Ένα μεγάλο έργο, που αλλάζει ριζικά την εμπειρία των πελατών στα καταστήματα ΟΠΑΠ, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

Πρόκειται για τη νέα εφαρμογή OPAP Store App, μια από τις πρωτοβουλίες που υλοποιεί η εταιρεία με εντατικούς ρυθμούς για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του δικτύου της και της λειτουργίας της.

«Μέχρι σήμερα, η εμπειρία των πελάτων είναι κατά κύριο λόγο «φυσική», με την ανάγκη εξυπηρέτησής τους από το προσωπικό των καταστημάτων ΟΠΑΠ. Με τη νέα εφαρμογή, οι πελάτες απολαμβάνουν μια νέα, αναβαθμισμένη εμπειρία στα καταστήματα ΟΠΑΠ, έχοντας δυνατότητα αυτόνομου, real-time, στοιχηματισμού, χωρίς την ανάγκη συμμετοχής του προσωπικού του καταστήματος στη διαδικασία», εξηγεί ο κ. Κωστής Πάικος, Digital Director του ΟΠΑΠ.

Το μεγαλύτερο δίκτυο ΙοΤ στην Ευρώπη

Για το συγκεκριμένο έργο, ήταν κανονιστικά απαραίτητος ο εντοπισμός της θέσης των κινητών συσκευών των πελατών και η επιβεβαίωση ότι βρίσκονται εντός κάποιου καταστήματος ΟΠΑΠ.

«Για να ικανοποιήσουμε τη συγκεκριμένη ανάγκη, υλοποιήσαμε ένα από τα μεγαλύτερα οικοσυστήματα «Internet of Things» στην Ευρώπη, το οποίο αξιοποιεί περισσότερες από 11.000 συσκευές ανίχνευσης (Beacons), σε περίπου 3.600 καταστήματα ΟΠΑΠ.

Με τη βοήθεια μιας πλατφόρμας διαχείρισης που υποστηρίζεται από τεχνολογίες μηχανικής εκμάθησης (machine learning), το οικοσύστημα αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να ενεργοποιούμε υπηρεσίες και περιεχόμενο στη συσκευή κάθε πελάτη, αμέσως μόλις αυτή εντοπιστεί και επιβεβαιωθεί ότι βρίσκεται μέσα σε ένα κατάστημα», τονίζει ο κ. Πάικος.

Πώς μπήκε στα καταστήματα ΟΠΑΠ η νέα εφαρμογή

Όσον αφορά στην υλοποίηση του έργου, ο κ. Ματθαίος Ματθαίου, Chief Operations Officer του ΟΠΑΠ, τονίζει: «Οι υψηλές απαιτήσεις του έργου μας οδήγησαν στην ανάπτυξη μοναδικής – για τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς – τεχνογνωσίας. Η συγκεκριμένη λύση υλοποιήθηκε σταδιακά ξεκινώντας από επιλεγμένες πιλοτικές εγκαταστάσεις. Ταυτόχρονα, συντάχθηκαν εξατομικευμένες μελέτες ανά κατάστημα, μέσω των οποίων καθοριζόταν ο αναγκαίος αριθμός beacon, τα σημεία τοποθέτησης και η σηματοδότηση ζωνών εντός των καταστημάτων.

Η πιλοτική φάση ολοκληρώθηκε με επιτυχία και στη συνέχεια προωθήθηκαν ενέργειες για την πλήρη κάλυψη του δικτύου, τον έλεγχο των αποτελεσμάτων και τη διαρκή βελτίωση των διαδικασιών υλοποίησης και των μηχανισμών ελέγχου. Μετά την ολοκλήρωση της κάλυψης του δικτύου υλοποιήθηκε εκτεταμένο πρόγραμμα διασφάλισης ποιότητας, μέσω προσομοίωσης του «customer journey» στα καταστήματα».