Πριν από δύο χρόνια είχε εκτιμηθεί στα 15.000 δολάρια και τώρα τα estimates του φτάνουν τα 18 εκατομμύρια. Ο λόγος για τον πίνακα του Ολλανδού ζωγράφου, Rembrandt, “The Adoration of the Kings”, που αναγνωρίστηκε επίσημα και βγαίνει στο σφυρί από τον οίκο Sotheby’s. Η δημιουργία είχε αγοραστεί το 1955 από τον συλλέκτη J.C.H. Heldring στο Άμστερνταμ, ενώ το 1985 η χήρα του τον είχε πουλήσει σε μια οικογένεια Γερμανών, στην οποία και παρέμεινε μέχρι την πώλησή του από τον οίκο Christie’s στο Άμστερνταμ πριν από δύο χρόνια.

Ο αυθεντικός Rembrandt που είδε την τιμή του να εκτοξεύεται

Σοβαρή άνοδος στην εκτίμηση

Το μονοχρωματικό έργο έχει διαστάσεις 24,5×18,5 εκατοστά, ενώ ο τελευταίος άνθρωπος που το απέκτησε ήταν ένας συλλέκτης που τον αγόρασε για 908.000 δολάρια. Το ποσό που τελικά δόθηκε τότε ξεπερνούσε κατά πενήντα φορές την εκτιμώμενη αξία και τώρα, δύο χρόνια μετά, η τιμή εκτιμάται πως θα εκτοξευθεί, αφού ο πίνακας χαρακτηρίζεται ως “έργο μεγάλης σπουδαιότητας” του Ολλανδού ζωγράφου, σύμφωνα με ανακοίνωση του οίκου Sotheby’s.

Εξονυχιστική εξέταση

Αξίζει να σημειωθεί πως από τη στιγμή που ο ανώνυμος αγοραστής παρέδωσε τον πίνακα στον οίκο Sotheby’s, η επιχείρηση προχώρησε σε ένα δεκαοκτάμηνο ερευνητικό πρόγραμμα, ώστε να καταλήξει στην ορθή απόδοση και εν συνεχεία αξία του πίνακα. Μετά από πολλές “ακτινογραφίες” και ενδελεχείς συνομιλίες με τους κορυφαίους μελετητές του ζωγράφου, οδήγησε τον οίκο Sotheby’s στο συμπέρασμα ότι ο πίνακας είναι “ένα αυθεντικό έργο του Rembrandt”. H εκτίμηση του lot έχει αυτή την ώρα φτάσει τα 12 έως και 18 εκατομμύρια δολάρια.

“Ο πίνακας The Adoration of the Kings, ο οποίος απεικονίζει την συνάντηση μεταξύ των τριών μάγων και του μωρού Ιησού, αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη στον κόσμο της τέχνης”, δήλωσε ο George Gordon, πρόεδρος του τμήματος Old Master Paintings Worldwide του οίκου Sotheby’s. Να αναφερθεί πως η παλαιότερη αναφορά στο όνομά φαίνεται να προέρχεται από την απογραφή του Constantijn Ranst, ενός συλλέκτη στο Άμστερνταμ, το 1714. Στη συνέχεια, τέθηκε προς πώληση το 1814 και ξανά το 1822. Τα επόμενα χρόνια και μέχρι τα μέσα του 20ού αιώνα εξαφανίστηκε από το προσκήνιο.

“Στη δεκαετία του 1950, ο πίνακας συμπεριλαμβανόταν σε εκθέσεις μουσείων και αναγνωρίζονταν ως έργο του Rembrandt από κορυφαίους μελετητές, όμως το 1960 ο Γερμανός ιστορικός τέχνης Kurt Bauch, ο οποίος είχε δει τον πίνακα μόνο σε ασπρόμαυρη φωτογραφία, τον χαρακτήρισε ως δημιούργημα της Σχολής Rembrandt και τον απέκλεισε. Στη συνέχεια, αγνοήθηκε παντελώς”, σύμφωνα με όσα επισημαίνουν οι υπεύθυνοι των Sotheby’s.

Διαβάστε ακόμη: