Η «Πέτρος Πετρόπουλος», που γιορτάζει έναν αιώνα ζωής, αποκάλυψε το νέο Range Rover. To SUV, που είναι συνυφασμένο με την πολυτέλεια, αλλά και με τις ικανότητες εκτός δρόμου, κάτι που ξεκίνησε πριν από 50 χρόνια, με την πρώτη γενιά Ranger Rover, και συνεχίζεται στο σήμερα οριοθετώντας τις έννοιες πολυτέλεια, τεχνολογία, ασφάλεια, άνεση, εξοπλισμός.
Έρχεται με δυνατότητα επιλογής της καμπίνας για 4, 5 ή 7 θέσεις, με ειδικό ηλεκτρικό σύστημα αναδίπλωσης της μεσαίας σειράς των καθισμάτων για εύκολη είσοδο – έξοδο των πίσω επιβατών, ενώ για ακόμα μεγαλύτερη άνεση έρχεται και με μακρύ μεταξόνιο (για πρώτη φορά)
Στη γλώσσα των αριθμών οι εξωτερικές διαστάσεις με «κοντό» μεταξόνιο 2.297 χλστ. είναι σε μήκος/πλάτος/ ύψος 5.025 χλστ./1.870 χλστ./2.047 χλστ. Και με «μακρύ» μεταξόνιο 3.197 χλστ. οι εξωτερικές διαστάσεις σε μήκος/πλάτος/ύψος είναι 5.252 χλστ./1.870 χλστ./2.047 χλστ. με τους εξωτερικούς καθρέπτες αναδιπλωμένους.
Ο χώρος των αποσκευών και για τις δύο εκδόσεις είναι 725 λίτρα στην έκδοση με θέσεις για 5, και απόσταση από το έδαφος από 284 χλστ. έως 295 χλστ. καθώς οι αναρτήσεις είναι ρυθμιζόμενες. Επίσης στο νέο Range Rover η εταιρία το εξοπλίζει με νέα τεχνολογία αμορτισέρ (διπλά) για περιορισμό των κλίσεων του αμαξώματος.
Οι αναρτήσεις αποτελούνται από διπλά ψαλίδια για μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων για πίσω με 4διεύθυνση για καλύτερη οδική συμπεριφορά.
Οι τροχοί του πίσω άξονα με ταχύτητες έως 58 χλμ./ώρα στρίβουν με αντίθετη φορά από αυτές του μπροστινού άξονα, ενώ άνω των 58 χλμ./ώρα ακολουθούν την πορεία του τιμονιού.
Τα φρένα αναλόγως της έκδοσης είναι με δίσκους 380 και 400 χλστ. για μπροστά ενώ για πίσω 355 και 370 χλστ.
Η 5η γενιά έρχεται κάπως με πιο στρογγυλεμένες επιφάνειες και με διαιρούμενη πόρτα αποσκευών, σήμα κατατεθέν των Range Rover από το 1970, που μάλιστα είναι ενισχυμένη καθώς δέχεται βάρη έως 300 κιλά.
Εδώ, λοιπόν, τι έχει πετύχει η βρετανική εταιρία.
Επειδή το αυτοκίνητο χρησιμοποιείται και από Βρετανούς φανατικούς του ψαρέματος η πόρτα έχει ενισχυθεί για να αντέχει το βάρος καθώς φέρει ειδικά σχεδιασμένη πλάτη, ενώ για να περνάει πιο ευχάριστα η ώρα κατά την οποία οι ψαράδες περιμένουν να «τσιμπήσει» το ψάρι, μπορεί να ρυθμίσουν ώστε η μουσική να ακούγεται μόνο από τα ηχεία που βρίσκονται στον χώρο των αποσκευών.
Λεπτομέρειες, θα μας πείτε. Αλλά σε ένα Range Rover, οι λεπτομέρειες υπογραμμίζουν τον βασιλιά της πολυτέλειας στα SUV. Το νέο μοντέλο προσφέρει μεγάλη γκάμα κινητήρων diesel, βενζίνης, υβριδικά, και plug-in hybrid, ενώ το 2024 αναμένεται η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Οι diesel εκδόσεις D250, D300, D350 είναι με κινητήρες 249, 300 και 350 ίππων αντίστοιχα. 350 ίππους αποδίδει και σε ήπιο μορφή υβριδικού.
Με 3λιτρο μοτέρ βενζίνης στην έκδοση Ρ360 MHEV με ήπιο υβριδικό σύστημα με 360 ίππους, P400 MHEV με ήπιο υβριδικό ισχύς με 400 ίπποι, Ρ440e plug- in hybrid που αποδίδει 440 ίππους, Ρ510e με plug-in hybrid με 510 ίππους, ενώ η κορυφαία έκδοση είναι η P530 twin turbo με V8 μοτέρ 4.4 λίτρων ισχύος 530 ίππων.
Όλες οι εκδόσεις είναι με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με κίνηση στους δύο άξονες. H τετρακίνηση, που έρχεται κατευθείαν από το Defender, «διαβάζει» 100 φορές το δευτ. για να κατανέμει τη ροπή μεταξύ μπροστινού και πίσω άξονα. Μάλιστα μπορεί να διασχίσει ποτάμια μέχρι βάθους ενός μέτρου, να σβήσει μάλιστα ο οδηγός τον κινητήρα , να ξαναβάλει μπροστά και να ξεκινήσει ξανά.
Και όλη αυτή τη διαδρομή «εντός» του νερού μπορεί να τη βλέπει ο οδηγός όπως και οι εκλεκτοί επιβάτες από την οθόνη στην κεντρική κονσόλα,13,7 ιντσών με 13.1 ιντσών να είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων. Στο εσωτερικό γίνεται χρήση από ανακυκλωμένα υλικά ενώ το αμάξωμα είναι από αλουμίνιο. Aπό πλευράς εξοπλισμού οι εκδόσεις είναι SE, HSE and Autobiographyενω μια ειδική έκδοση είναι η First Edition μόνο για τον πρώτο χρόνο παραγωγής του μοντέλου.
Να σημειωθεί ότι το νέο Range Rover κατά το διάστημα της εξέλιξής του συμπλήρωσε ένα εκατομμύριο χλμ. σε διαδρομές από πολικές θερμοκρασίες μέχρι την αφόρητη ζέστη της ερήμου.