Σε επίπεδο ρεκόρ έφτασαν τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) της χρήσης 2024 για τον όμιλο ΟΠΑΠ, καθώς διαμορφώθηκαν στα €2.296,2εκ. έναντι €2.087,7εκ. το 2023, αυξημένα κατά 10,0% σε ετήσια βάση, κυρίως ως αποτέλεσμα της ισχυρής επίδοσης στο online και της σταθερής ανάπτυξης της επίγειας δραστηριότητας (retail).

Το δ’ τρίμηνο 2024 τα καθαρά έσοδα ανήλθαν σε €647,8 εκ., σημειώνοντας σημαντική αύξηση 11,5% σε ετήσια βάση, κυρίως λόγω της ισχυρής επίδοσης του αθλητικού στοιχηματισμού και της υψηλής ανάπτυξης του iGaming (online καζίνο).

Το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) το 2024 αυξήθηκε κατά 13,8% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκε σε €969,7 εκ. (χρήση 2023: €852,3εκ.), ελαφρώς υψηλότερα από την ανάπτυξη των εσόδων. Η ανάπτυξη του μικτού κέρδους (από παιχνίδια) το δ’ τρίμηνο 2024 ξεπέρασε περισσότερο την ανάπτυξη των εσόδων και ανήλθε σε €277,2 εκ., αυξημένο κατά 17,3% σε ετήσια βάση (δ’ τρίμηνο 2023: €236,2 εκ.).

Τα λειτουργικά έξοδα χρήσης 2024 διαμορφώθηκαν στα €425,9εκ. έναντι €413,6 εκ. το 2023, αυξημένα κατά 3,0% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ακολουθώντας σε γενικές γραμμές τον πληθωρισμό. Τα λειτουργικά έξοδα το δ’ τρίμηνο 2024 ανήλθαν σε €111,4εκ., χαμηλότερα κατά 2,8% σε ετήσια βάση, επωφελούμενα και από τα χαμηλότερα έξοδα μάρκετινγκ.

Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) το 2024 σημείωσαν ισχυρή αύξηση (+14,0% σε ετήσια βάση) στα €832,0εκ. (χρήση 2023: €730,0εκ.), ή στα €827,9εκ. σε επαναλαμβανόμενη βάση (+11,1% σε ετήσια βάση). Τα EBITDA δ’ τριμήνου 2024 ανήλθαν σε €245,1εκ. (δ’ τρίμηνο 2023: €210,2εκ.), αυξημένα κατά 16,6%
σε ετήσια βάση ή σε €239,1εκ. σε επαναλαμβανόμενη βάση (+21,0% σε ετήσια βάση), ως αποτέλεσμα της ισχυρής ανάπτυξης των εσόδων και της συνετής διαχείρισης του κόστους.

Τα καθαρά κέρδη χρήσης 2024 διαμορφώθηκαν στα €485,8εκ. (χρήση 2023: €408,3εκ.), αυξημένα κατά 19,0% σε ετήσια βάση. Το δ’ τρίμηνο 2024 τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε €133,7εκ. (δ’ τρίμηνο 2023: €100,6εκ.), υψηλότερα κατά 32,9% σε ετήσια βάση, υποβοηθούμενα και από χαμηλότερα έξοδα τόκων. Σε επαναλαμβανόμενη βάση και μη συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα κονδύλια και στα δύο έτη, τα καθαρά κέρδη 2024 ανήλθαν σε €491,6εκ, αυξημένα κατά 11,9% σε ετήσια βάση, ενώ το δ’ τρίμηνο 2024 διαμορφώθηκαν στα €143,5εκ. (+30,8% σε ετήσια βάση).

Ο ΟΠΑΠ κατέγραψε ισχυρή ταμειακή θέση με δείκτη Καθαρού Δανεισμού / LTM EBITDA στο 0,19x (0,22x συμπεριλαμβανομένων των μισθώσεων).

Η συνολική ανταμοιβή μετόχων για το 2024 παρέμεινε ισχυρή, με την ολοκλήρωση του προγράμματος αγοράς ιδίων μετοχών ύψους 150εκ. και την πρόταση διανομής συνολικού μερίσματος ύψους €1,40 ανά μετοχή ως εξής:
– €0,80 υπόλοιπο μερίσματος, κατόπιν έγκρισης της Γ.Σ. / Ημερομηνία αποκοπής 7 Μαΐου / Ημερομηνία πληρωμής 14 Μαΐου
– €0,60 προμέρισμα ήδη διανεμημένο στις 11 Νοεμβρίου 2024

Για τη χρήση του 2025 προβλέπει:
– GGR: Χαμηλός μονοψήφιος ρυθμός ανάπτυξης
– Περιθώριο EBITDA στην περιοχή του 35%

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα ο κ. Jan Karas, CEO του ΟΠΑΠ, ανέφερε: 

«Το δ΄ τρίμηνο του 2024 ήταν εξαιρετικό για τον ΟΠΑΠ, καθώς χαρακτηρίστηκε από ρεκόρ GGR και το υψηλότερο επαναλαμβανόμενο EBITDA της τελευταίας δεκαετίας. Συνολικά, το τρίμηνο αυτό ολοκλήρωσε μια ιδιαίτερα επιτυχημένη χρονιά και είχε ως αποτέλεσμα την υπεραπόδοση έναντι των τελευταίων προβλέψεών μας.

Κύριοι μοχλοί για τις εξαιρετικές επιδόσεις μας το 2024 ήταν η ισχυρή ανάπτυξη στον τομέα του αθλητικού στοιχηματισμού και τα iGaming προϊόντα μας, καθώς και η αξιόλογη χρονιά του
ΤΖΟΚΕΡ, σε συνδυασμό και με τη συνεισφορά του Eurojackpot, που παρουσιάστηκε στην αγορά νωρίτερα μέσα στο έτος. Επιπλέον, οι Online δραστηριότητές μας κατέγραψαν νέα υψηλά, αντιπροσωπεύοντας το 32% του GGR του ομίλου, ενώ η iLottery πλατφόρμα μας συνέχισε να ενισχύει τη δυναμική της.

Στο πλαίσιο αυτό, βάσει της δέσμευσής μας να δημιουργούμε αξία για τους μετόχους του ΟΠΑΠ, είμαστε στην ευχάριστη θέση να προτείνουμε στην προσεχή Γενική Συνέλευση συνολική ανταμοιβή μετόχων ύψους €1,40 ανά μετοχή για το οικονομικό έτος 2024, μέσω της διανομής υπολοίπου μερίσματος €0,80 ανά μετοχή τον Μάιο, επιπλέον του προμερίσματος ύψους €0,60 ανά μετοχή, που έχει ήδη καταβληθεί.

Προχωρώντας μπροστά – και έχοντας πάντα τους πελάτες στο επίκεντρο της προσοχής μας – εστιάζουμε με συνέπεια στην απρόσκοπτη παροχή συναρπαστικών και καινοτόμων εμπειριών, τόσο στο retail δίκτυο, όσο και στις online πλατφόρμες μας, καθώς και στην αξιοποίηση της τεχνολογίας, ώστε να ηγούμαστε των εξελίξεων. Έτσι, είμαστε πεπεισμένοι ότι θα επιτύχουμε τους στόχους μας, που αφορούν τη διατήρηση σταθερής ανάπτυξης και κερδοφορίας, την επιβράβευση των μετόχων μας και την εκπλήρωση των δεσμεύσεών μας στους τομείς της βιωσιμότητας και της κοινωνικής υπευθυνότητας»

Διαβάστε ακόμη: