Μπορεί η ελληνική κυβέρνηση να πέρασε μέτρα για να κάνει πιο ανταγωνιστικό το ελληνικό νηολόγιο, την ελληνική σημαία, στέλνοντας μήνυμα στους Έλληνες πλοιοκτήτες, όμως αντί να έλθουν περισσότερα πλοία, αντιθέτως υπάρχει… διαρροή αφού όπως προκύπτει δεν υπάρχει ανταπόκριση.
Με τον ελληνόκτητο στόλο να ξεπερνάει τα 5.000 πλοία, στο ελληνικό νηολόγιο το 2022 είναι εγγεγραμμένα 806, συνολικής χωρητικότητας 35,58 εκατομμυρίων gross tonnage και σε σύγκριση με το 2021 έχει σημειωθεί πτώση 2,6% με βάση τη χωρητικότητα. Τα στοιχεία προκύπτουν από την ετήσια έρευνα της Lloyd’s List μέχρι και τον Νοέμβριο του 2022. Πέρσι ήταν 831 πλοία συνολικής χωρητικότητας 36,52 εκατομμυρίων gross tonnage.
Το αξιοσημείωτο είναι ότι από αυτά τα 806 πλοία υπό ελληνική σημαία τα 119 είναι του Ομίλου Αγγελικούση με επικεφαλής της Μαρία Αγγελικούση, ποσοστό 14,7%. Στατιστικό στοιχείο που αναδεικνύει την πραγματική διάσταση του προβλήματος ανταγωνιστικότητας που έχει το ελληνικό νηολόγιο.
Παρ’ όλα αυτά το ελληνικό νηολόγιο διατηρήθηκε στην 9η θέση παγκοσμίως.
Παγκοσμίως, με βάση τη χωρητικότητα του στόλου το τοπ 10 έχει ως εξής:
2.Η Λιβερία με 5.413 πλοία και χωρητικότητα 234,6 εκατ. τόνων με ρυθμό ανάπτυξης 13% σε σύγκριση με το 2021.
3. Τα Νησιά Μάρσαλ με 4.299 πλοία χωρητικότητας 186,4 εκατ. τόνων
5. Η Σιγκαπούρη με 3.595 πλοία χωρητικότητας 94,8 εκατ. τόνων
6. Η Μάλτα με 1.992 πλοία και 82,2 εκατ. τόνους
9. Η Ελλάδα με 806 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 35,58 εκατομμυρίων
10. Η Ιαπωνία με 1,642 πλοία μεν, όμως με χωρητικότητα 29,7 εκατομμύρια τόνους.
Διαβάστε ακόμη:
- Άφαντοι ο πατέρας Αντώνιος και η πρεσβυτέρα -Στην Κιβωτό δηλώνουν… άγνοια
- Λιούις Χάμιλτον: Πενθεί για την 5χρονη Isla – Ήταν η αγαπημένη του θαυμάστρια
- Νίκος Μαστοράκης: Πως κατάφερε ο ANT1+ να βάλει αυτογκόλ- Το μεγάλο φιάσκο
- Baby loading: Πότε θα γεννήσουν οι Ελληνίδες celebrities
- MYTILINEOS Smart Cities: Η πρώτη έξυπνη πόλη της Ελλάδας στα Άσπρα Σπίτια