Έχουμε σταθεί κατ επανάληψη στο μείζον ζήτημα της ΕΥΔΑΠ σε συνάρτηση με τον διαγωνισμό για την Ψυττάλεια ο οποίος βρίσκεται την ώρα τούτη εγκλωβισμένος υπό την προσφυγή ενός εκ των διαγωνιζομένων κοινοπραξιών στο Συμβούλιο της Επικράτειας!

Ειδικότερα, μετά τα αποτελέσματα της τεχνικής αξιολόγησης η κοινοπραξία Άκτωρ – Άβαξ προσέφυγε στο ΣτΕ, προκειμένου να μην ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές.

Για την ιστορία, αναφέρεται πως με βάση την τεχνική αξιολόγηση η κοινοπραξία Άκτωρ – Άβαξ προηγείται ελάχιστα των άλλων δύο κοινοπραξιών και συγκεκριμένα των Suez – Τέρνα – Ιντρακάτ και Μυτιληναίος – Κωνσταντινίδης!

Και για να είστε ενήμεροι, η ποσόστωση βαρύτητας στο σύνολο της προσφοράς είναι 70% οικονομική πρόταση και 30% τεχνική πρόταση. Επομένως, ο ανάδοχος θα κριθεί από το ύψος της οικονομικής πρότασης του κάθε υποψηφίου.

Αν φυσικά ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές, όχι μόνο λόγω προσφυγής των Άκτωρ – Άβαξ στο ΣτΕ αλλά και λόγω αλλαγής δεδομένων που προκύπτουν από την αλλαγή εποπτείας της ΕΥΔΑΠ!

Καθαρογράφεται η απόφαση μετάβασης από το ΣτΕ

Την ίδια στιγμή, λοιπόν, εξελίσσεται μετάβαση της ΕΥΔΑΠ από το ΤΑΙΠΕΔ και το Υπερταμείο, στον έλεγχο του υπ. Περιβάλλοντος, μια αρχή απόλυτα φυσική και όχι παρά φύση όπως ήταν οι οργανισμοί αποκρατικοποίησης. Διότι το ΣτΕ κρίνοντας ότι το νερό είναι δημόσιο αγαθό, αυτομάτως ανατρέπει λογικές και δομές που αυθαιρέτως είχαν δημιουργηθεί. Η απόφαση καθαρογράφεται!

Ανατροπή δεδομένων;

Επί της ουσίας, τώρα. Η μετάβαση από το ΤΑΙΠΕΔ στο αρμόδιο υπουργείο θέτει αυτομάτως την ΕΥΔΑΠ υπό την λογική των κανόνων λειτουργίας του Δημοσίου επί τη βάσει των διεθνών διαγωνισμών. Είναι, επομένως, εξαιρετικά αμφίβολο κατά πόσο θα γίνουν αποδεκτές διαδικασίες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα στην διαγωνιστική διαδικασία, όπως για παράδειγμα η γνωμοδότηση Στασινού!

Διότι το ΤΕΕ δεν είναι ανεξάρτητη αρχή, ούτε δικαιούται να νομοθετεί! Επομένως, αποφάσεις που ελήφθησαν υπό την παρά φύση σύνδεση Σαχίνη – Στασινού κατά πάσα πιθανότητα δεν θα γίνουν αποδεκτές από τη νέα αρχή, που είναι το αρμόδιο υπουργείο και η κυβέρνηση.

Γιατί έπρεπε ο αρχικός διαγωνισμός να ακυρωθεί και όχι να συνεχιστεί με παρέμβαση του ΤΕΕ!

Ο τρόπος που μετεβλήθη ο αρχικός διαγωνισμός εντέλει οδηγεί σε αδιέξοδα, τα οποία ευνοούν τον εγκατεστημένο εργολάβο, ο οποίος με συνεχείς παρατάσεις, χρόνο με τον χρόνο, συνεχίζει να διαχειρίζεται το έργο και μάλιστα με τις παλαιές τιμές, εκείνες που ίσχυαν. Πολύ υψηλότερες από αυτές που έχουν υποβάλει όλες οι κοινοπραξίες στον νέο διαγωνισμό.

Υπενθυμίζεται πως στην πρώτη φάση του διαγωνισμού η αρμόδια επιτροπή αξιολόγησης είχε κόψει και την κοινοπραξία των Γάλλων αλλά και του Μυτιληναίου. Και είχε κάνει αποδεκτή μόνο αυτή των Άκτωρ – Άβαξ.

Στον βαθμό που τούτο δεν ικανοποιούσε την ΕΥΔΑΠ και το ΤΑΙΠΕΔ, επειδή υπήρχε μόνο μία προσφορά, το πιο λογικό θα ήταν να κριθεί άγονος ο διαγωνισμός και να επαναπροκηρυχθεί. Όπως έγινε από το ΤΑΙΠΕΔ στην Εγνατία Οδό τον Δεκέμβριο!

Και όχι να επιστρατευθεί ο κάθε Στασινός και με γνωμοδότησή του να ανατραπούν τα δεδομένα. Διότι σήμερα αυτό ακριβώς πληρώνει η ΕΥΔΑΠ και θα το πληρώσει ακόμη ακριβότερα αν δεν καταφέρει να ολοκληρώσει μέχρι τον Σεπτέμβριο, όπως ισχυρίζεται ο Σαχίνης, τον διαγωνισμό!

Ήδη η εγκατεστημένη κοινοπραξία πήρε παράταση για έναν ακόμη χρόνο και σε τιμές υψηλές! Επομένως, η ζημιά του Δημοσίου είναι συνεχής.

Γιατί δεν κινήθηκε νομικά και διοικητικά η ΕΥΔΑΠ κατά των μελών της Επιτροπής του διαγωνισμού;

Επίσης, προκαλεί μεγάλη απορία το εξής: γιατί η διοίκηση της ΕΥΔΑΠ από τη στιγμή που αμφισβήτησε το πόρισμα της επιτροπής αξιολόγησης του διαγωνισμού, να περάσει μόνο Άκτωρ – Άβαξ και να κόψει τους άλλους δύο, υπονοώντας ότι υπήρξε μεροληψία, κακή κρίση, λάθος υπολογισμός των δεδομένων των τεχνικών στοιχείων, δεν στράφηκε κατά των μελών της επιτροπής, αστικά, ποινικά, διοικητικά.

Με τη στάση της η διοίκηση της ΕΥΔΑΠ εμμέσως κατηγόρησε τα μέλη της επιτροπής είτε για δόλο είτε για αμέλεια! Γιατί δεν προσέφυγε, λοιπόν, σε νομικά και διοικητικά μέτρα εναντίον τους;

Tέλος εποχής για Σαχίνη!

Υπό αυτό το πρίσμα, η λογική προσέγγιση της ΕΥΔΑΠ να έχει τρεις υποψήφιους ή έστω άνω του ενός, με τον τρόπο που πραγματοποιήθηκε ανέδειξε μία ακόμη επιπολαιότητα από τον μάνατζερ Σαχίνη και μια παρέμβαση ενός εξωθεσμικού παράγοντα, του Στασινού, που φιλοδοξεί να καταστεί κομβικός για το σύστημα.

Το βέβαιον είναι πως τα δεδομένα για τον Σαχίνη εφεξής αλλάζουν και η υπαγωγή του στο υπουργείο αναμένεται να τακτοποιήσει τις εκκρεμείς υποθέσεις που στοιχίζουν στο Δημόσιο

Δείτε όλες τις  τελευταίες Ειδήσεις  από την  Ελλάδα  και τον   Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο  Radar.gr.