Υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις και κτίρια-πύργους, που λίγο-πολύ απορρέουν από την αισθητική του φουτουρισμού, περιλαμβάνει το «Green Sxisto», project που προωθεί η Ελλαδική Εκκλησία στο μέτωπο Σχιστού – Σκαραμαγκά. Ξενοδοχείο, κτίριο γραφείων, κατοικίες, ιατρικό κέντρο, ένας 11ώροφος υπόγειος χώρος για κοντέινερ, περιβαλλοντικό πάρκο αναψυχής, εβραϊκό κοιμητήριο, αλλά και φωτοβολταϊκό πάρκο σχεδιάζεται να δημιουργηθούν στην περιοχή, «πάντα με ισχυρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα», όπως χαρακτηριστικά τονίζουν εκκλησιαστικοί παράγοντες.
Το μεγαλεπήβολο έργο της Εκκλησίας -το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από ιδίους πόρους της και η διάρκεια υλοποίησής του είναι περίπου τέσσερα χρόνια- παρουσίασε στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας κλιμάκιο της Εκκλησίας με επικεφαλής τον γενικό γραμματέα της Εκκλησιαστικής Κεντρικής Υπηρεσίας Οικονομικών (ΕΚΥΟ), π. Νικόδημο Φαρμάκη, προκειμένου να δοθούν περαιτέρω εξηγήσεις μετά και τις ενστάσεις που έχουν διατυπώσει οι δήμοι.
«Πρώτιστος στόχος δεν είναι το οικονομικό ζήτημα, αλλά η αξιοποίηση του έργου προς όφελος του λαού», τόνισε ο π. Νικόδημος, προσθέτοντας ότι το 85% από το συνολικό εμβαδόν των 3.000 στρεμμάτων του εκκλησιαστικού ακινήτου στο οποίο θα πραγματοποιηθεί θα καλύπτεται από πράσινο.
Στο σχέδιο περιλαμβάνονται δάσωση γυμνών τμημάτων του κτήματος, πύκνωση και ενίσχυση του πρασίνου «όπου υπάρχει σήμερα σε κατάσταση μαρασμού» και προσφορά στο λαό ενός τεράστιου περιβαλλοντικού πάρκου 700.000 τ.μ., στο οποίο θα έχει πρόσβαση το κοινό, χωρίς κόστος για τους ΟΤΑ, αλλά με δαπάνες συντήρησης, καθαρισμού και φύλαξης του επενδυτή.
Η επένδυση αφορά στη δημιουργία Κέντρου Logistics υπογείως του κτήματος, ώστε υπέργεια να καλύπτεται από πράσινο.
Η κτιριακή ανάπτυξη καθ’ ύψος αποτελεί μια πρόταση που στοχεύει στη διατήρηση του πρασίνου στη μεγαλύτερη έκταση του κτήματος.
«Το αποτύπωμα του έργου έχει ως επίκεντρο τη δημιουργία του μεγάλου πάρκου, το οποίο θα αγκαλιάζει όλη την ανάπτυξη του συγκεκριμένου κέντρου, το οποίο στην ουσία είναι η μεγάλη ανάγκη που προέκυψε από την ασφυκτική κατάσταση που επικρατεί τώρα στο λιμάνι του Πειραιά. Ακολουθώντας τις ανάγκες εκτόνωσης των χρήσεων προς μια κατεύθυνση η οποία είναι κοντινότερη προς το λιμάνι, που είναι η έκταση της Εκκλησίας, μπορέσαμε και αναπτύξαμε ένα πολύ σύγχρονο Κέντρο Logistics. Δεν θα έχει καμία σχέση με την ασύδοτη διαχείριση των κοντέινερ που γίνεται κάθε μέρα στο λιμάνι του Πειραιά».
Η Εκκλησία σχεδιάζει τη δημιουργία υπόγειας κατασκευής ενός 11ώροφου κτιρίου κοντέινερ, το οποίο θα λειτουργεί με «ρομποτικό τρόπο, δηλαδή δεν θα υπάρχει πάρα πολύ μεγάλη επίσκεψη σε φορτηγά, σε τρένα και διαχείριση μεγάλου όγκου οχημάτων».