Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε το πρώτο πρακτικό της δημοπρατούμενης εργολαβίας και ανακήρυξε ως προσωρινό ανάδοχο τη Μυτιληναίος, η οποία είχε μειοδοτήσει στη διαδικασία. Η έκπτωση που έδωσε η εταιρεία έφθασε στο 7.61%. Στον διαγωνισμό προχώρησαν και οι προσφορές των ΑΒΑΞ (7%) και ΑΚΤΩΡ (5.4%).
Το επόμενο βήμα είναι να προχωρήσει ο διαγωνισμός, να ετοιμασθεί η σύμβαση και να σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο προς έγκριση. Στη συνέχεια, θα παρουσιασθεί στη Βουλή και τέλος, θα υπογραφεί η σύμβαση μεταξύ της αναδόχου εταιρείας και του αρμόδιου Υπουργείου.
Είναι το πρώτο μεγάλο οδικό έργο για την περιοχή της Εύβοιας και ύστερα από αναμονή αρκετών ετών, ενώ, αναθέτουσα Αρχή είναι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί περίπου στα 210 εκατομμύρια ευρώ με ΦΠΑ (169.35 εκατομμύρια ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Το κυρίως έργο έχει κόστος 125 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ και η προαίρεση, άλλα 85 εκατ. ευρώ.
Περιλαμβάνει δύο οδικά τμήματα. Το πρώτο από τη Νέα Λάμψακο μέχρι τη Σήραγγα Βαθροβουνίου μήκους δύο χιλιομέτρων και στη συνέχεια, στο τμήμα Σήραγγα Βαθροβουνίου έως τα Ψαχνά, μήκους 14.7 χιλιομέτρων. Ως προαίρεση, περιλαμβάνονται τα τμήματα:
- Πριν από τη Νέα Λάμψακο, προς Χαλκίδα / Υψηλή Γέφυρα, δηλαδή το τμήμα «Α. Κ. Σχηματαρίου – Νέα Λάμψακος», μήκους 4.0 χιλιομέτρων περίπου.
- Της παράκαμψης Ψαχνών.
- Της αρτηρίας σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας που συνδέει τον ανισόπεδο κόμβο Λιανής Άμμου της παράκαμψης Χαλκίδας με το οδικό δίκτυο προς τη νότια Εύβοια.
Η δημοπράτηση του έργου πραγματοποιήθηκε στις αρχές του έτους αρχικά με την υποβολή των φακέλων και στη συνέχεια, με την αποσφράγιση των προσφορών. Η διάρκεια του έργου έχει ορισθεί σε 48 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.
Αν τα έργα αρχίσουν στις αρχές του 2023 και δεν παρουσιασθούν καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια της κατασκευαστικής περιόδου, τότε, θα ολοκληρωθούν το 2027.
Το έργο αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από πόρους του προγράμματος ΕΣΠΑ 2021 – 2027. Η δημοπράτηση για την Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών, ήταν μέρος ενός κύκλου δημοπρατήσεων 4 οδικών έργων από το Υπουργείο.
Σε προχωρημένη δημοπράτηση είναι επίσης η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης που είναι νέο τμήμα της Αττικής Οδού, το τμήμα του ΒΟΑΚ Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος και το Μπράλος – Άμφισσα τμήμα του διαγώνιου άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο.
Η ταυτότητα του έργου
Η οδός Παράκαμψης Χαλκίδας με τα συνεχόμενα τμήματα της Παράκαμψης Ψαχνών και της αρτηρίας σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας, εντάσσεται στα έργα βελτίωσης της σύνδεσης της Αθήνας και της Χαλκίδας με τη Βόρεια Εύβοια και –παράλληλα– στην αποσυμφόρηση του αστικού ιστού της Χαλκίδας, της Ν. Αρτάκης και των Ψαχνών από τη διερχόμενη κυκλοφορία, η οποία σήμερα, αναγκαστικά διέρχεται από τις παραπάνω αστικές περιοχές.
Με την κατασκευή του τμήματος Παράκαμψης Χαλκίδας και της διοχέτευσης σε αυτό της διερχόμενης κυκλοφορίας, αφενός θα διευκολυνθεί η κυκλοφορία που θα ακολουθεί τη νέα οδό και θα περιορισθεί σημαντικά ο χρόνος των μετακινήσεων και αφετέρου, θα ευνοηθούν οι κυκλοφοριακές συνθήκες στις επηρεαζόμενες αστικές περιοχές με θετική επίδραση στο περιβάλλον και την οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.
Με την κατασκευή των συνεχιζόμενων τμημάτων πριν τη Νέα Λάμψακο, προς Χαλκίδα / Υψηλή Γέφυρα και μετά προς την παράκαμψη Ψαχνών, και την αρτηρία σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας και μελλοντικά προς Ιστιαία – Αιδηψό, με κατασκευή νέων ή / και ανακατασκευή υφιστάμενων τμημάτων με σύγχρονο σχεδιασμό και αναβαθμισμένη γεωμετρία, θα μπορεί να αποδοθεί στην κυκλοφορία ένας ενιαίος και ασφαλής οδικός άξονας μέχρι την Αιδηψό με τα αναγκαία χαρακτηριστικά ασφάλειας και ταχύτητας, που θα ανταποκρίνονται στο διατιθέμενο τουριστικό και λοιπό δυναμικό της Βόρειας Εύβοιας.