Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ), η εταιρεία που διαχειρίζεται με επιτυχία από το 2001 το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας μας, πρόσφατα ανακοίνωσε την πρόθεσή της να εισαχθεί στο Χρηματιστήριο της Αθήνας.

Το γεγονός αυτό αντικατοπτρίζει την αναπτυξιακή δυναμική του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» και τη στρατηγική σημασία του για την Ελλάδα.

Πρόκειται για μια στιγμή ορόσημο για τον ΔΑΑ, καθώς ξεκλειδώνονται νέες προοπτικές για επενδύσεις και παράλληλα ενισχύεται η θέση του στον διεθνή αεροπορικό χάρτη.

Ο ΔΑΑ εισέρχεται στο χρηματιστήριο σε μια χρονική στιγμή όπου ο αεροπορικός τομέας διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο για την οικονομία της χώρας.

Έτσι, με τις ταχέως αυξανόμενες ταξιδιωτικές ανάγκες και τη σημαντική αύξηση του αριθμού των επιβατών, η είσοδος του ΔΑΑ στη χρηματιστηριακή αγορά δίνει τη δυνατότητα σε επενδυτές να συμμετέχουν στο success story του ελληνικού τουρισμού.

Ο ΔΑΑ ακολουθεί σύγχρονες και αποτελεσματικές πρακτικές που τον καθιστούν έναν προηγμένο διαχειριστή αεροδρομιακής υποδομής με εγκαταστάσεις και υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, έχοντας ήδη αναδειχθεί σε έναν από τους κορυφαίους αερολιμένες στην Ευρώπη.

Με 121 διεθνείς διακρίσεις που διαχρονικά αναγνωρίζουν το επίπεδο αριστείας, αποτελεσματικότητας και τεχνογνωσίας σε ολόκληρο το εύρος των λειτουργιών του, το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» είναι ένα από τα πλέον πολυβραβευμένα αεροδρόμια στην Ευρώπη.

Οι σύγχρονες εγκαταστάσεις, οι προηγμένες υπηρεσίες, η καινοτομία, τα υψηλά πρότυπα ασφαλείας και η εξυπηρέτηση υψηλής ποιότητας σε ταξιδιώτες και αεροπορικές εταιρείες, καθιστούν τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών το σημαντικότερο σημείο σύνδεσης της Ελλάδας με ολόκληρο τον κόσμο.

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών είναι το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας: το 2023 εξυπηρέτησε περισσότερους από 28 εκατομμύρια ταξιδιώτες από περισσότερες από 155 πόλεις-προορισμούς σε 55 χώρες και σε συνεργασία με περισσότερους από 65 αερομεταφορείς.

Το αεροδρόμιο τα τελευταία πέντε χρόνια έχει προσθέσει 69 νέους προορισμούς στο δίκτυό του και έχει αναπτύξει συνεργασίες με 32 νέες αεροπορικές εταιρείες.

Επιπλέον, ο ΔΑΑ σκοπεύει να υλοποιήσει επέκταση των εγκαταστάσεών του αερολιμένα σε τρεις φάσεις, βάσει προσυμφωνημένου Χωροταξικού Σχεδίου, που έχει ως στόχο την αύξηση της χωρητικότητας των τερματικών σταθμών σε 50 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως έως το 2046.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το Χωροταξικό Σχέδιο δεν απαιτεί νέες εκτάσεις ή νέους διαδρόμους προσγείωσης και απογείωσης, καθώς οι δύο ανεξάρτητοι διάδρομοι προσγείωσης και απογείωσης του αεροδρομίου που είναι ήδη σε λειτουργία, μπορούν να εξυπηρετήσουν την κίνηση των 50 εκατομμυρίων επιβατών.

Στο εξαιρετικά κρίσιμο πεδίο της βιωσιμότητας, ο ΔΑΑ έχει δεσμευτεί να επιτύχει τον στόχο του Net Zero (μηδενικές εκπομπές CO2 ως εκ των δικών του λειτουργιών χωρίς αντισταθμιστικά) έως το 2025: Η ιδιαίτερα φιλόδοξη πρωτοβουλία “Route 2025” του αεροδρομίου της Αθήνας έχει ως στόχο την αυτοπαραγωγή καθαρής ενέργειας εντός του αεροδρομίου μέσω φωτοβολταϊκών για ιδιοκατανάλωση, για την κάλυψη του 100% των αναγκών του σε ηλεκτρική ενέργεια.

Παράλληλα, ο ΔΑΑ είναι το μοναδικό αεροδρόμιο στην Ελλάδα με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα από το 2016, έχοντας ήδη επιτύχει τη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 60% σε σύγκριση με το 2005, και τη διατήρηση ποσοστού ανακύκλωσης άνω του 70% σε ολόκληρο το αεροδρόμιο.

Η είσοδος του ΔΑΑ στο Χρηματιστήριο της Αθήνας αποτελεί ιστορική ευκαιρία για τον κλάδο, καθώς αναδεικνύει την αεροπορική βιομηχανία ως σημαντικό παράγοντα για την οικονομία της Ελλάδας, δημιουργεί νέες δυνατότητες για την ευημερία της χώρας και διευρύνει το φάσμα των ευκαιριών για επενδύσεις και καινοτομία.

Διαβάστε ακόμη: