Ο Γάλλος καλλιτέχνης Claude Monet υπήρξε διάσημος Γάλλος τοπιογράφος και υπέρμαχος του ιμπρεσιονιστικού κινήματος στην τέχνη. Ο ιμπρεσιονισμός στη ζωγραφική επικεντρώθηκε σε αυτό που αντιλαμβάνεται το μάτι κοιτάζοντας τα χρώματα των αντικειμένων σε διάφορους βαθμούς ηλιακού φωτός. Το en plein aire, ή η ζωγραφική σε εξωτερικούς χώρους, ήταν χαρακτηριστικό του έργου του Μonet και του κινήματος του ιμπρεσιονισμού στην τέχνη. Zωγράφιζε με λαδομπογιές σε καμβά, με χρώματα λευκό, κόκκινο, κίτρινο και μπλε. Οι σκιές του είναι ανάμεικτα χρώματα, συνήθως σκούρα βιολετί, και δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ μαύρο στους πίνακές του. Ο Monet πίστευε ότι αν ζωγραφιστούν τα φώτα και τα σκοτάδια της φύσης, τότε ο πίνακας θα πάρει μορφή.

Το 1871 ο ζωγράφος μετακόμισε από την Αγγλία στην Ολλανδία και στη συνέχεια στο Argenteuil της Γαλλίας όπου θα ζούσε για έξι χρόνια. Το Argenteuil απέχει μόλις δεκαπέντε λεπτά με το τρένο από το Παρίσι, καθιστώντας το ιδανική απόδραση για τους Παριζιάνους που θέλουν να κάνουν ένα διάλειμμα από την πόλη. Στα μέσα του 1800, είχαν ξεπηδήσει εργοστάσια στη μικρή πόλη, αλλά εξακολουθούσε να παρέχει γραφικά τοπία και ένα γραφικό περιβάλλον για χαλάρωση. Για τους ιμπρεσιονιστές ζωγράφους, το Argenteuil ήταν μια πόλη γεμάτη έμπνευση.Το Argenteuil ήταν ένα δημοφιλές μέρος για να πηγαίνουν οι οικογένειες για βόλτες, και αυτό αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τον Monet.

Ανάλυση των πινάκων του Monet με τα νούφαρα στο Giverny

Οι ιμπρεσιονιστικοί πίνακες με νούφαρα (νυμφείες) που δημιούργησε ο Claude Monet τα τελευταία τριάντα χρόνια της ζωής του, θεωρούνται συχνά από τους κριτικούς τέχνης ότι αντιπροσωπεύουν το καλύτερο έργο του. Επιδεικνύουν την εξαιρετική του δεξιότητα στη ζωγραφική, την αίσθηση του χρώματος και την εκτίμηση του φωτός.

Το 1883 νοίκιασε ένα σπίτι στο Giverny, πενήντα μίλια από το Παρίσι. Επτά χρόνια αργότερα αγόρασε το σπίτι και λίγο αργότερα το 1893 αγόρασε ένα λιβάδι κοντά στο ακίνητο που περιείχε μια λίμνη που τροφοδοτείται από τον ποταμό Ru, ένα κλάδο του Σηκουάνα. Προσέλαβε τουλάχιστον έξι κηπουρούς που σταδιακά διαμόρφωσαν το λιβάδι σε έναν κήπο με ιτιές, ίριδες και νούφαρα που εισάγονταν ειδικά από την Ιαπωνία.

Μανταλένα-Μαρία Διαμαντή

Διαβάστε τη συνέχεια στο klik.gr