Η ελληνόκτητη ναυτιλία για μία ακόμη χρονιά κράτησε τα σκήπτρα της παγκόσμιας πρωτοκαθεδρίας σύμφωνα με την έκθεση της Επιτροπής Εμπορίου και Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών (UNCTAD).
Ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί 4.992 πλοία και έχει συνολική μεταφορική ικανότητα 394.977.181 dwt ελέγχοντας το 16,9% παγκοσμίως.
Η Ελλάδα έχει τον ισχυρότερο εμπορικό στόλο παγκοσμίως και τον τρίτο πιο ακριβό. Είναι λογικό λοιπόν στην Ακτή Μιαούλη να γίνονται σε καθημερινή βάση «ναυμαχίες» για το ποια σημαία, δηλαδή ποιο νηολόγιο, θα προσελκύσει περισσότερα ελληνικών συμφερόντων πλοία.
Σύμφωνα με την έρευνα της Greek Shipping Cooperation Committee -βάσει στοιχείων που παρέχονται από την S&P Global Market Intelligence- ο υπό ελληνικό έλεγχο στόλος το 2024 είναι νηολογημένος σε περίπου 32 σημαίες.
H σύγκριση με τα στοιχεία του περασμένου έτους δείχνει ότι η Λιβερία κέρδισε 79 ελληνικών συμφερόντων πλοία, οι Νήσοι Μάρσαλ 34 πλοία, η Κύπρος 19 πλοία και η Πορτογαλία 2 πλοία.
Από την άλλη πλευρά, οι υπόλοιπες σημαίες σημείωσαν μικρή μείωση στον αριθμό των εγγεγραμμένων ελληνόκτητων πλοίων, με το νηολόγιο της Μάλτας να καταγράφει απώλεια 23 πλοίων, τις Μπαχάμες 8 πλοίων, ενώ οι σημαίες του Παναμά, των Βερμούδων και της Νήσου του Μαν κατέγραψαν απώλεια 2 πλοίων η καθεμία.
Συνολικά, οι σημαίες της Λιβερίας και των Νήσων Μάρσαλ βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της ελληνόκτητης ναυτιλίας με 1.159 και 1.096 πλοία, αντίστοιχα, στο νηολόγιο τους.
Από πλευράς μεταφορικής ικανότητας, η Λιβερία αντιπροσωπεύει 104.171.885 dwt, που αντιστοιχεί στο 29,3%, και οι Νήσοι Μάρσαλ αντιπροσωπεύουν 86.425.552 dwt, δηλαδή το 24,3% της συνολικής μεταφορικής ικανότητας του ελληνόκτητου στόλου.
Ακολουθεί η ελληνική σημαία με 496 πλοία χωρητικότητας 51.694.269 dwt. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ελληνική σημαία παραμένει στην τρίτη θέση παγκοσμίως όσον αφορά το dwt, καθώς αντιπροσωπεύει το 14,5% του συνολικού dwt του ελληνόκτητου στόλου.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ελληνική σημαία παραμένει στην τρίτη θέση παγκοσμίως όσον αφορά το dwt, καθώς αντιπροσωπεύει το 14,5% του συνολικού dwt του ελληνόκτητου στόλου.
Οι εφοπλιστές
Όπως είχε επισημάνει πέρσι ο Πάνος Λασκαρίδης, κάποιες ελληνικές οικογένειες πατριωτών εφοπλιστών συνεχίζουν να στηρίζουν την ελληνική σημαία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Marine Information Services στην πρώτη 10αδα αναφέρονται οι εξής:
-Η Μαρία Αγγελικούση έχει εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο 124 από τα 140 πλοία της που είναι στο νερό ποσοστό 88,5%. Ο όμιλος Αγγελικούση έχει τρεις εταιρείες, Maran Dry-Maran Tankers και Maran Gas.
-Η Άννα Αγγελικούση με τους γιούς της Φραγκίσκο και Αντώνη Κανελλάκη έχουν 30 από τα συνολικά 81 πλοία που ελέγχουν οι εταιρείες Alpha Bulkers-Alpha Gas-Pantheon.
-O Ανδρέας Μαρτίνος με την Minerva Marine INC έχει υψωμένη τη σημαία σε 26 πλοία από τα συνολικά 75.
-Καπετάν Παναγιώτης και Νίκος Τσάκος με 18 σε σύνολο 88
-Ο Γιώργος Δημ. Μελισσανίδης με 16 σε σύνολο 36.
-Ο Διαμαντής Διαμαντίδης με 15 σε σύνολο 58 με τις εταιρείες Marmaras και Delta Tankers.
-Η οικογένεια Βαρδινογιάννη με 14 στα 33 μέσω της AVIN.
– Οι αδελφοί Λυκιαρδόπουλοι με τη NEDA Maritime έχουν 14 πλοία στο ελληνικό νηολόγιο από τα συνολικά 17 που διαθέτουν στον στόλο τους.
-Οι οικογένειες Καρασταμάτη, Κέρτσικοφ, Χατζηλευθεριάδη με την Eletson έχουν 13 πλοία εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο από τα 17 συνολικά που έχουν στον στόλο τους.
-Τα αδέλφια Παναγιώτης και Γιώργος Αγγελόπουλος έχουν 11 από τα 15 υπό ελληνική σημαία με τις εταιρείες ARCADIA και Aegean Bulk.
Διαβάστε ακόμη:
- Νέα Υόρκη: Μυστήριο με τις σορούς που εντοπίζονται στον Jamaica Bay
- Εμμανουήλ Καραλής: Στο εξώφυλλο του Forbes με τους πιο επιδραστικούς νέους στην Ελλάδα
- Η Washington Post δεν στηρίζει πλέον Καμάλα Χάρις με απόφαση του Μπέζος
- Παγώνουν για τρεις μήνες οικοδομή και αγορά ακινήτων εν αναμονή του Οικοδομικού Κανονισμού