Περίπου 869 ευρώ ξόδεψαν οι Έλληνες το πρώτο εξάμηνο του 2022 σε ηλεκτρονικές αγορές, αυξάνοντας σημαντικά τον λογαριασμό από τα 806 ευρώ του πρώτου εξαμήνου του 2021. Στις κορυφαίες κατηγορίες αγορών μέσω Διαδικτύου παρέμειναν τα ρούχα, τα παπούτσια, τα ηλεκτρονικά είδη, τα καλλυντικά και οι ηλεκτρικές συσκευές, παρουσιάζοντας όμως μικρή πτώση έναντι του πρώτου εξαμήνου του 2021 λόγω της επανεκκίνησης της λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων.
Αυτό προκύπτει από σχετική έρευνα της Pricefox με στοιχεία από τη Focus Bari, η οποία σημειώνει επίσης ότι μεγαλύτερη προτίμηση στις ηλεκτρονικές αγορές επέδειξαν οι άνδρες, ξοδεύοντας κατά μέσον όρο 933 ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2022, έναντι των γυναικών στα περίπου 811 ευρώ. Επίσης, ανά ηλικία, περισσότερα διέθεσαν οι καταναλωτές 25-34 ετών, με το ποσό να φτάνει τα 1.031 ευρώ. Τέλος, οι κάτοικοι της Αθήνας ξοδεύουν με διαφορά το μεγαλύτερο ποσό: 1.065 ευρώ οι Αθηναίοι, 866 οι Θεσσαλονικείς και στις υπόλοιπες περιοχές της Ελλάδας ο μέσος όρος διαμορφώθηκε στα 736 ευρώ.
Τι αγοράζουμε online
Σύμφωνα με την ίδια ανάλυση, όπως προαναφέρθηκε, ρούχα, παπούτσια, ηλεκτρονικά είδη, καλλυντικά και ηλεκτρικές συσκευές παρέμειναν οι πέντε επικρατέστερες κατηγορίες στις online αγορές. Ωστόσο μεγάλες αλλαγές και αυξήσεις έναντι του πρώτου εξαμήνου του 2021 παρατηρήθηκαν σε online κρατήσεις ξενοδοχείων (+177%), αεροπορικών εισιτηρίων (+133%), εισιτηρίων διασκέδασης όπως σινεμά και θέατρο (+231%). Η ασφάλεια αυτοκινήτου online παραμένει την Ελλάδα σε ποσοστά της τάξεως του 10%.
Ποιοι αγοράζουν ασφάλεια αυτοκινήτου online
Σύμφωνα με την Pricefox, οι καταναλωτές που αγοράζουν ασφάλεια αυτοκινήτου online είναι σε γενική ομολογία πιο έμπειροι και εξοικειωμένοι με τις online αγορές. Σε διάστημα εξαμήνου πραγματοποιούν κατά μέσο όρο 33 online αγορές (1.656 ευρώ κατά μέσο όρο συνολικά) σε σύγκριση με τις 20 online αγορές (869 ευρώ κατά μέσο όρο συνολικά) που πραγματοποιούν όσοι ακόμη δεν αγοράζουν την ασφάλεια αυτοκινήτου τους online.