Μερικές ημέρες πριν από τα περσινά Χριστούγεννα, η Nicole Pollard Bayme, ιδρύτρια της εταιρείας luxury styling Lalaluxe, δέχθηκε ένα τηλεφώνημα από έναν πελάτη της. Ήθελε μία Himalayan Birkin με διαμάντια, τυλιγμένη και έτοιμη για τις γιορτές.

Η Pollard Bayme στράφηκε στο διεθνές δίκτυο των εμπόρων με το οποίο συνεργάζεται και εξασφάλισε την σπάνια τσάντα Hermès, που πωλείται αντί 750.000 δολαρίων. Την έβαλε σε ένα αεροπλάνο συνοδεία ασφάλειας και τα Χριστούγεννα βρισκόταν κάτω από ένα δέντρο.

«Για το άτομο που έχει τα πάντα, γιατί να μην έχει και διαμάντια στην τσάντα του;», εξηγεί η Pollard Bayme στο Business Insider. Η επαγγελματίας του πολυτελούς lifestyle, που εδρεύει στο Λος Άντζελες, χρεώνει 600 δολάρια την ώρα και ένα ποσοστό της τελικής τιμής αγοράς για αυτές τις υπηρεσίες.

Άλλωστε, οι δισεκατομμυριούχοι ανταλλάσσουν δώρα όπως κάνουν όλοι. Απλά τα δικά τους κοστίζουν πολύ ακριβότερα και θέλουν ίσως περισσότερη σκέψη. Τι μπορείς να πάρεις σε κάποιον που έχει τα πάντα;

«Θέλουν απλά να δουν το καλύτερο από τα καλύτερα», λέει η Elisabeth Brown, της εταιρείας concierge Knightsbridge. «Πραγματικά δεν υπάρχει μπάτζετ, θέλουν απλά αυτό που θέλουν και στόχος τους είναι να το κάνουν πραγματικότητα».

Σύμφωνα με την Pollard Bayme, τα brands που ζητούν περισσότερο οι πολυεκατομμυριούχοι πελάτες της είναι Chanel, Rolex και Hermès. Ειδικά οι τσάντες Birkin αντιμετωπίζονται από αυτούς τους ανθρώπους σαν συλλεκτικά είδη.

Ο Winston Chesterfield, ιδρυτής της Barton, μιας λονδρέζικης εταιρείας συμβούλων που εστιάζει στους εύπορους πελάτες, ξέρει μία συλλέκτρια Hermès που κάθε χρόνο παίρνει για δώρο από τον σύζυγό της μία τσάντα σε άλλο χρώμα. Μαζί, της χαρίζει διάφορά πολυτελή είδη στην ίδια απόχρωση.

Πράγματα που μπορούν να εξατομικευτούν βρίσκονται επίσης ψηλά στις λίστες των επιθυμιών, όπως για παράδειγμα οι βαλίτσες Goyard, που μπορεί να κοστίζουν πάνω από 10.000 δολάρια.

Πολύ συχνά, τα δώρα σχετίζονται με τα χόμπι και τα ενδιαφέροντα του παραλήπτη. Οικογένειες που απολαμβάνουν τις πεζοπορίες μπορεί να κάνουν ο ένας στον άλλο τον καλύτερο εξοπλισμό από ακριβά brands όπως Moncler και Loro Piana. Άνθρωποι που εκτιμούν το καλό φαγητό φέρνουν με ειδική πτήση ξύδι βαλσάμικο από την Ιταλία.

Άλλοι, βέβαια, προχωρούν ένα βήμα πιο πέρα. Όπως ένας πελάτης της Knightsbridge Circle που αγόρασε έναν αμπελώνα στην Τοσκάνη αντί 5 εκατ. δολαρίων για να τον κάνει δώρο σε έναν λάτρη των κρασιών. Μαζί με τον αμπελώνα πήρε μία έπαυλη στην οποία είχε μείνει κάποτε ο Ναπολέων, με τις δικές της εγκαταστάσεις παραγωγής μελιού και ελαιολάδου.

Για κάτι τέτοια, οι πελάτες της Knightsbridge Circle πληρώνουν ετήσια συνδρομή 50.000 δολαρίων.

Για τους λάτρεις των αλόγων, τέτοια γραφεία μπορεί να κανονίσουν μια πτήση με ιδιωτικό αεροπλάνο σε κάποιον κορυφαίο στάβλο και στη συνέχεια μία συνάντηση με τους τζόκεϊ.

Οι δισεκατομμυριούχοι απολαμβάνουν την ευκαιρία να συναντήσουν και να μάθουν από τους καλύτερους, είτε πρόκειται για ένα μάθημα μαγειρικής με έναν σεφ με αστέρι Michelin ή για ένα σετ μαζί με έναν διάσημο DJ. Για τέτοιες εμπειρίες, το κόστος μπορεί συχνά να είναι εξαψήφιο.

Και βέβαια, για τους πολύ πλούσιους, ισχύει απολύτως το ρητό «ο χρόνος είναι χρήμα». Μία συνδρομή σε κάποια υπηρεσία ιδιωτικών τζετ είναι ένα συχνό δώρο ανάμεσά τους.

Αλλά την ίδια στιγμή, όπως συμβαίνει με όλους τους καταναλωτές, πολλοί δισεκατομμυριούχοι δεν θέλουν πια άλλα δώρα, αλλά προτιμούν να δωρίσουν κάποια εμπειρία.

«Οι άνθρωποι φαίνεται να είναι λίγο κουρασμένοι με αυτό που ονομάζουμε ‘σκληρή πολυτέλεια’», λέει ο Chesterfield στο Business Insider. Μία εύπορη κυρία είπε στον σύζυγό της ότι δεν θέλει άλλα κοσμήματα, αφότου πέρασε μήνες ολόκληρους κλεισμένη στο σπίτι της, παραγγέλνοντας πολυτελή είδη από το ίντερνετ στην πανδημία.

Κάποιοι πελάτες νοικιάζουν ιδιωτικά νησιά στην Καραϊβική για τις γιορτές ή βίλες στην Κένυα και την Τανζανία, που κοστίζουν έως και 40.000 δολάρια τη βραδιά, με την ελπίδα να δουν καμηλοπαρδάλεις καθώς τρώνε το πρωινό τους.

Ένας άλλος πελάτης της Pollard Bayme θα ταξιδέψει στο διάστημα για τις γιορτές, κάτι το οποίο η ειδικός του lifestyle αποκαλεί «την απόλυτη επίδειξη στις τάξεις των δισεκατομμυριούχων».

Βέβαια, δεν σκέφτονται όλοι οι δισεκατομμυριούχοι έτσι. Ο Warren Buffett συνήθιζε να δίνει σε κάθε μέλος της οικογένειάς του 10.000 δολάρια σε μετρητά, αλλά όταν έμαθε ότι τα ξόδευαν όλα, άλλαξε πρακτική: Πλέον δωρίζει σε κάποιους μετοχές και σε άλλους σοκολατάκια.

Ο Bill Gates συστήνει βιβλία για τις γιορτές.

Και σε μία εύπορη οικογένεια που γνωρίζει ο Chesterfield, κάνουν Secret Santa (ανταλλαγή δώρων με κλήρωση) με όριο δαπανών τα 10 δολάρια ανά άτομο. «Πιστεύουν ότι έχει να κάνει περισσότερο με το να περάσουν χρόνο μαζί. Έχουν γίνει λιγότερο υλιστές», λέει.

Διαβάστε ακόμη: