Τα όλο και αυξανόμενα επίπεδα της πλήξης που αισθάνονταν οι καταναλωτές κατά την διάρκεια της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων έχουν άμεσο αντίκτυπο και στις συνήθειες των αγορών του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία δημοσκόπησης των καταναλωτών από την Pitney Bowes, ένας στους τέσσερις ερωτηθέντες παραδέχεται ότι ψωνίζει στο Διαδίκτυο επειδή αισθάνεται πλήξη. Εάν, μάλιστα, ληφθεί υπόψιν το ηλικιακό πλαίσιο η κατανομή θα είχε ως εξής : το 48% των ερωτηθέντων της γενιάς Ζ, το 38% των millennials, το 27% της γενιάς Χ και το 15% των boomers δήλωσαν κάτι αντίστοιχο με τις παραπάνω διαπιστώσεις.

Αγοραστες με πλήξη

Έτσι, οι αγοραστές που αισθάνθηκαν πλήξη κρίθηκε ότι ήταν πολύ πιο πιθανό από τους καταναλωτές σε γενικές γραμμές συνολικά να ξεκινήσουν το ταξίδι ηλεκτρονικών αγορών τους στα κοινωνικά μέσα. Πιο αναλυτικά, το Facebook σημείωσε 15% αύξηση ως άμεση απόρροια των αγορών που πραγματοποιήθηκαν εξαιτίας της πλήξης, ακολουθούμενο από το Instagram (11% αύξηση), το Twitter που παρατήρησε αύξηση κατά 8% και το TikTok στο οποίο οι αγορές λόγω αφόρητης πλήξης αυξήθηκαν κατά 4%. Στην συνέχεια, οι μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες, όπως το Google αυξήθηκαν κατά 5% και το Amazon κατά 3%, δεδομένου ότι θεωρείται αρκετά δημοφιλές ανάμεσα στους χρήστες που αισθάνονται πλήξη.
Προχωρώντας σε μία πιο περιγραφική ανάλυση, αξίζει να αναφερθούν οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων μεταξύ των online αγοραστών. Αρχικά, οι οικιακές προμήθειες (χαρτί υγείας, απορρυπαντικό κ. λπ.) σημείωσαν μία αύξηση της τάξεως του 30%, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση σε αυτήν την κατηγορία. Ακολουθούν, τα ενδύματα και συγκεκριμένα οι κατηγορίες των άνετων και αθλητικών ειδών ένδυσης, αλλά όχι τα υποδήματα ή τα εξαρτήματα, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 17%.

Προσωπική φροντίδα

Επιπλέον, η προσωπική φροντίδα, η κατηγορία της ομορφιάς και τα φαρμακευτικά προϊόντα σημείωσαν αύξηση σε ποσοστό 14%. Μάλιστα, οι κατηγορίες των παιχνιδιών, των χόμπι, των δώρων και των DIY κατασκευών παρουσίασαν αντίστοιχη αύξηση. Τα αξεσουάρ (τσάντες, πορτοφόλια, ζώνες, καπέλα κλπ.) αυξήθηκαν κατά 12%, τα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης (τηλεοράσεις, στερεοφωνικά συστήματα κ. λπ.) κατά 11% και τα υποδήματα κατά 9% και τα είδη οικιακής χρήσης, όπως και τα είδη της διακόσμησης κατά 8%. Τέλος, τα κοσμήματα και τα είδη γραφείου αυξήθηκαν περίπου κατά 5%, όπως και οι προμήθειες των αυτοκινήτων αλλά και των κατοικίδιων ζώων.
Εν κατακλείδι, αξίζει να αναφερθεί ότι αγοραστές που ένιωθαν πλήξη μπορεί να μην στράφηκαν έντονα στη σωματική δραστηριότητα για να θεραπεύσουν την πλήξη τους, δεδομένου ότι οι αγοραστές των αθλητικών ειδών (αθλητικός εξοπλισμός & ειδικότητα ένδυσης εκτός της athleisure κατηγορίας) προχώρησαν σε μειωμένες κατά 3% αντίστοιχες αγορές σε σύγκριση με τους υπόλοιπους αγοραστές που δεν είχαν προηγουμένως αναφερθεί στην αίσθηση της πλήξης.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Radar.gr.