζα – Λιόσια
  • Αθήνα – Οινόη – Χαλκίδα
  • Κάτω Αχαΐα – Πάτρα και
  • Πάτρα – Ρίο.

Παράλληλα, λειτουργεί και ένα τμήμα του τουριστικού δικτύου:

  • Διακοπτό – Καλάβρυτα
  • Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο.

Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, ούτε το τμήμα Βόλος – Μηλιές λειτουργεί, παρά τις σχετικές ανακοινώσεις.

Επαναλειτουργία σιδηροδρόμου: Εμπορικές αμαξοστοιχίες

Τα εμπορεύματα αποτελούσαν από την αρχή ένα «αγκάθι», καθώς η ακινησία σε αυτόν τον επαγγελματικό τομέα φέρνει αντιμέτωπη τη χώρα με σωρεία προβλημάτων, κυρίως οικονομικών.

Αρχικά, ενώ ξεκίνησαν τα δρομολόγια των εμπορευμάτων από τη Hellenic Train και από την Goldair Cargo, πληροφορίες θέλουν τη Hellenic Train να σταμάτησε να εκτελεί εμπορευματικά δρομολόγια.

Ο ΟΣΕ διαβεβαιώνει πως το δίκτυο μπορεί να λειτουργήσει με ασφάλεια. Μάλιστα, έχουν ήδη ξεκινήσει εργολαβίες για την αποκατάσταση του φωτισμού σε τρεις σήραγγες, τόσο στον Πλαταμώνα, στα Τέμπη όσο και σε μία εκ των δύο σηράγγων στο Κιάτο.

Επίσης, ο ΟΣΕ διέθεσε 30 φορητά συστήματα GSM-Railways στη Hellenic Train, ώστε να μπορεί να εξασφαλιστεί η επικοινωνία στο δίκτυο. Ούτε αυτό έγινε δεκτό, καθώς οι εργαζόμενοι ισχυρίζονται πως αυτά τα συστήματα δεν είναι πιστοποιημένα.

Οι εργαζόμενοι «πιέζουν» και φαίνεται πως τα πνεύματα είναι πλέον οξυμένα. Οι σιδηροδρομικοί ζητούν την απόλυτη διασφάλιση για την άρτια λειτουργία του συνόλου του δικτύου.

«Τυφλοί» σταθμοί, ΑΣΙΔ που υπολειτουργούν, βραδυπορίες λόγω προβλημάτων στην υποδομή, αποτελούν ανασταλτικούς παράγοντες για τους σιδηροδρομικούς.

Στα αιτήματα τους οι σιδηροδρομικοί αναφέρουν:

Στο τμήμα «Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη»

  • Κυρίως στο ύψος του Στρυμόνα, τη λειτουργία των επικοινωνιών στη διαδρομή.
  • Τη λειτουργία όλων των Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ). Αυτά που δεν λειτουργούν είτε να φυλάσσονται είτε να καταργηθούν.
  • Τα ΑΣΙΔ είναι διαβάσεις αυτόματες (διαθέτουν μπάρες) χωρίς την ύπαρξη φυλακίου.
  • Να αρθεί η υποχρέωση βραδυποριών των 6 – 10 χλμ, σε κάποια σημεία του συγκεκριμένου τμήματος, λόγω έλλειψης συντήρησης.
  • Σε βραδυπορίες προχωρούν λόγω έλλειψης συντήρησης, λένε οι μηχανοδηγοί.

Για το τμήμα «Πλατύ – Φλώρινα»

  • Να υπάρχει η δυνατότητα επικοινωνίας σε όλη την διαδρομή και να επανδρωθεί ο σταθμός της Έδεσσας με σταθμάρχη.
  • Τη χορήγηση πιστοποιητικών καταλληλόλητας των γεφυρών.
  • Ενημέρωσαν πως έχουν ζητήσει εγγράφως τον τελευταίο έλεγχο από τον ΟΣΕ κι αναμένουν απάντηση.
  • Να ελεγχθεί η υποδομή, καθώς η κυκλοφορία τίθεται σε βραδυπορία 40 χλμ εξαιτίας κατολισθήσεων.

Για το τμήμα «Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη»

  • Να επανδρωθεί με σταθμάρχη ο Σιδηροδρομικός Σταθμός της Ξάνθης.
  • Λειτουργία και φύλαξη όλων των ΑΣΙΔ, και διασφάλιση της επικοινωνίας με πιστοποιημένο σύστημα GSM-Railways.
  • Επαναλειτουργία σιδηροδρόμου: Απόσυρση αμαξοστοιχιών
  • Απόσυρση των συρμών ΑEG επειδή παρουσιάζουν διαρκώς προβλήματα κατά την πορεία. H Ηellenic Train να διασφαλίσει πως το τροχαίο υλικό θα είναι πλήρως λειτουργικό για την ασφάλεια όλων και την αποφυγή καθυστερήσεων. Την άμεση λειτουργία πιστοποιημένων συστημάτων επικοινωνίας GSM-Railways.

Διαβάστε περισσότερα