Έχει γραφτεί κατ’ επανάληψη και επιβεβαιώνεται: Σε περιόδους που η δημόσια προσοχή στρέφεται αλλού, όπως ας πούμε η προεκλογική που διανύουμε, στήνονται τα ΠΙΟ στοχευμένα νταλαβέρια.

Περί λιμανιών ο λόγος σήμερα και μάλιστα στο προκείμενο είναι η εξέλιξη του πολύπαθου Πρώτου Λιμανιού της χώρας.

Δεκαπέντε χρόνια μετά την πρώτη επίσημη εγκατάσταση των Κινέζων της Cosco στον Πειραιά στον Προβλήτα Ι και εφτά χρόνια μετά την ολοκλήρωση της παραχώρησης του συνόλου του λιμανιού απο το ΤΑΙΠΕΔ, οι τελικές επιδόσεις δεν έχουν δικαιωθεί.

Οι δεσμευτικές επενδύσεις των 300 εκατομμυρίων € δεν έχουν υλοποιηθεί αλλά και καμιά ρήτρα δεν έχει επιβληθεί στην παραχωρησιούχο εταιρεία.

Οι παραγωγικοί φορείς, η αυτοδιοίκηση σχεδόν στο σύνολο της αλλά και τα «βαριά ονόματα» του Πόρτο Λεόνε (διάβαζε πχ. Βαγγέλης Μαρινάκης), έχουν πια ταχθεί απέναντι στις Κινεζικές πρακτικές με τον πιο επιεική χαρακτηρισμό να είναι «αποικιακές».

Απέναντι σε μια πραγματικά δυσμενή συγκυρία για τα κινέζικα συμφέροντα στην Ελλάδα, η νυν διοίκηση της Cosco στην Ελλάδα υπό τον πρόεδρο του ΟΛΠ, ψάχνει ασφαλώς να υπερβεί τα υπαρκτά αδιέξοδα σπρώχνοντας τα «σκουπίδια κάτω απ’ το χαλί». Και παρότι δεν έχουν δει το φως της δημοσιότητας, δεν είναι και λίγα…

Ανακατεύοντας λοιπόν την τράπουλα, η Διοίκηση του ΟΛΠ σκέφτηκε να φέρει ένα στέλεχος από ένα δημόσιο Οργανισμό (ΤΙΝΟΣ ιδέα να ήταν…;) για να προσφέρει τα επαγγελματικά φώτα του στο Μεγάλο Λιμάνι.

Μετά μια μακρά περίοδο που σφραγίστηκε από σημαντικά στελέχη (Έλληνες) που όμως σήμερα έχουν τεθεί στο περιθώριο, ο Παναγιώτης (για τους φίλους Τάκης) Τσώνης, έως πρόσφατα διευθύνων σύμβουλος του λιμανιού της Πάτρας έρχεται να προσφέρει τις υπηρεσίες του ως εξ απορρήτων άνθρωπος του κ. Yu Zenggang στη Νέα Εποχή.

Προσοχή (!), επιμένουν όσοι παρατηρούν από κοντά τα συμβαίνοντα, ΩΣ επιλογή του Προέδρου της Cosco Ελλάς, ΟΧΙ όμως απαραιτήτως της ίδιας της μητρικής εταιρείας.

Οι στόχοι του τελευταίου φαίνεται να είναι δύο, εξομάλυνση των σχέσεων του κινεζικού ΟΛΠ με την επερχόμενη κυβέρνηση αλλά και συμβολή του νέου στελέχους στα μεγάλα τεχνικά έργα που δρομολογούνται.

Εκτός οργανογράμματος ΟΛΠ και με ασυνήθιστες διαδικασίες πρόσληψης, ο κ. Π. Τσώνης έρχεται φουριόζος -οπως λένε οι γνωρίζοντες- να «ελέγξει» το κατασκευαστικό πρόγραμμα του ΟΛΠ και να μοιράσει τη μπάλα _αναλόγως_.

Και πως προκύπτει αυτό; Παράδειγμα.

Στην Πάτρα λχ., ο κ. Τσώνης συνεργαζόταν προνομιακά με γνωστή εταιρεία λιμενικών έργων με το όνομα θαλάσσιας θεότητας. Προφανώς αυτό δεν είναι επίμεμπτο.

Είναι άραγε σύμπτωση ότι την ίδια ακριβώς εταιρεία επιχείρησε να προωθήσει πρόσφατα στενή (στενότατη, όσο δεν πάει…) συνεργάτρια του με υπηρεσιακή σχέση στον ΟΛΠ για να αναλάβει τα έργα των υποχρεωτικών επενδύσεων στο Μεγάλο Λιμάνι; Δεδομένης της χρονικής καθυστέρησης που όλοι ομολογούν, η συγκυρία της επίσπευσης των έργων βοηθάει ενδεχομένως όσους έχουν στο νου τους συγκεκριμένα πράγματα…

«Βάλε τώρα που γυρίζει..», γιατί είναι πολλά τα εκατομμύρια at stake.

Και από εδώ ξεκινούν οι εύλογοι προβληματισμοί σε Αθήνα/Πειραιά αλλά κυρίως στη Σαγκάη.

Κάποιες πρώτες αντιδράσεις αγνοήθηκαν καθώς η μετακίνηση αυτή κουρελιάζει την εταιρική διακυβέρνηση ΤΑΙΠΕΔ / Υπερταμείου. Γελάει ο κόσμος πλέον με αυτά που γίνονται στην εισηγμένη στο ΧΑΑ εταιρεία, αν και πρέπει να ομολογήσουμε την έντιμη στάση του εκπροσώπου του Δημοσίου στο ΔΣ ΟΛΠ και επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Δ. Πολίτη ο οποίος ορθά αντιτάχθηκε για λόγους αρχής στη μεταγραφή αυτή. (Αεροδρομίου ή από τα Lidl, θα δείξει σύντομα…).

Εντάξει, ο Κυριάκος και η ομάδα του έχουν εκλογές να ολοκληρώσουν και δεν προκάνουν. Λογικό.

Στο κτίριο της ακτής Θεμιστοκλέους ΟΜΩΣ, όλα καλά;!

Σε μια εβδομάδα θα έχουμε κυβέρνηση και νέα πολιτική ηγεσία στο υπουργείο ναυτιλίας – εκτιμούμε όμως ότι όπως εξελίσσεται η υπόθεση, αυτός θα είναι ένας από τους μεγαλύτερους πονοκεφάλους της…

Διαβάστε περισσότερα