Η πρώτη επίδειξη του Nigo, του Ιάπωνα σχεδιαστή, DJ και παραγωγού μουσικής για τον οίκο Κένζο όπως ήταν φυσικό συγκέντρωσε όλα τα μάτια του κόσμου της μόδας όχι μόνο στην πασαρέλα αλλά και στην πρώτη σειρά από την οποία παρακολουθούσαν την επίδειξη διάσημοι καλεσμένοι όπως ο Κάνιε Γουέστ, η Τζούλια Φοξ και ο Tyler the Creator. Αλλά πραγματικά όλα τα βλέμματα μαγνήτισε ο Φάρελ Ουίλιαμς που φορούσε ένα ζευγάρι αδαμαντοστόλιστα γυαλιά σε σχήμα δακρύων με την υπογραφή του οίκου Τίφανι.
Μάλιστα ο λαμπρός οίκος κοσμημάτων με ιστορία δυο αιώνων, που έχει περάσει στα χέρια του κολοσσού της μόδας Moët Hennessy Louis Vuitton έναντι 15,8 δις δολαρίων μετά από διαπραγματεύσεις θρίλερ που κράτησαν πολλούς μήνες, έκανε και τη σχετική ανάρτηση στον επίσημο λογαριασμό του οίκου στο Instagram με τη φωτογραφία του Φάρελ να φορά τα γυαλιά ηλίου «ειδικά σχεδιασμένα» από την Tiffany & Co. από χρυσό 18 καρατίων με 61 στρογγυλά μπριγιάν άνω των 25 καρατίων και δύο ειδικά κομμένα σμαράγδια.
Ο Tiffany και εγώ είμαστε αρραβωνιασμένοι
Η ανάρτηση δεν έμεινε απαρατήρητη φυσικά από τον λογαριασμό Diet Prada που εντοπίζει όλα τα στραβά και τα περίεργα του κόσμου της μόδας και τα σχολιάζει άφοβα. «Παρών ήταν και ο Φάρελ, ο οποίος φόρεσε ένα ζευγάρι αστραφτερά διαμαντένια και σμαραγδένια γυαλιά ηλίου» γράφει το DietPrada, προσθέτοντας στην ανάρτηση τη δήλωση του Φάρελ, που άφησε ένα μυστήριο να πλανάται σχετικά με τη σχέση του με τον οίκο Τίφανι που όπως και ο οίκος Κένζο ανήκει στον όμιλο LVMH «Ο Tiffany και εγώ είμαστε αρραβωνιασμένοι», υπονοώντας ότι υπάρχει κάποιο σχέδιο στα σκαριά.
Μόλις ο οίκος Τίφανι τον οποίο ακολουθούν όλοι οι έξπερτ των κοσμημάτων, αλλά και οι ειδικοί συντάκτες κοσμημάτων στα μεγάλα περιοδικά μόδας, έκανε την ανάρτηση, η κοινότητα των χρηστών που παρακολουθεί τα πολύτιμα και εκλεκτά κοσμήματα δεν παρέλειψε να σημειώσει χωρίς περιστροφές ότι αυτή δεν είναι μια «Σχεδιασμένη κατά παραγγελία» δημιουργία του οίκου Τίφανι, αλλά μια προσαρμοσμένη αντιγραφή. «Νομίζω ότι ο οίκος Τίφανι έκανε λάθος που δεν αναφέρθηκε στο ζευγάρι γυαλιών που είδαμε τόσοι πολλοί από εμάς πέρυσι», έγραψε η Annabel Davidson, ειδική στα κοσμήματα και συνεργάτης της Vogue.
Πρόκειται για ένα έργο τέχνης
Πραγματικά το ζευγάρι των γυαλιών, το ολόιδιο που φορούσε ο Φάρελ, πρόκειται για ένα έργο τέχνης, που το πρωτότυπο βγήκε σε δημοπρασία τον Οκτώβριο του 2021 από τον οίκο Σόθμπις και αναμενόταν να πιάσει έως και 3,5 εκατομμύρια δολάρια, ένα ζευγάρι εξαιρετικά σπάνια Mughal γυαλιά σε σχήμα δακρύων μαζί με ένα άλλο , το “Halo of Light” με στρογγυλό σκελετό που έχουν ιστορία από τον 17ο αιώνα και τους Ινδούς ευγενείς.
Τα γυαλιά πιστεύεται ότι ανήκαν αρχικά σε βασιλικά μέλη της Αυτοκρατορίας των Mughal, που κάποτε κυριαρχούσαν στην ινδική υποήπειρο. Δεν έχουν φακούς από γυαλί αλλά από διαμάντι και σμαράγδι και πρόκειται για ένα εξαιρετικά σπάνιο παράδειγμα χειροτεχνίας κοσμημάτων Mughal. Η Αυτοκρατορία των Mughal ήταν γνωστή για την προώθηση της χειροτεχνίας κοσμημάτων σε όλη τη Νότια Ασία, και αυτές οι δημιουργίες είναι ένα παράδειγμα του ταλέντου των κοσμηματοπωλών της. Τον 17ο αιώνα, η ινδική υποήπειρος ήταν η μοναδική πηγή διαμαντιών στον κόσμο.
Πίσω από τον σχεδιασμό των γυαλιών, κρύβεται ένας συμβολισμός. Είναι σχεδιασμένα για να βοηθήσουν τον χρήστη να φτάσει στη φώτιση και να αποκρούσει το κακό. Μάλιστα οι πράσινοι φακοί του δεύτερου ζεύγους, για αυτό το λόγο ονομάστηκαν “Πύλη του Παραδείσου”. Οι πολύτιμοι λίθοι εκτιμήθηκαν ιδιαίτερα στις ισλαμικές και ινδικές παραδόσεις και είχαν ισχυρούς συσχετισμούς με την πνευματικότητα. Τα διαμάντια συνδέονταν με το «ουράνιο φως» και τη «φώτιση» στις ινδικές κοινωνίες, καθώς οι φωτεινές πέτρες πιστευόταν ότι ήταν «οχήματα για αστρικές δυνάμεις» που θα μπορούσαν να διοχετεύουν τις ευοίωνες προθέσεις του σύμπαντος.
Εξαιρετική τεχνική δεξιότητα και επιστημονική μαεστρία
Οι Mughal χρησιμοποιούσαν κάποιες από τις πιο προηγμένες τεχνικές της εποχής. Οι μεγαλύτεροι και καλύτεροι λίθοι έφταναν στην Αυλή τους. Το πράσινο είναι επίσης ένα χρώμα στενά συνδεδεμένο με τον παράδεισο, τη σωτηρία και την αιώνια ζωή στο Ισλάμ, τη θρησκεία που είχαν οι ηγεμόνες της Mughal.
Η δημιουργία αυτών των φακών απαιτούσε εξαιρετική τεχνική δεξιότητα και επιστημονική μαεστρία και είναι σκαλισμένοι και κομμένοι στο χέρι από ένα και μοναδικό λίθο χωρίς περιθώριο λάθους.
Οι Σόθμπις εκτίμησαν τότε ότι είναι σπάνια επειδή προέρχονται το ένα από ένα τεράστιο 200 καρατίων διαμάντι και το άλλο από ένα και μοναδικό σμαράγδι 300 καρατίων τα οποία κόπηκαν για να κατασκευαστούν οι τεράστιοι φακοί.
Το πιο πιθανό είναι να σχεδιάστηκαν όταν Ευρωπαίοι γεμολόγοι επισκέφθηκαν την αυλή των Mughal και ίσως επηρέασαν τον σχεδιασμό των γυαλιών. Στα τέλη του 19ου αιώνα, ωστόσο, και τα δύο σετ σκελετών αντικαταστάθηκαν με τους σημερινούς, οι οποίοι διαθέτουν πολυάριθμα διαμάντια σε σχήμα τριαντάφυλλου που στεφανώνει τον σκελετό.