Οι επιχειρήσεις που πωλούν προϊόντα μέσω της Amazon έχουν αρχίσει να αυξάνουν τις τιμές σε διάφορα είδη – από τσάντες και πάνες μέχρι ηλεκτρικές συσκευές και είδη γραφείου – εξαιτίας της αύξησης του κόστους εισαγωγής.

Η SmartScout, εταιρεία λογισμικού ηλεκτρονικού εμπορίου, παρακολούθησε 930 προϊόντα στην Amazon, στα οποία οι τιμές ανέβηκαν από τις 9 Απριλίου έως σήμερα, με μέση αύξηση 29% σε ρούχα, κοσμήματα, είδη σπιτιού, παιχνίδια και ηλεκτρονικά.

Εκπρόσωπος της Amazon χαρακτήρισε τα στοιχεία «εντυπωσιακά», υποστηρίζοντας ότι λιγότερο από το 1% των ειδών έχει σημειώσει αυξήσεις τιμών. Σύμφωνα με την Amazon, οι μέσες τιμές προϊόντων δεν έχουν αλλάξει σημαντικά και οι τιμές τους παραμένουν ανταγωνιστικές σε σχέση με άλλα καταστήματα.

Η ένταση στον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, που ξεκίνησε από τον Ντόναλντ Τραμπ, απειλεί σοβαρά τους πωλητές της Amazon, που ευθύνονται για το 60% των πωλήσεων της πλατφόρμας. Πολλοί βασίζονται στην Κίνα για προμήθεια και συναρμολόγηση προϊόντων.

Πλέον, οι πωλητές βρίσκονται μπροστά στο δίλημμα: είτε θα αυξήσουν τις τιμές, είτε θα απορροφήσουν το κόστος των νέων δασμών, με μεγάλο ρίσκο λόγω των ήδη συρρικνωμένων περιθωρίων κέρδους και του υψηλού κόστους αποθήκευσης και διαφήμισης.

Η μετοχή της Amazon έχει πέσει 15% φέτος, ακολουθώντας την πτωτική πορεία της αγοράς. Η εταιρεία αναμένεται να ανακοινώσει τα οικονομικά της αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο την επόμενη εβδομάδα.

Οι εισαγωγικοί δασμοί στα κινεζικά προϊόντα ανέρχονται πλέον στο 145%, αν και ο Τραμπ ισχυρίστηκε ότι βρίσκονται σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα, κάτι που οι κινεζικές αρχές διέψευσαν.

Η SmartScout διαπίστωσε ότι το 25% των αυξήσεων προέρχεται από κινεζικούς πωλητές. Η Ursteel αύξησε τις τιμές σε κοσμήματα κατά 6,50 δολάρια, ενώ η Chouyatou ανέβασε την τιμή φορεμάτων της κατά 2 δολάρια. Και οι δύο εταιρείες δραστηριοποιούνται στην επαρχία Zhejiang της Κίνας.

Η Anker, μεγάλος κινεζικός προμηθευτής ηλεκτρονικών ειδών στην Amazon, ανέβασε τις τιμές στο 20% των προϊόντων της στις ΗΠΑ, με ένα power bank να ανεβαίνει στα 135 από 110 δολάρια.

Αντιδράσεις από αμερικανούς πωλητές

Η Zulay, με έδρα τη Φλόριντα, ανέβασε τιμές και μείωσε προσωπικό κατά 19%, μειώνοντας επίσης 85% τις δαπάνες για online διαφήμιση.

Η Desert Cactus από το Ιλινόις προχωρά σε μεταφορά παραγωγής από την Κίνα σε χώρες όπως το Μεξικό και η Ινδία, προσπαθώντας να περιορίσει την εξάρτησή της από την Ασία.

Ο Ντέιβ Ντάμα της Pure Daily Care δήλωσε ότι η τιμή ενός προϊόντος περιποίησης δέρματος αυξήθηκε από 10 σε 25 δολάρια λόγω των δασμών. Όπως είπε, οι μικρές επιχειρήσεις δεν μπορούν πλέον να απορροφήσουν το κόστος και αναγκάζονται να αυξήσουν τιμές σταδιακά για να μην τιμωρηθούν από τους αλγορίθμους της Amazon.

Διαβάστε ακόμη: