Μπορεί ο ΟΛΘ ΑΕ να δημοπράτησε τον προβλήτα 6 του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης και μάλιστα προσφάτως άνοιξε τις προσφορές και ανέδειξε ως ανάδοχο του έργου , αρχικού προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, την κοινοπραξία «Μυτιληναίος- Rover Maritime- HDK», ωστόσο καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως σχετικά με την υλοποίηση του έργου υπάρχουν σοβαρά ανοιχτά ζητήματα, μείζονος σημασίας, τα οποία θα πρέπει πρώτα να διευθετηθούν!

Όπως αναφέρουν κυβερνητικοί κύκλοι, το έργο του προβλήτα 6 αποτελεί μέρος των υποχρεωτικών επενδύσεων που έχει αναλάβει την υποχρέωση η ΟΛΘ ΑΕ να υλοποιήσει, με την κατασκευή πρώτον, νέου πρόσθετου κρηπιδώματος 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 470 έχουν ωφέλιμο βάθος 17,7 μέτρα!

Δεύτερον, την κατασκευή πρόσθετης χερσαίας ζώνης πλάτους 306,5 μέτρων, κατά μήκος του νέου πρόσθετου κρηπιδώματος.

Τρίτον, συμπληρωματικά έργα υποδομής ούτως ώστε να διασφαλιστεί η λειτουργικότητα του πρόσθετου κρηπιδώματος και της πρόσθετης χερσαίας ζώνης!

Ωστόσο ο προβλήτας 6 με τις πρόσθετες εργασίες κατασκευής που προβλέπονται, στην ουσία αποτελεί πρόσθετο αντικείμενο στην σύμβαση παραχώρησης όπου μάλιστα θα πρέπει να υπάρξουν νέες εγκρίσεις και να καθοριστούν νέοι όροι σχετικά με το μήκος του πρόσθετου κρηπιδώματος και τα βάθη που προβλέπονται.

Σε απλά λόγια ο προβλήτας 6 χαρακτηρίζεται ως επέκταση αντικειμένου της Σύμβασης Παραχώρησης η οποία θα πρέπει να τροποποιηθεί, να υπογραφεί από τους συναρμόδιους υπουργούς και στη συνέχεια να κυρωθεί από την ολομέλεια της Βουλής!!!

 

Έγκυρες πηγές αναφέρουν πως ήδη για τον λόγο αυτό το δεξί χέρι στις εν Ελλάδι business του Ιβάν Σαββίδη Αρτούρ Νταβιτιάν επισκέφθηκε προ ημερών το Μέγαρο Μαξίμου, προκειμένου να συζητήσει το ζήτημα της επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΘ σε συνδυασμό πάντα με το γενικότερο κλίμα που επικρατεί διεθνώς ως προς τους Ρώσους ολιγάρχες!

Αλλά και να διερευνήσει τις προθέσεις της κυβέρνησης ως προς το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, δεδομένου ότι ο αμερικανικός παράγοντας δεν βλέπει με καλό μάτι την εμπλοκή Σαββίδη, ενός ανθρώπου των Ρώσων και του Πούτιν, στον έλεγχο του δεύτερου μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, αλλά και την επιδίωξη του ΟΛΘ να αποκτήσει συμμετέχοντας στον σχετικό διεθνή διαγωνισμό, το στρατηγικής σημασίας Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης που δημοπρατείται τον Απρίλιο!

Την ίδια στιγμή της επίσκεψης Νταβιτιάν στο Μαξίμου, ο εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ κ. Αθ. Λιάγκος φέρεται να πραγματοποίησε συναντήσεις τόσο με τον Υπ. Ναυτιλίας κ. Πλακιωτάκη όσο και Οικονομικών κ. Σταϊκούρα!

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο πρόεδρος του ΟΛΘ απέσπασε τη σύμφωνη γνώμη των 2 συναρμόδιων υπουργών να υπογράψουν την επέκταση της Σύμβασης Παραχώρησης και να τη στείλουν στη συνέχεια στη Βουλή για κύρωση από το σώμα!

Το ζήτημα του ΟΛΘ σε κάθε περίπτωση θεωρείται μείζον, σε συνάρτηση τόσο με την «εξαφάνιση» του Ρώσου ολιγάρχη από τη χώρα εδώ και 2 χρόνια, αλλά και σε σχέση με την εκτός ελέγχου κατάσταση που επικρατεί όσον αφορά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία που βρίσκεται σε εξέλιξη…