Τέσσερα έργα συνολικού ύψους 1 δις. ευρώ με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ αναμένεται να δημοπρατηθούν τον Φεβρουάριο, με πρωταγωνιστή φυσικά την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, ενώ διαγωνιστικές διαδικασίες θα πραγματοποιηθούν για το δεύτερο τμήμα του ΒΟΑΚ και ειδικότερα το Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, το Μπράλος – Άμφισσα και την παράκαμψη Χαλκίδας- Ψαχνών!

Εκείνο που σε κάθε περίπτωση παρουσιάζει ενδιαφέρον είναι η σύνθεση των κοινοπρακτικών σχημάτων που θα κατέβουν καθώς και αν θα συμμετάσχουν ή όχι ξένες τεχνικές εταιρίες!

Εκείνο που την ώρα τούτη παρατηρείται είναι πως έχει υπάρξει κατά το τελευταίο διάστημα μια πλήρης αλλαγή των συμμαχιών και των ισορροπιών, ανατρέποντας τα δεδομένα στον κατασκευαστικό χάρτη.

Για παράδειγμα στους διαγωνισμούς της ΕΡΓΟΣΕ για έργα ύψους 4,2 δις. ευρώ, διαμορφώθηκαν δύο νέες συμμαχίες: Η ΓΕΚ Τέρνα συμμάχησε με την Ιντρακάτ, ενώ η Άκτωρ με τον Μυτιληναίο! Σημειώνεται ότι σε 2 διαγωνισμούς του Νοεμβρίου ΓΕΚ Τέρνα και Μυτιληναίος είχαν κατέβει μαζί και μάλιστα είχαν κερδίσει και τους δυο διαγωνισμούς!

Στους συγκεκριμένους 6 διαγωνισμούς της ΕΡΓΟΣΕ η ΑΒΑΞ κατεβαίνει μαζί με την Alstom. Και είναι το μόνο έργο όπου βλέπουμε να συμμετέχει ξένη τεχνική εταιρία εδώ και καιρό!

Στα οδικά έργα και ειδικότερα στους διαγωνισμούς ΣΔΙΤ είδαμε την παραδοσιακή συμμαχία ΑΒΑΞ – Μυτιληναίος να κατεβαίνουν μαζί τόσο στο Flyover της Θεσσαλονίκης όσο και στο Καλαμάτα – Μεθώνη, όπου η Άκτωρ κατεβαίνει μαζί με την Ιντρακάτ διαμορφώνοντας μια συμμαχία, ανάλογα το έργο και την περίσταση, που δεν την είχαμε δει στο παρελθόν. Στο Flyover Άκτωρ, Ιντρακάτ και ΓΕΚ Τέρνα κατεβαίνουν και διεκδικούν το έργο κάθε μία χωριστά.

Σχετικά τώρα με την συμμαχία Αβαξ – Μυτιληναίος σημειώνεται ότι κατά πληροφορίες η Αβαξ προτίθεται να χρησιμοποιήσει την Μυτιληναίος ως υπεργολάβο και να της αναθέσει εργολαβίες στην γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας συνολικού προϋπολογισμού 1,8 δις., ενώ θυμίζεται ότι οι δυο τεχνικές εταιρίες μαζί με την γαλλική Vinci είχαν συμμετάσχει στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας οδού, όπου πλειοδότης αναδείχθηκε η ΓΕΚ Τέρνα με οικονομική προσφορά 1,5 δις. ευρώ!

Τέλος, στο έργο ΣΔΙΤ του ΒΟΑΚ Χερσόνησος – Νεάπολη προϋπολογισμού 360 εκατ. ευρώ, είδαμε για πρώτη φορά να συμμαχούν και να κατεβαίνουν σε διαγωνιστική διαδικασία από κοινού, οι δυο κορυφαίοι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας ΓΕΚ Τέρνα- Ελλάκτωρ, ενώ στο σχήμα μετέχει και η Ιντρακάτ!